kan geen appleID aanmaken: unhandled exception error

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 14:52

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Hi,

Voor mijn dochter moet ik op haar nieuwe macbook voor school een appleID aanmaken. Al diverse keren geprobeerd maar de procedure voltooid niet goed. Ik krijg eerst de sms code en kan die invoeren, daarna krijg ik een code op het mailadres en als ik die invoer en op veriferen klik, dan popt er heel snel een error melding met '...undhandled exception' voorbij en sluit het scherm.

het lijkt er ook niet op dat het appleID is aangemaakt, want als ik wachtwoord vergeten gebruik dan zegt hij dat het een invalid appleID is. Ook het appleID zelf opzoeken obv naam en email geeft geen bestaand ID terug.

Hoe kom ik hier doorheen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-06 17:23
Contact opnemen met Apple support. Unhandled exception zegt helemaal niets, en kunnen we verder ook niet zo veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
jessy100 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:53:
Contact opnemen met Apple support. Unhandled exception zegt helemaal niets, en kunnen we verder ook niet zo veel mee.
Gedaan, en ook support komt er niet verder mee. Op advies via een andere PC gedaan en dan loopt het stuk op 'kan geen appleID aanmaken'. Support zegt dat er geen storing is bij apple maar kan me dus ook niet helpen.

Nogal onbevredigend..

Vervolg: iTunes gedownload om mijn windows PC en daar geprobeerd een appleID aan te maken, maar daar blijft er langer een (nieuwe) foutmelding staan:

MZDSExceptionMessage: je komt op dit moment niet in aanmerking om een account te maken, MZDSExceptionErrorCode=-21086

[ Voor 22% gewijzigd door superduper op 16-07-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Al eens geprobeerd buiten je eigen netwerk om? Even met een smartphone een hotspot opzetten, daarmee verbinden en dan nogmaals proberen.

Als het namelijk op meerdere apparaten niet werkt en er is geen storing, dan moet het aan je eigen netwerk liggen, in principe.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:14
Probeer eens, als test, met een ander e-mailadres een AppleID aan te maken? Wellicht iets met het e-mailadres wat niet lekker meewerkt.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Het is uiteindelijk gelukt. Na googlen met de foutmelding kwam ik op een franse identieke case waar naar (weer) een andere appleID website verwezen wordt. Daar alle gegevens weer ingevuld (gewoon identiek als eerst) en daar werkte het wel. Bijzonder vaag en erg tijdrovend zo, maar goed, het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@superduper voor mensen die in de toekomst dit topic vinden: welke website is dit? :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Daedalus schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:12:
@superduper voor mensen die in de toekomst dit topic vinden: welke website is dit? :)
VIa dit topic: https://communities.apple.com/fr/thread/251515790

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dick-007
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-12-2020
Beetje mosterd na de maaltijd, maar ws gaat het om het aanmaken van een Apple-id voor een minderjarige, hier staat de Nederlandse How-to. https://www.iculture.nl/tips/apple-id-kinderen/

Okidoki: Alles komt goed,ooit!

Pagina: 1