Welke PCIe USB kaart met veel aansluitingen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildpicture
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-05 15:28
Wie kan mij een goede en en betrouwbare PCIe USB uitbreidingskaart aanbevelen?
De kaart moet minstens 5 extern bruikbare USB A aansluitingen hebben.

Op mijn PC speel ik geregeld met flightsimulators en daarvoor heb ik een heleboel externe apparaten. Deels gekocht (Joystick, Throttle, Rudder. MFD) en deels zelf gemaakt via Arduino's. Daarnaast heb ik ook toetsenbord/muis, 2 harde schijven en een scanner via USB aangesloten. Altijd aansluitingen te weinig dus. De apparaten die ik voor de flightsimulator gebruik, hebben vrij weinig data overdracht. USB 2.0 werkt dus al prima, maar USB 3.0 mag uiteraard ook.

Ik had al een Orico kaart met 7 aansluitingen gekocht. Die kaart zag er mooi en degelijk uit maar levert alleen maar ellende op.
https://www.aliexpress.com/item/32694980813.html

Omdat ik op mijn pc onder Windows 7 al soms USB problemen had en Windows 10 "eroverheen"geïnstalleerd had, heb ik recent twee vakantiedagen gebruikt om alles eraf te gooien en Windows 10 helemaal opnieuw clean op een lege pc te installeren. Soms werkt de kaart wel even onder Windows 10, maar meestal niet. De pc geeft heel erg vaak blue screens (telkens met een andere foutcode) of bevriest gewoon volledig. Als ik op de site van Orico een driver download en probeer te installeren, loopt alles halverwege vast. Ontzettend irritant en ik heb er al véél te veel tijd aan verprutst. Ik wil dus gewoon een kaart die zonder problemen werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDwxZdyIuMCdNFPCZ93xgIknXPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GuavrJ8uIc5yHHUI2onaRxTO.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn systeem:

Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i7 5820K @ 3.30GHz 32 °C
Haswell-E/EP 22nm Technology
RAM
64,0GB Unknown @ 1068MHz (15-15-15-36)
Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. X99-A/USB 3.1 (SOCKET 2011) 28 °C
Graphics
DELL U2713HM (2560x1440@60Hz)
Q27P1B (2560x1440@60Hz)
Q27P1B (2560x1440@60Hz)
8176MB ATI AMD Radeon RX 5700 XT (ASRock)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:08
Al hier gekeken?

https://tweakers.net/cont...xAdFlijpJVtFJosJNSbG1tLQA

Daarnaast hoeveel poorten heeft je PC nu al? 6x moederbord zie ik en daarnaast kan je nog op de frontpanel wat aansluiten als je dat al niet hebt in je Case

Aliexpress en onderdelen voor je PC zou ik persoonlijk voorzichtig mee zijn

[ Voor 31% gewijzigd door corporalnl op 16-07-2020 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 20:17

Ravefiend

Carpe diem!

Mijn inziens kijk je beter uit naar een ASMedia controller zoals een ASM1142 maar hun chipsets hebben vaak maar een max. van 2 USB poorten per chip.

http://www.personal-view....e-asmedia-specifically/p1

Correctie: de ASM1074 heeft wel 4 downstream USB poorten en in o.a. pricewatch: Startech.com 7-poorts USB 3.0 hub - op een desktop of op de wand ... zullen er 2 van die chips in zitten. Dit is dan wel een externe hub maar er lijkt mij niet direct enig ander product op de markt te zijn met 7 USB poorten en een PCIe interface. :)

Om je een idee te geven, die ASM1074 vind je ook terug bij bv. ASRock zoals de ASRock Fatal1ty X99 Professional/3.1 (link). ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Ravefiend op 16-07-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildpicture
Uiteraard al op pricewatch gezocht. Maar daar staan er heel veel. Helaas de meeste zonder review. Dan weet je nog niet of ze goed zijn. Sommige zijn oud en werken wellicht niet perfect met Windows 10. Ik wil er eentje die gewoon werkt, zonder problemen. Daarom vraag ik om ervaring/advies.
corporalnl schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:30:
Daarnaast hoeveel poorten heeft je PC nu al? 6x moederbord zie ik en daarnaast kan je nog op de frontpanel wat aansluiten als je dat al niet hebt in je Case
Mijn pc heeft er te weinig, anders stelde ik de vraag hier niet. En had ik er niet al zoveel tijd aan verprutst.
Ik heb nu 2x USB 3.0 en 2x USB 2.0 op de voorkant van mijn pc. Maar die zitten al vol met joystick, throttle en de 2 MFD's. Aan de achterkant zitten nog een stuk of zes aansluitingen. Maar daar zit al Rudder, 2x harde schijf, scanner en toetsenbord/muis.

Ik heb nog een stuk of vijf extra aansluitingen nodig voor andere componenten voor de flightsimulator die ik zelf gemaakt heb en die ieder aangesloten worden via een Arduino. Dat zijn schakelaars, knoppen, LED's en analoge meters via stappenmotors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:03
Ik heb zelf 4 usb apparaten (audio interface, midi controller, midi keyboard en printer) op een usb hub van het merk Anker. Dat werkt perfect. Ik laad er ook mijn iphone en ipad mee op. Misschien is dat een goede keus? Ze hebben ook een 7 poorts versie:

Anker, 60 W, 7-poorts USB 3.0 datalader met 3 PowerIQ laadpoorten

Heeft wel een enorme trafo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildpicture
Intussen heb ik deze maar besteld: pricewatch: Startech.com 7-poorts PCI Express USB 3.0 kaart standard en low-p...

Als hij volgende week binnenkomt, zal ik wel laten weten of deze wel werkt.
Pagina: 1