Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget Game PC 800 euro inclusief randapparatuur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nehpla
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-07 16:41
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk strategiegames gaan spelen, zoals Civilization 5/6, Crusader Kings 2/3 en eventuele nieuwe releases. Shooters speel ik op mijn console, dus de pc moet vooral in staat zijn strategiegames te kunnen runnen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximumprijs is 800 euro. Dat zou dan inclusief assemblage, windows code, alle randapparatuur zoals muis, toetsenbord, scherm en speakers moeten zijn. Ik begin echt vanaf 0.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij is het belangrijk om een goede CPU te hebben als je strategiespellen wilt spelen, dus daar ligt de nadruk op. De videokaart is van ondergeschikt belang.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen eisen qua grootte, geluidsniveau, energie gebruik. Het enige wat van belang is, is mijn budget. Het kan echt niet meer kosten dan 800 euro.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf aan de hand van de BBG al wat in elkaar geprobeerd te zetten. Ik hoor graag van jullie of dit een goed begin is en wat er beter/goedkoper kan. Verder zou ik naast verbeteringen van de kast ook graag suggesties horen voor goede en goedkope muizen, toetsenborden, speakers en beeldschermen. Daar heb ik ook al even naar gekeken maar er is veel op de markt en ik vond het moeilijk een keuze te maken.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 167,40€ 167,40
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenASRock B450M-HDV R4.0€ 62,48€ 62,48
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 49,63€ 49,63
1VentilatorenCooler Master Silencio FP 120MM - PWM€ 12,95€ 12,95
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 55,70€ 55,70
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 49,-€ 49,-
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 480GB€ 50,90€ 50,90
Bekijk collectieImporteer productenTotaal€ 617,06

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:57
pricewatch: Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI
assembly is vaak 60 euro

Hou je al niet veel geld over, dus besparen op muis, toetsenbord en scherm (al zou ik juist niet bezuinigen op scherm, maar je budget laat niets toe)

pricewatch: Microsoft Comfort Mouse 4500
pricewatch: Dell KB522 (Qwerty US)
pricewatch: AOC C24G1 Rood, Zwart
speakers zou ik nog even weglaten, anders kom je helemaal in problemen.
Assemblage met windows licentie en EEN jaar ondersteuning is 125 euro bij azerty.
Dat betekent dat je pc-systeem 500 euro mag zijn, of je moet toch zelf gaan assembleren / windows installeren.

[ Voor 10% gewijzigd door 99ruud99 op 16-07-2020 12:49 ]

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-11 16:27

Momentumlol

Car Fanatic

Als je ook nog een dedicated GPU in je systeem wilt hebben, gaat het echt heel krap worden. Het kan echter wel.

Als je een 'goedkoop' systeem wilt, is een Ryzen 3 3200G er in stoppen ook een optie. Dit is een APU wat betekent dat hier ook een integrated gpu in zit. Verwacht hier echter geen wonderen van... wel is het een goedkope prima CPU die je ook met een dedicated gpu kan gebruiken. volgens mij kost ie zo'n 90 euro.

Op de andere componenten wordt het tientjeswerk. Goedkope kast kiezen waar standaard al een fan in zit is een makkelijke besparing bijvoorbeeld.

andere optie die je zou kunnen verkennen is een goedkope i3-8300 / 9100 oplossing.. Die zijn ook niet duur.

Een dedicated GPU zal het meest lastig worden in dit budget, je komt dan eigenlijk sowieso al op een 2e hands GPU uit.

Als je niet teveel geld wilt kwijt zijn aan een relatief "budget" systeem, is het misschien nog wel wenselijker om gewoon een kant en klare te kopen.. Bijvoorbeeld deze: https://www.dragoncompute...-256GB-SSD-junior-game-PC

Windows licentie er op van 79 euro, zit je op 440 euro.

Stop er een GPU in (GTX 1650 a 150 euro: pricewatch: Asus Phoenix GeForce GTX 1650 OC edition) en je bent klaar, en dan kan je sowieso die games met goede performance spelen. Ook wel GTA of Battlefield.

Met GPU zit je dan op ongeveer 600 euro.. heb je nog 200 euro over voor scherm, toetsenbord en muis :)

Hopelijk kan je hier wat mee!

P.s. Je kan voor dit geld echt wel een leuke PC bouwen / kopen. no worries! Wel is het vestandig er een enigzins redelijke GPU in te zetten als je wilt gamen.

[ Voor 4% gewijzigd door Momentumlol op 16-07-2020 13:14 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• 99ruud99
@Momentumlol dat is als je ervanuit gaat als je zelf de gpu erin zet - TS gaf aan dat niet te willen doen.

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

@99ruud99 kan dit niet specifiek teruglezen, maar dat is dan wel een lastige.

In dat geval zou ik TS aanbevelen gewoon een en kant en klaar geassembleerd systeem te kopen zoals bijvoorbeeld deze: https://www.dragoncompute...B-SSD-16GB-DDR4-Retro-RED

Assemblage als 25% van de kosten van je PC is een beetje zonde.

[ Voor 7% gewijzigd door Momentumlol op 16-07-2020 13:19 ]

• 99ruud99
rhcp1994 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:12:

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximumprijs is 800 euro. Dat zou dan inclusief assemblage, windows code, alle randapparatuur zoals muis, toetsenbord, scherm en speakers moeten zijn. Ik begin echt vanaf 0.
hieruit haal ik dat hij zelf niets gaat bouwen. Natuurlijk zijn eigen keuze, maar scheelt toch dikke 100 euro.

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

@rhcp1994 is het een probleem om zelf een videokaart in je PC te zetten, wanneer de rest allemaal al geassembleerd is? :)

kan je overigens zeggen dat dit echt heel eenvoudig is!

• 99ruud99
Waar zijn het scherm, toetsenbord, muis, speakers en de 200 euro van je systeem van april gebleven trouwens?
Game PC Shooters €1000
Dat zou namelijk al hoop verschil maken ;)

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Zelf doen met dit budget is eigenlijk de enige serieuze optie.

* windows licentie is goedkoper (scheelt tientjes)
* je kan bij de goedkoopste shops kopen (scheelt euro's)
* geen assemblagekosten (scheelt tientjes)

Win win win.

En eigenlijk, een pc bouwen is nog nooit zo simpel geweest.
* kast openen
* moederbord uitlijnen (dwz afstandhouders op juiste plek)
* geheugen op het moederbord + ssd plaatsen
* processor op moederbord, koeler plaatsen (technisch het moeilijkste -> bekijk de youtube filmpjes -> kan je dat?)
* moederbord in kast zetten en vastschroeven
* voeding aansluiten op twee plekken in moederbord
* kaststekkertjes is wat priegelwerk en uitzoeken in het boekje waar het moet (powerknop, usb, fan, etc)
* videokaart erin, voeding erop aansluiten.
* stekker in stopcontact
* computer aan - windows installeren met zelfgemaakte usb-stick via de microsoft website.

Als je het voor het eerst doet ben je daar misschien twee dagen mee zoet, incl veel leeswerk, filmpjes kijken enzo. Technisch is het echt niet moeilijk in deze youtube tijd.
Niet moeilijker dan leren hoe je sommige spellen moet spelen....

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• 99ruud99
Goh, ik doe telkens eerst CPU dan RAM (omdat RAM makkelijker is).
En ik zat ook eerst m.2 SSD op bord voor ik hem in pc zet :P

• Nehpla
Dank voor alle reacties. Laten assembleren lijkt me niet de beste optie als het inderdaad zo duur blijkt te zijn. Zelf ga ik er echter ook niet aan beginnen. Ik heb een maat die er wel wat vanaf weet dus ik zal hem even vragen of hij dat eventueel zou kunnen doen. Als dit zo blijkt te zijn, wat zou dan de beste kast zijn voor mijn 600 euro?

Mocht hij het ook niet kunnen, dan denk ik dat een kant en klare kast de beste optie is. Welke sites bieden op dat vlak goede alternatieven en waar moet ik op letten als ik daar een kast aanschaf?

• Quacka
99ruud99 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:24:
Goh, ik doe telkens eerst CPU dan RAM (omdat RAM makkelijker is).
En ik zat ook eerst m.2 SSD op bord voor ik hem in pc zet :P
RAM kan soms lastig zijn als de koeler er al op zit. Nou ja bij sommige koelers/moederborden. Ik heb trouwens ook ram dit keer na de koeler erop gezet. Het is een beetje wisselend. Zolang je maar eerst kijkt - beetje lullig als de koeler het slot blokkeert dat je nodig hebt.
Die SSD had ik nog nooit gehad, achteraf had ik dat meteen moeten doen inderdaad

Maar vroeger was het echt moeilijker. Nou ja ik weet nog de jumpertjes bij de harde schijven, ook een harde schijf in een kast zetten: ze vonden de meest creatieve methodes daarvoor. Voor de rest valt het ook wel weer mee natuurlijk.

rhcp:
Zoek eens een betaalbare muis en toetsenbord.
Das toch best persoonlijk.
Wil je een tweedehands monitor? Of alles echt nieuw?

• Nehpla
Betaalbare muizen en toetsenborden genoeg, ik vroeg me gewoon af of er aanraders waren die bekend stonden als bang for buck.

Sta eventueel ook open voor tweedehands ja, al vind ik het als leek moeilijk om te bepalen wanneer dingen in goede staat zijn en wanneer niet.

• 99ruud99
@rhcp1994 ik heb je net ook een om gestuurd
Tweedehands wat? Want let goed op dat je alleen goede componenten pakt, anders ben je nog verder van huis

• Nehpla
Ik zou dan een tweedehands scherm geen probleem vinden. Een complete kast tweedehands van een betrouwbare verkoper zou ook een optie zijn. Ik koop liever geen onderdelen tweedehands omdat ik de kwaliteit van die onderdelen niet zo goed kan inschatten.

• Danger.Mouse
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10 22:17
Wat is de reden dan jullie een €80 kostende Windows licentie adviseren ipv van een Win 10 Pro retail key van €3 welke online te verkrijgen is?

• Quacka
Danger.Mouse schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:40:
Wat is de reden dan jullie een €80 kostende Windows licentie adviseren ipv van een Win 10 Pro retail key van €3 welke online te verkrijgen is?
Doen wij dat?
Een Azerty gaat niet die licentie van 3 euro gebruiken, daarom moet je het zelf doen.

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:11
Danger.Mouse schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:40:
omdat deze vaak nogal "shady" zijn (lees: ingekocht met gestolen credit cards of illigale wederverkoop van volume licenties). Dat is ook de reden dat veel van de shops die het zo goedkoop verkopen uit de pricewatch gehaald zijn.

• Quacka
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenGigabyte B450M S2H (rev. 1.0)€ 61,94€ 61,94
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G€ 180,90€ 180,90
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 50,-€ 50,-
1VentilatorenCooler Master Silencio FP 120MM - PWM€ 12,95€ 12,95
1ToetsenbordenLogitech K120 (Qwerty US)€ 10,78€ 10,78
1MuizenSharkoon Skiller SGM2€ 17,95€ 17,95
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 58,90€ 58,90
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 550W V2€ 56,-€ 56,-
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 62,90€ 62,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 681,32

Heb je 120 euro over:
* verzendkosten
* een klein fan-splittertje (1 naar 3 -> kan er maar 1 op je moederbord)
* windows licentie (google maar eens voor een goedkope - zie ook HWI) paar euro dus
* monitor (tweedehands)

bijv:
https://tweakers.net/moni...RJBIV_oXZwU-IEd3X0UlOf8xc

edit:
Heb je wel een usb-stick van minimaal 8 gig die je tijdelijk kunt gebruiken? Heb je nodig voor windows

edit 2:
Je kunt nog een paar euro besparen op je voeding
Je kunt een monitor voor rond de 50 euro kopen. Dan heb je nog zo'n 50 euro voor een betere videokaart of iets anders wat je kan verbeteren

[ Voor 10% gewijzigd door Quacka op 17-07-2020 11:29 ]

Pagina: 1