HDR spec bij een aantal monitors

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Bij een aantal monitors ontbreken de specs voor HDR volledig. Staat gewoon niet in het lijstje.

Dit is verwarrend, omdat je hiermee niet kunt zien of de HDR spec voor zo'n monitor onbekend is, of het wél bekend en niet ondersteund wordt.

Mijn voorstel is om altijd alle specs te tonen en een duidelijk verschil te maken tussen onbekend/niet-ingevuld, en niet-ondersteund/nee/afwezig. Om het voorbeeld met HDR nog concreter te maken:

Bekend, ondersteund:
HDR: DisplayHDR 1400

Bekend, niet ondersteund:
HDR: nee

Onbekend:
HDR: niet bekend

De beweegreden is dat als je een HDR monitor zoekt, je "HDR: nee" weg kunt filteren, maar ervoor zou kunnen kiezen om "HDR: onbekend" erin te laten, zodat je dat evt zelf kunt uitzoeken en evt de PW kunt aanvullen met wat je gevonden hebt.

Nu is het gissen of HDR ofwel niet ondersteund wordt, ofwel niet ingevuld is.

Dit zal ongetwijfeld voor andere specs in andere categorieën ook gelden, maar het viel me nu op bij HDR.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Ik sluit me graag aan bij de essentie van het probleem dat de TS aankaart.

Om zelf een ander voorbeeld te geven: bij veel van de nieuwe RTX 3000 videokaarten zijn de afmetingen nog niet bekend. Wanneer je dan toch een filter instelt voor bijv. een maximumlengte van 280mm voor een RTX 3070 dan blijven er ogenschijnlijk slechts drie van de 25 RTX 3070 modellen over die aan die lengte-restrictie voldoen.

Voor veel van die modellen zijn de afmetingen echter gewoon nog niet bekend, maar momenteel kun je als gebruiker niet in één oogopslag zien bij hoeveel van die 22 kaarten die informatie gewoon niet voorhanden is en hoeveel er dus werkelijk te lang zijn. Enige optie is nu dus dat je ze één-voor-één daarop moet controleren via het specificatie-tabblad van elk individueel model, wat nogal een klusje is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@_Thanatos_ We hebben juist HDR -> Overig/Onbekend destijds aangemaakt om aan te kunnen geven of een monitor of tv iets van HDR ondersteunt, maar we hebben geen idee welke standaard. Dus als daar nu niks aangevinkt staat, heeft'ie in principe geen HDR ondersteuning. Zo ja, horen we het graag via het meldpunt :)

@choogen Beantwoord bovenstaande ook jouw vraag?

Wat jouw voorbeeld betreft, eigenlijk wil je dus extra info bij het filter hoeveel producten er daar niks ingevuld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Glaanie schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:57:
@choogen

Wat jouw voorbeeld betreft, eigenlijk wil je dus extra info bij het filter hoeveel producten er daar niks ingevuld hebben?
Ja, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@choogen Dat is niet iets wat ik kan instellen. Normaal zou ik dit topic verplaatsen naar Mooie Features zodat onze afdeling Product en Development ernaar kan kijken. Maar er zit nog een vraag van _Thanatos_ tussen en die kan wel hier in het Pricewatch forum blijven :P Ik heb helaas geen modpowers om individuele posts af te splitsen, dus zou je zelf een topic in Mooie Features willen maken met daarin je verzoek? Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Dat zal ik doen. Bedankt voor de suggestie!
Pagina: 1