sluiten

Uitnodiging gebruikerstest in Amsterdam

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke gebruikerstest in het centrum van Amsterdam. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op dinsdag 11 oktober tijd om mee te doen (tussen 9:30 en 17:00)? Meld je dan aan voor de selectie en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:47
Beste tweakers,

Ik heb in mei 2019 een robotstofzuiger van Eufy gekocht op amazon.de.
Momenteel is er een defect met 1 van de borsteltjes, de koppeling met de motor is kapot.

Ik heb contact opgenomen met Eufy om dit te verhelpen.
- Eerst claimden ze dat ze niks konden doen vanwege 12 maand garantie
- Nadat ik ze confronteerde met EU consumentenrecht vroegen ze me om meer informatie
- Ik heb ze een video van het probleem verstuurd.
- Daarna moest ik een korte essay schrijven
- Nu blijven ze aanhouden dat ik nog steeds moet bewijzen dat dit gaat om een productiefout om in mijn recht te zijn. Ze willen niks doen.

Ik heb reeds een melding gemaakt bij FOD economie in België, waarna ik allerlei info kreeg over procederen tegen dit probleem. Dit is uiteraard niet de moeite lijkt mij.
Ik heb wel het gevoel dat dit duidelijk een probleem is met de bouwkwaliteit, je verwacht dat zo'n stofzuigrobot langer meegaat dan 14 maanden bij normaal gebruik.

Zijn er mensen met ervaring met dit soort praktijken? Moet ik wel dreigen met een rechtzaak om mijn gelijk te krijgen? Of is dit volstrekt normaal en heb ik gewoon pech gezien mijn model 14 maanden oud is?

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:15

Sabbi

je denkt aan mij.

Heb je amazon.de al gebeld?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:02

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is Amazon.de wel de verkoper? Of is het daar "via een derde" gegaan?

Want, zoals @Sabbi netjes opmerkt; in principe moet je met de verkoper contact zoeken, in ieder geval tijdens de "normale" garantie-periode. Ik snap wel dat Eufy misschien wat kort reageert als je ze direct zou hebben aangeschreven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:14
Is het verkocht door Amazon.de of via Amazon.de? Al wil Amazon vaak genoeg het alsnog aannemen en regelen voor je.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

cedrix5 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:45:
Beste tweakers,

Ik heb in mei 2019 een robotstofzuiger van Eufy gekocht op amazon.de.
Momenteel is er een defect met 1 van de borsteltjes, de koppeling met de motor is kapot.

Ik heb contact opgenomen met Eufy om dit te verhelpen.
- Eerst claimden ze dat ze niks konden doen vanwege 12 maand garantie
- Nadat ik ze confronteerde met EU consumentenrecht vroegen ze me om meer informatie
- Ik heb ze een video van het probleem verstuurd.
- Daarna moest ik een korte essay schrijven
- Nu blijven ze aanhouden dat ik nog steeds moet bewijzen dat dit gaat om een productiefout om in mijn recht te zijn. Ze willen niks doen.

Ik heb reeds een melding gemaakt bij FOD economie in België, waarna ik allerlei info kreeg over procederen tegen dit probleem. Dit is uiteraard niet de moeite lijkt mij.
Ik heb wel het gevoel dat dit duidelijk een probleem is met de bouwkwaliteit, je verwacht dat zo'n stofzuigrobot langer meegaat dan 14 maanden bij normaal gebruik.

Zijn er mensen met ervaring met dit soort praktijken? Moet ik wel dreigen met een rechtzaak om mijn gelijk te krijgen? Of is dit volstrekt normaal en heb ik gewoon pech gezien mijn model 14 maanden oud is?
Van Eufy of van Amazon gekocht ?
Verkoper dient conformiteit na te komen, fabrikant niet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• cedrix5
Ja misschien moest ik direct amazon contacteren. Via hun site werd ik echter direct verbonden met Eufy. Ik heb het formulier ingevuld op amazon.de zelf. Dit is natuurlijk zo geregeld bij hen zodat ze besparen op alle hiermee gemoeide kosten.

Op een Belgische site staat verder dat je voor een bewijs van fabricagefout een expert moet aanstellen, wat hier niet loont.

Edit:
Ik heb eerder al ervaring met het EU recht van 24 maanden garantie bij Apple. Dit ging toen over een macbook pro met een vlek in het beeldscherm na 20 maand gebruik. Daar was er geen enkel probleem en hebben ze me direct geholpen vanuit een Zweedse apple store.

[Voor 26% gewijzigd door cedrix5 op 16-07-2020 11:54]

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:56

De Nelis

en anders maar niet...

Maar het gaat toch om een defect product, waarom moet er aangetoond worden dat het een fabricagefout is om garantie te krijgen?

[Voor 22% gewijzigd door De Nelis op 16-07-2020 11:56]

time is infinite, but each week is ten hours short..

• cedrix5
De Nelis schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:56:
Maar het gaat toch om een defect product, waarom moet er aangetoond worden dat het een fabricagefout is om garantie te krijgen?
"na de eerste 6 maanden na aankoop: de verkoper kan u vragen om te bewijzen dat het effectief om een fabricagefout gaat. U moet op dat moment beroep doen op een expert, maar dit is duur. Soms loont het helaas niet de moeite."

Bron: https://www.eccbelgie.be/themas/garantie/wettelijke-garantie

Zijn er mensen die hierin geslaagd zijn? Of is dit normaal praktisch gezien niet nodig en ondervind ik een uitzondering hier van een slechte verkoper?

Edit:

Antwoord van amazon op mijn vraag bij hen:

"Michael B.: I verified your order and see that the return window expired. Great news is that the product is under its manufacturing warranty hence the best course of actions would be to contact the manufacturer for a warranty claim as they have all the parts and the facilities to repair the device, or in this case Eufy should be able to have them replaced if possible.
Michael B.: I can see that your RoboVac was ordered with a third party seller which in this case is also the manufacturer's representative on our website. I would recommend contacting the seller directly from your Amazon account."

[Voor 73% gewijzigd door cedrix5 op 16-07-2020 12:06]

• loki504
Als een winkel/fabrikant binnen de garantie termijn zonder reden gaat vragen om bewijs last ben ik direct klaar met dat bedrijf. En zal ik er NOOIT meer wat "van" kopen.

Eventueel vragen om bewijslast doe je als je vermoedens hebt van misbruik/schade door gebruiker. Anders los je het gewoon op voor de klant.

De vraag is of je een exper vergoed krijgt. Ik zou zeggen(als het terecht is) van wel. Omdat het kostenloos moet zijn. Maar of dat 100% juist is durf ik niet te zeggen. En dan komt het risico er bij.

Ik zou Amazon.de je laten bellen en dan door een nederlands sprekende medewerker.

Want ik moest ook mijn switch officieel via een duitse reseller laten repareren. Maar na 1 belletje kreeg ik een retour label en kreeg ik mijn geld terug

[Voor 18% gewijzigd door loki504 op 16-07-2020 12:19]

• cedrix5
Amazon medewerker kijkt nu mee, ga kijken wat er uit hun conclusie komt. Het is een beetje awkward als hij achteraf moet gaan uitleggen dat zijn bericht van 'good news' niet correct was.

Het is een dom probleem voor een object dat misschien 150 euro waard is. Alleen ben nu wel benieuwd wat er zou gebeuren moest ik ze dagvaarden haha

Misschien gaat er zoveel kapot aan deze apparaten dat ze wel hard moeten zijn met hun garantie om te voorkomen dat alle reparatiekosten te hoog op lopen.

[Voor 18% gewijzigd door cedrix5 op 16-07-2020 12:18]

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:56

De Nelis

en anders maar niet...

cedrix5 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:58:
[...]
"na de eerste 6 maanden na aankoop: de verkoper kan u vragen om te bewijzen dat het effectief om een fabricagefout gaat. U moet op dat moment beroep doen op een expert, maar dit is duur. Soms loont het helaas niet de moeite."

Bron: https://www.eccbelgie.be/themas/garantie/wettelijke-garantie
Ah duidelijk, andere formulering dan hier in Nederland, waar je moet aantonen dat het defect niet door eigen schuld is gekomen, maar al was toen je het kocht.

Zoals al eerder gezegd is de verkopende partij degene die garantie moet verlenen, dus is er bij de bestelling amazon of een wederverkoper gekozen als leverancier? Dat is waar het op hangt denk ik, maar contact opnemen met Amazon kan sowieso geen kwaad denk ik om te bemiddelen.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• cedrix5
Amazon:

"Ok, and in this case, as the manufacturer confirmed that the defect is not covered by the warranty, we cannot overrule their statement and assist you further. I honestly do not know what exactly happened, therefore I would recommend contacting the manufacturer's representative from which you purchased the device from. You can do that directly from your account and doing this, they will have all the information about the warranty from the date of purchase so you just need to describe the defect"

• loki504
Stop met mailen en laat je bellen door iemand die Nederlands spreekt(als die beschikbaar is). Die werken 9/10 namelijk wel mee. En anders kan je vragen waarom de fabrikant denk dat niet onder de garantie valt.

[Voor 6% gewijzigd door loki504 op 16-07-2020 12:28]

• cedrix5
Amazon is nu op 1 lijn met Eufy:

"I do not disagree with you. But, since the item you purchased it's older that 6 months, you need to prove that the defect either existed when the item was delivered, or if it's a manufacturing fault. Since the manufacturer mentioned that the issue is not covered by the warranty, I offered you an alternative to contact the seller to see if they can assist you with this. Other than this, there is nothing that we can do since the manufacturer declared the defect out of warranty"

Volgens mij kan ik dus niks doen gezien Belgisch recht een expert vereist. Onder Nederlands recht met de andere verwoording had ik waarschijnlijk wel een goede kans.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als ik het goed lees zijn hier nu drie partijen, waarvan ik er één nog niet gezien heb.

1. Fabrikant.
2. Amazon (als verkoop platform)
3. De leverancier...

Ook Amazon verwijst jou door naar de leverancier "contacting the manufacturer's representative", dus wie is nu daadwerkelijk de leverancier, daar moet jij contact mee opnemen. De fabrikant heeft in principe geen verantwoording richting jou.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Precies, Amazon is in dit geval niet de verkoper dus stop met ze lastig te vallen.
Je hebt het gekocht een third-party verkoper op de website: en die is toevallig ook de fabrikant van het ding (Eufy).

• cedrix5
De verkoper en fabrikant zijn dezelfde.

Het probleem is nu dat ik moet bewijzen dat het om een productiefout gaat, wat mij niet lukt zonder een expert denk ik? Waardoor ik dus effectief geen garantie heb gezien de problemen van het vinden van een expert .(Europese commissie hieromtrent beschrijft dat probleem in hun infodocument met voorbeelden.)

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:58
offtopic:
Eufy is toch de rebrand van Chuwi iLife? Die motortjes zijn te koop bij Ali express en is met wat handigheid makkelijk te vervangen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@cedrix5 De klacht is bewijs van niet deugdelijk. Bij normaal gebruik mag je ervan uit gaan dat een gekocht goed langer meegaat dan 1j. Je hoeft geen onderzoek te laten doen, naar dat jij niet de gene bent die het defect heeft veroorzaakt door wangebruik. De fabrikant kan dat doen ook bij langer gebruik dan 6mnd. die 6mnd wordt als globale standaard gezien waar automatisch de fabrikant aansprakelijk is. (fabricagefout). Indien de fabrikant als verkoper optreed, moet die zich ook houden aan de regels van nakomen (in NL conformiteit). Je beroept je niet op garantie of fabricagefout, maar komt met een klacht/defect, wat bij normaal gebruik niet defect hoort te gaan. leesvoer mbt Belgisch consumentenrecht

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-09 10:50
cedrix5 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:56:
De verkoper en fabrikant zijn dezelfde.

Het probleem is nu dat ik moet bewijzen dat het om een productiefout gaat, wat mij niet lukt zonder een expert denk ik? Waardoor ik dus effectief geen garantie heb gezien de problemen van het vinden van een expert .(Europese commissie hieromtrent beschrijft dat probleem in hun infodocument met voorbeelden.)
Weet je dat 100% zeker? Voor zover ik weet worden alle Eufy items op Amazon.de verkocht door Anker. Daarnaast vallen (bijna) alle Anker spullen die op Amazon.de verkocht worden onder de productondersteuning van Amazon. Je hebt het jezelf nu nodeloos moeilijk gemaakt door eerst contact met de fabrikant (Eufy) op te nemen i.p.v. met Anker/Amazon. De fabrikant is je voor zover ik weet (na 1 jaar) niets verplicht en heeft de zaak nu "gesloten". Je had contact op moeten nemen met Amazon want zij zijn heel soepel in hun garantie beleid, of met Anker die naar mijn ervaring ook niet heel moeilijk doet.

• cedrix5
Amazon deelt de mening van Eufy/Anker.

Ondertussen heb ik de unit uit elkaar gehaald en een foto gemaakt van het probleem:

Ik heb hen dit toegestuurd als aanvulling op mijn klacht.

Je hebt gelijk dat Anker de verkoper is, zij staan ook op de factuur als verkoper. Met hen heb ik ook een RMA nummer. E-mail contact is nu met eufy na hun vraag.

[Voor 13% gewijzigd door cedrix5 op 16-07-2020 13:59]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

xh3adshotx schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:17:
[...]
Weet je dat 100% zeker? Voor zover ik weet worden alle Eufy items op Amazon.de verkocht door Anker. Daarnaast vallen (bijna) alle Anker spullen die op Amazon.de verkocht worden onder de productondersteuning van Amazon. Je hebt het jezelf nu nodeloos moeilijk gemaakt door eerst contact met de fabrikant (Eufy) op te nemen i.p.v. met Anker/Amazon. De fabrikant is je voor zover ik weet (na 1 jaar) niets verplicht en heeft de zaak nu "gesloten". Je had contact op moeten nemen met Amazon want zij zijn heel soepel in hun garantie beleid, of met Anker die naar mijn ervaring ook niet heel moeilijk doet.
Als de fabrikant niet de verkopende partij is, hebben zij feitelijk nooit enige verantwoording in het geval van een garantie claim, dit is altijd de verkopende partij. Ook niet binnen een jaar na aanschaf. Het kan zijn dat de fanrikant een jaar fabriekgarantie biedt, maar daar mogen zij eigen voorwaarden aan hangen.
cedrix5 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:57:
Je hebt gelijk dat Anker de verkoper is, zij staan ook op de factuur als verkoper. Met hen heb ik ook een RMA nummer. E-mail contact is nu met eufy na hun vraag.
Dan is Anker ook de enige partij waar jij mee moet communiseren, dus niet met Amazon of Eufy.

[Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 16-07-2020 14:28]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• cedrix5
_Dune_ schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:27:
[...]

Als de fabrikant niet de verkopende partij is, hebben zij feitelijk nooit enige verantwoording in het geval van een garantie claim, dit is altijd de verkopende partij. Ook niet binnen een jaar na aanschaf. Het kan zijn dat de fanrikant een jaar fabriekgarantie biedt, maar daar mogen zij eigen voorwaarden aan hangen.

[...]

Dan is Anker ook de enige partij waar jij mee moet communiseren, dus niet met Amazon of Eufy.
Eufy is een geregistreerde merknaam onder anker volgens mij, verder heb je gelijk dat ik geen contact moest opnemen met amazon (wat ik ook enkel probeerde na advies hier). Eufy en anker zijn hetzelfde bedrijf, gewoon verschillende namen. Ik ga nu zien wat ze zeggen van mijn foto. Het europees centrum van de consument gaat ze waarschijnlijk ook nog contacteren naar aanleiding van mijn dossier.

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-09 10:50
[...]

Dat is zeker waar, vaak bieden ze wel 1 jaar ondersteuning maar dat zijn ze inderdaad niet verplicht. En je kan sowieso altijd beter contact opnemen met de verkopende partij. Bedankt voor het verbeteren van mijn bericht. :)
[...]

Geldt dat ook in het geval dat er bij staat

Volgens mij is de verkoper dan nog steeds hoofdverantwoordelijke maar mag je ook contact met Amazon opnemen?

• loki504
Wacht dus ze roepen al direct dat ze geen garantie geven omdat ze eerst bewijs willen dat het door hun komt? Terwijl ze niet eens de moeite hebben genomen om zelf ook maar een klein beetje zelf te kijken? En dan staat Amazon.de ook nog achter deze beslissing?

En ja ik weet dat Amazon officieel geen partij is. Maar mijn ervaring is dat ze niet zo moeilijk doen om hun consumenten te beschermen.

En je kan als laatst nog even bellen met Anker UK via skype bv. En hopelijk dat ze met bellen wat begrip voller zijn.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Echter.. ik lees nogsteeds dat er alleen met Amazon en Eufy contact is geweest en niet met Anker. Het kan wel zijn dat Uefi en Anker onder dezelfde holding vallen, maar dat maakt in deze weinig uit. Beiden kunnen prima afzonderlijk van elkaar opereren en bijzonder wienig met elkaar te maken hebben. Met andere woorden neem eens echt contact op met Anker, zoals Amazon ook heeft aangegeven.

Zoals door MAX3400 reeds in de tweede reactie in dit topic al aangegeven heeft, dien je bij de leverancier te zijn, niet bij de fabrikant en niet bij het platform waar op de leverancier actief is. Dat Amazon normaalgesproken niet moeilijk doet doet daar niets aan af.

[Voor 30% gewijzigd door _Dune_ op 16-07-2020 15:38]

• cedrix5
loki504 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:03:
Wacht dus ze roepen al direct dat ze geen garantie geven omdat ze eerst bewijs willen dat het door hun komt? Terwijl ze niet eens de moeite hebben genomen om zelf ook maar een klein beetje zelf te kijken? En dan staat Amazon.de ook nog achter deze beslissing?
Nederland is speciaal in de zin dat zij verder gaan dan de EU wat betreft consumentenbescherming.
Moest ik in Nederland gekocht hebben zou ik snel aanspraak kunnen maken op Nederlands consumentenrecht denk ik, alleen daar heb ik nu geen mogelijkheid toe.

Het is inderdaad vuil van ze dat ze proberen je af te schepen met het idee dat je geen extra rechten hebt naast hun 12 maanden garantie. Amazon bleef ook terug refereren hiernaar elke keer dat ik ze weer wees op de EU regelgeving. Pas na aandringen dat het 2 aparte dingen zijn kwam de amazon medewerker met het 'nood aan bewijs' verhaal.
Echter, dat is niet wat ik hier wil bespreken. Ik heb al genoeg ervaring met vuile truucjes in zakelijke relaties. Of het nu gaat om makelaars, huisbazen, garantie van producten of verzekeraars.

Zij staan in hun recht hier met te claimen dat ik bewijs moet leveren dat het probleem aanwezig was bij aankoop. Voornaamste vraag die ik heb is of er mensen zijn die hiermee ervaring hebben of tips hebben hoe dit te bewijzen. (naast mijn poging met bovenstaande foto natuurlijk, dat sluit 'verkeerd gebruik' niet uit, dus dan zouden ze dat weer kunnen aanhalen.)
_Dune_ schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:35:
Echter.. ik lees nogsteeds dat er alleen met Amazon en Eufy contact is geweest en niet met Anker.
Dit klopt niet, ik heb eerst contact opgenomen met anker. Zij hebben me doorverwezen naar Eufy, dit is (voor zover ik weet) een onderdeel van Anker. Dus gaat om hetzelfde bedrijf.

[Voor 11% gewijzigd door cedrix5 op 16-07-2020 15:52]

• Dimens
  • Laatst online: 02-10 23:05
cedrix5 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:50:
Op een Belgische site staat verder dat je voor een bewijs van fabricagefout een expert moet aanstellen, wat hier niet loont.
In het Nederlandse recht betekent ‘bewijs’ niet veel meer dan aannemelijk maken. Ik kan mij niet voortellen dat dit in België anders is.

Dit maakt het een stuk makkelijk om dat ‘bewijs’ te leveren.
cedrix5 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:57:
Ondertussen heb ik de unit uit elkaar gehaald en een foto gemaakt van het probleem:

[Afbeelding]
Je kunt hier volgens mij prima beargumenteren dat dit niet door jouw toedoen kan zijn ontstaan maar door gebrekkige kwaliteit van het plastic. Daarna is het aan Anker/Eufy om weer te beargumenteren dat het wel door jouw toedoen is ontstaan; en dat lijkt mij dan weer heel moeilijk.
_Dune_ schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:35:
Echter.. ik lees nogsteeds dat er alleen met Amazon en Eufy contact is geweest en niet met Anker. Het kan wel zijn dat Uefi en Anker onder dezelfde holding vallen, maar dat maakt in deze weinig uit. Beiden kunnen prima afzonderlijk van elkaar opereren en bijzonder wienig met elkaar te maken hebben. Met andere woorden neem eens echt contact op met Anker, zoals Amazon ook heeft aangegeven.

Zoals door MAX3400 reeds in de tweede reactie in dit topic al aangegeven heeft, dien je bij de leverancier te zijn, niet bij de fabrikant en niet bij het platform waar op de leverancier actief is. Dat Amazon normaalgesproken niet moeilijk doet doet daar niets aan af.
In plaats van drie berichten te wijden aan het uitleggen wat de TS moet doen in het geval dat een bepaalde situatie van toepassing is, kan je natuurlijk ook even snel kijken wat de situatie is. ;)

• cedrix5
Dimens schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:51:
Je kunt hier volgens mij prima beargumenteren dat dit niet door jouw toedoen kan zijn ontstaan maar door gebrekkige kwaliteit van het plastic. Daarna is het aan Anker/Eufy om weer te beargumenteren dat het wel door jouw toedoen is ontstaan; en dat lijkt mij dan weer heel moeilijk.
Dit is nu het plan, foto ligt bij Eufy (=Anker, denk ik). Kijken wat de reactie is.

Edit:
"In 2016 besloot Anker om naast het bestaande productaanbod een nieuwe productlijn om te zetten die bedoeld is om jouw leven thuis een beetje meer hightech te maken. Deze producten vallen onder het label Eufy by Anker." bron: slimhuis.tech

[Voor 24% gewijzigd door cedrix5 op 16-07-2020 15:57]

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Is het trouwens dit probleem:

http://community.anker.co...-motor-gear-failure/63538

En helpt dit:

https://www.ebay.co.uk/itm/283942898260

[Voor 21% gewijzigd door ehtweak op 16-07-2020 16:08]

Mooie Plaatjes   

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dimens schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:51:
[...]
In plaats van drie berichten te wijden aan het uitleggen wat de TS moet doen in het geval dat een bepaalde situatie van toepassing is, kan je natuurlijk ook even snel kijken wat de situatie is. ;)
Ik heb alles gelezen en ik weet wat de situatie is en ik lees dat TS nogaltijd niet bij het juiste loket heeft aangeklopt, de leverancier. Dus is het niet vreemd dat hij dat advies blijft krijgen. Sterker nog hij heeft het zelf nog over "Uefy is Anker...denk ik". Dus weet hij/zij wel met wie er gecommuniseerd wordt?

• loki504
Uefy is de fabrikant. Anker is de officiele verkoper. Daar zit nog wel een verschil in. Want anker zit bv door heel de wereld en gezien hun grote zullen ze zich ook aan de EU wetgeving moeten houden. Uefy zit zover ik kan zien officieel alleen in Hongkong. En daar ga je weinig beweging krijgen.

Bereiken kan je via
https://www.amazon.de/sp?...ink&seller=A2PGPJL0BBLHLX

[Voor 19% gewijzigd door loki504 op 16-07-2020 18:16]

• cedrix5
Jep dat is het! Dat ga ik proberen als de garantie vraag niet lukt.
_Dune_ schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:14:
[...]

Ik heb alles gelezen en ik weet wat de situatie is en ik lees dat TS nogaltijd niet bij het juiste loket heeft aangeklopt, de leverancier. Dus is het niet vreemd dat hij dat advies blijft krijgen. Sterker nog hij heeft het zelf nog over "Uefy is Anker...denk ik". Dus weet hij/zij wel met wie er gecommuniseerd wordt?
Eufy is anker, ik heb de bron boven toegevoegd. Dus ben bij het juiste adres (e-mails gaan naar anker support team). Het advies dat hier werd gegeven om amazon te contacteren was fout, want amazon staat niet op de factuur als verkopende partij.

[Voor 4% gewijzigd door cedrix5 op 16-07-2020 18:44]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cedrix5
Kleine update, ze sturen uit 'coulance' een refurbished model op dat werkt. Het oude model hoeven ze niet terug. Mijn foto was dus voldoende bewijs voor ze, maar ze geven hun wettelijke verplichting niet toe.

Met dank aan de offtopic mededeling:
com2,1ghz schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:59:
offtopic:
Eufy is toch de rebrand van Chuwi iLife? Die motortjes zijn te koop bij Ali express en is met wat handigheid makkelijk te vervangen.
Om mij op het idee te brengen hem eens uiteen te halen.

• loki504
Zover ik weet hoef je(binnen de EU) geen genoegen te nemen met een refurbished product. Ik kan wel begrijpen dat je het er nu bij laat. Maar ik zou zeker een negatieve review achter laten op Amazon.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:17
Of in plaats daar van koop dat 3,50 eBay dingetje of print een tantwieltje en ben blij met je 2e robot?

Nothing to see here

• cedrix5
loki504 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:57:
Zover ik weet hoef je(binnen de EU) geen genoegen te nemen met een refurbished product. Ik kan wel begrijpen dat je het er nu bij laat. Maar ik zou zeker een negatieve review achter laten op Amazon.
Ja ook al aan gedacht. Negatieve review staat al op amazon, zal foto van het tandwieltje nog toevoegen. Hun verhaal dat het zelden stuk gaat is ook totale onzin als er meer mensen foto's online hebben gezet van het probleem.
itsme schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 17:06:
Of in plaats daar van koop dat 3,50 eBay dingetje of print een tantwieltje en ben blij met je 2e robot?
Dit is het plan ja :) Altijd al gedacht aan een 2e zodat ik niet de verdieping op of af moet ermee. Hopelijk sturen ze wel een extra laadstation mee met de nieuwe.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-10 02:07

Snake

Los Angeles, CA, USA

Volgende keer dan ook met creditcard betalen. Dan sta je een pak sterker in je schoenen, die bieden zelf nog extra garantie aan.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Snake schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:21:
Volgende keer dan ook met creditcard betalen. Dan sta je een pak sterker in je schoenen, die bieden zelf nog extra garantie aan.
Niet zolang helaas. Tot zover ik weet lopen die verzekeringen 180 of 360 dagen (afhankelijk van het type) dus waarschijnlijk zou OP daar ook niet echt iets aan hebben.

• cedrix5
Snake schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:21:
Dat had ik ook gecheckt. In die tijd had ik echter nog een visa classic. Ik heb nu een visa gold card. Toen ik de verzekering belde hierover vroeg de dame aan de lijn om 'even geduld' te hebben waarna ik enkel gesnurk hoorde 8)7 Ben toen gaan checken met welke kaart het was betaald, en het ging dus om de oude zonder extra verzekering. Heb daarna niet meer teruggebeld gezien het niet gedekt is.
Joesv schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:31:
[...]

Niet zolang helaas. Tot zover ik weet lopen die verzekeringen 180 of 360 dagen (afhankelijk van het type) dus waarschijnlijk zou OP daar ook niet echt iets aan hebben.
Mijn huidige kaart dekt 2 jaar die beginnen te lopen zodra de originele garantie eindigt. Best goed dus. Vroeger kostte een gold card echter geld, het is pas sinds een jaar dat ik er eentje gratis krijg van de bank.

[Voor 29% gewijzigd door cedrix5 op 17-07-2020 19:43]

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Welke kaart heb je? Tijd voor mij om te gaan switchen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

cedrix5 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:45:
Mosterd na de maaltijd, maar als ze erop staan dat je dit bewijs levert, kun je een expert inschakelen. Als die oordeelt dat het gebrek bestond ten tijde van levering, heb je op basis van Europese regels (Richtlijn 1999/44/EG) recht op kosteloze reparatie. Ik zou daar de kosten van de expert ook onder scharen, omdat je genoodzaakt was om die te maken.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee