Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Victor Mobile is een mvno die momenteel nog niet gelanceerd is maar wel gepland staat voor 2020.
De bedrijfsstructuur en het bij acm geregistreerde nummerblok doen denken aan Vectone, maar uiteraard is het evengoed mogelijk dat dit bedrijf niets met vectone te maken heeft.
Tot er meer bekend is kunnen we in dit topic brainstormen over wat we als tweakers graag zouden zien bij deze nieuwe mvno. Qua tarieven, bundels, functies die andere mvno's in Nederland (nog) niet hebben enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14:33
Ik betwijfel dat deze provider direct van Vectone komt. Ongetwijfeld zal het zo iets zijn als bij l-mobi, wat mensen die bij vectone,lyca en lebara hebben gewerkt.

In Belgie is vectone namelijk gewoon nog actief, en daar staat Victor mobile ook op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: vind jij de gelijkneis in naam dan niet opvallend/ vectone en victor hebben beide het patroon v*cto* komen beide van een engelse moedermaatschappij en in nl is de verdere 0659-reeks geregistreerd door vectone. ik denk dat er idd andere mensen bij betrokken zijn, vectone zou hier nooit meer een mvno-overeenkomst krijgen. vroeger had vectone ook delight mobile, dus een extra merk zou niet onlogisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:29:
@fl2001: vind jij de gelijkneis in naam dan niet opvallend/ vectone en victor hebben beide het patroon v*cto* komen beide van een engelse moedermaatschappij en in nl is de verdere 0659-reeks geregistreerd door vectone. ik denk dat er idd andere mensen bij betrokken zijn, vectone zou hier nooit meer een mvno-overeenkomst krijgen. vroeger had vectone ook delight mobile, dus een extra merk zou niet onlogisch zijn.
L-Mobi Mobile - Lebara Mobile - Lyca Mobile, allemaal vergelijkbare namen dus ik kijk daar niet echt van op.

Het zijn waarschijnlijk allemaal mensen die vroeger bij Vectone hebben gewerkt en het denken beter te kunnen doen ;)

Vectone zit zich juist in veel landen terug te trekken, dan gaan ze echt niet opeens met nieuwe verschillende merknamen komen, dat zou een vreemde move zijn.

beetje lastig nog om te zeggen wat ik van deze provider zou willen zien, we weten eigenlijk nog niets eens wat voor provider het word... Prepaid, Simonly abbonementen, allebei??

ben benieuwd waar ze mee gaan komen. L-Mobi heeft Lebara gekopieerd, Hopelijk kopieert Victor mobile dan Lyca met zelfde//grotere of goedkopere bundels :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: vectone gaf in maart nog aan plannen te hebben voor een relaunch. dus als victor niets met vectone te maken heeft, bestaat de kans dat vectone ook ong terugkomt, vectone heeft ook nog nummers bij acm dat kost geld dus dat zouden ze niet doen als ze niet terug wilden komen.
wat ik zou willen zien:
1. buiten-bundeltarieven die echt scherp zijn. bijvoorbeeld een halve cent per minuut, 1 ct per sms, 0,1 cent per mb dus 10 mb kost 1 cent. 1gb kost dan dus een euro.
overigens mogen belminuten en smsjes ook best 0,1 ct per minuut kosten als dat uitkomt.
bundels moeten goedkoper dan budgetmobiel(onbeperkt voro 20 euro), dus onbeperkt ales zal voor 15 euro ofzo moeten, liefst nog minder. alle kleinere bundels zullen dus goedkoop moeten zijn. bijvoorbeeld de lyca holland xs bundel die bij lyca 10 kost(onbeperkt bellen/sms en 5gb data) zou bij victor voor 5 euro moetden.
ik denk dat dit het moment is dat we misschien nog inbreng kunnen hebben, alles staat nog in beginfase. als victor slimmer is dan l-mobi maken zij een mvno die aansluit op wat de mensen willen in plaatgs van d{aes tegen alle adviezen in iets te lanceren wat bijna niemand wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
Ik vraag me af of bestuurder Sharma nog in dienst is van Vectone of Lyca. Ik zie niet genoeg van uk.linkedin.com om dat plaatje volledig te krijgen. Dat zou direkt antwoord geven op de vraag of het een copy-paste van Vectone wordt of van Lyca. Of heeft Acqua een eigen systeem, maar het leken me meer consultants die telecom conferenties aflopen.

Liever geen kopie, trouwens. Je kan veel zeggen van L-Mobi maar zij hebben in ieder geval die stompzinnige 10=20 onzin om naieve prepaid-maagden mee te naaien laten vallen.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf: wat zou jij voor tarieven of bundels willen? wat zou maken dat jij overstapte van een bestaande partij(ik begrijp dat de stabiliteit en bugs daarbij ook een rol spelen maar als je het puur bekijkt aan de hand van tarieven of bundels).
10=20 hoeft voor mij ook niet, maak de tarieven gewoon gelijk duidelijk goedkoop zonder dat de klant daarvoor moet gaan rekenen.
;-)al blijf ik bij met de bug in het 10=20 systeem dat zich op mijn lyca-simkaart voordoet waardor ik de holland xs bundel nogsteeds effectief voor 5 euro per maan heb;-)
ik heb geen idee wat acqua telecom heeft qua systemen, er is in elk geval nog geen materiaal geregistreerd bij acm om een mvne mee te kunnen draaien, enkel 06-nummers en toegang tot 1233 en 1244. 124 wijst op prepaid opwaarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
als ik mijn eigen conceptje van net nog eens doordenk zie ik ook markt voor een mvno zonder bundels. puur transparant dus, zonder trucjes als verdubbeld beltegoed of vervallende bundels. maar dan moet het tarief wel echt heel scherp die 0,1 cent die ik noemde bijvoorbeeld. 0,1 ct per mb betekent 1 ct per 10 mb 10 ct per 100mb en 1 euro voor 1gb. belminuten en sms kosten ook 0,1 ct per eenheid. voor 10 euro krijg je dan dus 10.000 eenheden die je naar eigen keuze kan inzetten voor belminuten smsjes of data. en het vervalt niet na 30 dagen maar bijvoorbeeld na 9 maanden(bij l-mobi vervalt het beltegoed ook na 9 maandden bijvoorbeeld). daar zou ik ook naar overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04:35
dicksterk schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:39:
als ik mijn eigen conceptje van net nog eens doordenk zie ik ook markt voor een mvno zonder bundels. puur transparant dus, zonder trucjes als verdubbeld beltegoed of vervallende bundels. maar dan moet het tarief wel echt heel scherp die 0,1 cent die ik noemde bijvoorbeeld. 0,1 ct per mb betekent 1 ct per 10 mb 10 ct per 100mb en 1 euro voor 1gb. belminuten en sms kosten ook 0,1 ct per eenheid. voor 10 euro krijg je dan dus 10.000 eenheden die je naar eigen keuze kan inzetten voor belminuten smsjes of data. en het vervalt niet na 30 dagen maar bijvoorbeeld na 9 maanden(bij l-mobi vervalt het beltegoed ook na 9 maandden bijvoorbeeld). daar zou ik ook naar overstappen.
Dit zou mij ook zeer zeker interessant lijken, alles uit 1 transparante bundel a la Hollandsnieuwe. Al denk ik wel dat 0,1 cent per unit te laag is, alles onder de 0,5 per unit (mb/sms/minuut) zou voor mij werken. En dan wel zonder starttarief, eerste minuut berekenen prima maar geen 12 ct start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Een prepaid maand bundel. 10GB voor 10 euro. Is nog steeds 1 euro per GB voor de provider.

En dan hoeft er nog geen eens belminuten of smsjes bij.

Volgens mij had youfone dit wel een tijdje gehad, maar dan moest je weer een 2 jarig contract nemen.

Bij zo een bundel zou ik wel de overstap maken.

@dick 15 euro voor alles onbeperkt lijkt mij niet echt realistisch tenzij je net zoals bij robin mobile afgeknepen internet bedoeld van 1mbps.

[ Voor 4% gewijzigd door fl2001 op 16-07-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tyso69: met een tarief van een halve cent per eenheid kom je erg snel in een situatie dat een provider met bundels goedkoper zou zijn. dan kost 1gbg 5 euro en 5gb 25, dan is de hoolland xs bundel van lyca voor 10 euro waar ook ong onbeperkt bellen bij zit veel aantrekkelijker waardoor je dan dus enekl interessant bent voor kleinverbruikers. 0,1 ct i laag maar in feite nogsteeds te oog voor grootgebruikers, er ontstaat bijvoorbeeld een ituatie waarbij budget mobiel met 20 euro per maand goedkoper is als je per maand meer dan 20.000 eenheden gebruikt. dat is niet erg want er zijn geneog mensen die minder dan 20gb gebruiken, maar leg je het tarief op 0,5 ct per eenheid dan komt het moment dat een bundel bij een andere provider goedkoper is veel sneller.
@fl2001: 10gb voor een tientje is hetzelfde als mijn 0,1ct per eenheid. waarbij mijn concept dan nog het voordeel heeft dat de provider me niet oplegt {at ik met mijn eenheden moet doen, en het verloopt niet binnen 30 dagen. ik vind 1 van de vervelendste dingen bij l-mobi die ellendig lage hoeveelheiden belminuten. met mijn gebruik van een telefoon had ik liever 60mb en 1000 belminuten voor 7,95 want ik kom veel belminuten tekort en gebruik nauwelijks data. met mijn concept zou ij je 10gb voor een tientje heben, en je hoeft het nieteens in 30 dagen te gebruiken, en ik kan 9500 minuten bellen en 500mb intternetten, op die manier kan elke gebruiker zelf bepalen hoe de simkaart wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:26:
@fl2001: 10gb voor een tientje is hetzelfde als mijn 0,1ct per eenheid. waarbij mijn concept dan nog het voordeel heeft dat de provider me niet oplegt {at ik met mijn eenheden moet doen, en het verloopt niet binnen 30 dagen. ik vind 1 van de vervelendste dingen bij l-mobi die ellendig lage hoeveelheiden belminuten. met mijn gebruik van een telefoon had ik liever 60mb en 1000 belminuten voor 7,95 want ik kom veel belminuten tekort en gebruik nauwelijks data. met mijn concept zou ij je 10gb voor een tientje heben, en je hoeft het nieteens in 30 dagen te gebruiken, en ik kan 9500 minuten bellen en 500mb intternetten, op die manier kan elke gebruiker zelf bepalen hoe de simkaart wordt gebruikt.
Tuurlijk, dan is jou voorstel beter, maar ik acht de kans klein dat ze zo een laag bedrag gaan hanteren met zo een lange geldigheidsduur, ik zie dat niet zo 123 gebeuren.

Overigens denk ik sowieso niet dat ze luisteren naar wat de klanten zeggen hoor, kijk naar l-mobi, die heeft vrijwel het tegenover gestelde gedaan van wat de meeste vroegen.

ik hoop dat het op zijn minste een Lyca kopietje word, die zijn qua grote data bundels toch wel al een hele tijd de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: inderdaad l-mobi luisterde niet, maar ik voorzie dan ook dat l-mobi er over en jaar of 2 niet meer is. als victor en vectone niets met elkaar te maken hebben hebben we straks zowel ictore als het nieuwe vectone in de prepaid-markt, de strategie van vectone kennen we: concurreren met lyca. l-mobi heeft niets gebracht wat hen overeind en winstgevend gaat houden, en ook voor victor gaat het verbazingwekkend moeilijk worden. de enige kans die ik voor henzie is heel snel heel groot worden en binnen 1 of 2 jaar ruim 100.000 klanten trekken. dat kan alleen door iets te bieden waardoor mensen liever bij victor zitten, dan hun sim-only abonnement te verlengen. om daar een beetje een grote groep van te krijgen is een aburd laag tarief als 0,1 ct per eenheid denk ik de enige optie. die prijs kna alleen winstevend bereikt worden doro belacheljk grote hoeveelheden in te kopen, wat alleen kan met een groot klantenbestand. vroeger zij men ook dat caierselectdiensten als bel1601 of 1643telecom zouden omvallen omdat ze onder inkoopsprijs zouden zitten, tegenwoordig is het een voip-reus met alle voipbuster-clones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:27:
@fl2001: inderdaad l-mobi luisterde niet, maar ik voorzie dan ook dat l-mobi er over en jaar of 2 niet meer is. als victor en vectone niets met elkaar te maken hebben hebben we straks zowel ictore als het nieuwe vectone in de prepaid-markt, de strategie van vectone kennen we: concurreren met lyca. l-mobi heeft niets gebracht wat hen overeind en winstgevend gaat houden, en ook voor victor gaat het verbazingwekkend moeilijk worden. de enige kans die ik voor henzie is heel snel heel groot worden en binnen 1 of 2 jaar ruim 100.000 klanten trekken. dat kan alleen door iets te bieden waardoor mensen liever bij victor zitten, dan hun sim-only abonnement te verlengen. om daar een beetje een grote groep van te krijgen is een aburd laag tarief als 0,1 ct per eenheid denk ik de enige optie. die prijs kna alleen winstevend bereikt worden doro belacheljk grote hoeveelheden in te kopen, wat alleen kan met een groot klantenbestand. vroeger zij men ook dat caierselectdiensten als bel1601 of 1643telecom zouden omvallen omdat ze onder inkoopsprijs zouden zitten, tegenwoordig is het een voip-reus met alle voipbuster-clones
Dit is wat L-Mobi nu ook probeert, ik weet niet of je de laatste tijd het topic van L-Mobi hebt gevolgd. Maar daarin zei Jonan (die duidelijk een link heeft naar l-mobi) Dat ze al meer dan 100.000 simkaarten hadden verspreid, waarvan 15,500 nu actieve klanten zouden zijn, of dat waar is, weet ik niet, ik vind het nogal veel voor wat l-mobi aanbied. Maar de strategie van deze soort nieuwe aanbieders lijkt er opgericht om zo snel mogelijk een bepaald aantal klanten binnen te krijgen.

Ik denk zelf dat L-Mobi het niet eens 2 jaar volhoud, herinner je nog Tibba Mobile? Die kwam toch met een heel leuk aanbod en wou ook binnen het jaar naar 100.000 klanten, die zijn gewoon nu al gestopt, dat laat al zien hoe moeilijk het is om als nieuwe provider nu te starten.

Dus wat L-Mobi doet is gewoon best vreemd, de maand bundels zijn duurder en kleiner dan bij Lycamobile en zelfs Lebara wint het.

En die jaarbundels, ja sorry van die paar 100mb die je krijgt, nee laat maar. leuk voor een 2e toestel of zo, maar thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: ja ik lees het l-mobi topic, en Janon lijkt me idd een medewerker. Maar de strategie van l-mobi is verkeerd, van die (verondertelde) 130.000 simkaarten is ruim 10% daadwerkelijk geactiveerd of opgewaardeerd, en ik vrees dat het voor velen bij 1 opwaardering zal blijven. Tibbaa was voor sommigen leuk, maar bijvoorbeeld niet voor mij. Ik denk dat de enige kans voor een nieuwkomer een aanbod is waarbij de discussie of het een goed aanbod net zo zinloos is als de discussie over de vraag of 1+1 2 is. als iemand het victor mobile aanbod tegenkomt, op social media of doordat iemand de simkaarten ergens uitdeelt moet het niet zo zijn dat ieman1 zihc wijfelend afvraagt: zou dit misschien wat voor mij zijn? de reactie moet zijn: ja die {il ik heben, en ook graag een simkaart voor al mijn gezinsleden, ooms tantes opa's en oma's. het moet het gesprek zijn tussen koffiedrinkende mensen op het werk en op verjaardagen. dat kan met 0,1 ct per eenheid, maar absoluut niet met het aanbod van l-mobi. l-mobi deelt wel veel uit maar het blijft niet hangen, omdat wat ze bieden niet werkt. mensen die een jaarbundel willen blijven misschien een jaar, maar zullen waarschijnlijk merken dat ze data of belminuten of smsjes tekort komen en dus alsnog moeten opwaarderen, na dat eerste jaar concluderen ze dat ze duur uit waren en gaan ze weg. een nieuwe mvno beginnen is best een waagstuk in deze tijd, ik hoop dat victor mobile het inzicht en de financieele ruimte heeft om iets revolutionairs neeer te zetten, anders kunnen ze beter niet beginnen want dan wordt het enkle de zoveelste gestrandde mvno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Ik hoop op een simpele MVNO (d.w.z. zonder Lyca en L-Mobi Internet problemen) maar voor de redundantie dan wel graag op het Vodafone of T-Mobile netwerk.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf: helemaal mee eens wat betreft t-mobile of vodafone netwerk. Ik vrees alleen dat een simpele mvno(dus zonder eigen mvne-platform nooit die revolutionaire prijsstunter kan worden die het moet worden om succesvol te zijn. een goed development team kan bugs ook doeltreffend oplossen, dus als dat aanwezig is hoeft een eigen mvne-platform geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
dicksterk schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:41:
@prepaidsmurf: helemaal mee eens wat betreft t-mobile of vodafone netwerk. Ik vrees alleen dat een simpele mvno(dus zonder eigen mvne-platform nooit die revolutionaire prijsstunter kan worden die het moet worden om succesvol te zijn. een goed development team kan bugs ook doeltreffend oplossen, dus als dat aanwezig is hoeft een eigen mvne-platform geen probleem te zijn.
De prijzen gaan hier omlaag wanneer Nederland formeel een Duitse deelrepubliek wordt. Ik geef dat evenveel kans. En kennelijk begint elke nieuwe MVNE weer bij nul met een verse rol plakband. Laat maar zitten.

Wanneer de nieuwe boys net onder de kartel prijzen gaan zitten op een ander netwerk knijp ik al in m'n vuistjes.

Die goedkope maandbundels komen niet meer terug, met 5G planned obsolescence op de loer. Je zult betalen voor de nieuwe chaos en knielen voor het Telecom-triumviraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf: of nieuwe mvno's kiezen bewust voor 4g, zoals vectone bijvoorbeeld op 3g zat. dan ontlopen ze het dure 5g.
ik vind dat een nieuwe telco een echte prijzenoorglog moet beginenn, waardoor lyca/lebara ook weer in bewegign komen, en uiteindelijk ook youfone en simpel, er is inmiddels allang weer stagnatie ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
prepaidsmurf schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:18:
Ik vraag me af of bestuurder Sharma nog in dienst is van Vectone of Lyca.
Heb op zijn profiel gekeken, en hij is bij beide niet meer in dienst, heeft wel bij beide een functie gehad.

Lijkt er op dat ze al deals hebben in 6 landen: negotiated deals to open markets and launch mobile (MVNO) operations in 6 countries

voor de rest staat er eigenlijk nog niks interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
interessant, dan hebben we dus n al-mobi met ex-lebara medewerkers straks victor met ex-vectone medewerkers, als vectone dan ook nog terugkomt en ex-lyca mede{erkers ook nog wat beginnen wordt het een druk speelveld;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
ik heb een redelijk sluitend bewijs gevonden dat victor mobile iets met vectone te maken moet hebben.
acm kent tegenwoordig nog maar nummerblokken van 10.000 nummers toe vanwege de schaarste aan mobiele nummers. Vectone heeft de heel 0659 reeks enkle 06591 is nu van victor mobile.... de hele reeks dus(zoals vroeger) 100.000 nummers, die reeks is dus niet ingeleverd door vectone maar overgegaan op victor mobile. had vectoen de reeks ingeleverd dan had victor 065911 gekregen bijvoorbeeld en niet 06591
dus victor en vectone zijn met elkaar verwant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Stel dat victor mobile, net als vectone, enkel 3g gaat aanbieden(dat moet dan via t-mobile), tegen de maximale datasnelheid van t-mobile op 3g 15mbps: zouden jullie het dan nemen als data erg goedkoop was?
ik wel, budget mobiel biedt bijvoorbeeld 5mbps op 4g, dan is 15mbps toch meer ookal is het 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:34
dicksterk schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:51:
Stel dat victor mobile, net als vectone, enkel 3g gaat aanbieden(dat moet dan via t-mobile), tegen de maximale datasnelheid van t-mobile op 3g 15mbps: zouden jullie het dan nemen als data erg goedkoop was?
ik wel, budget mobiel biedt bijvoorbeeld 5mbps op 4g, dan is 15mbps toch meer ookal is het 3g.
Nope ik niet, reden is latency en snelheid. Latency is zegmaar de connectie snelheid van jouw verbinding, hoe lager je latency hoe sneller jij verbinding hebt met die webpagina of dienst die je gebruikt. Is deze hoger dan is de connectie die tot stand wordt gebracht trager. Ten tweede de snelheid, 2G wordt in medio november bij T-mobile uitgezet. 3G wordt dan nog in de lucht gehouden als Backup op 4G en 5G voor terugval van bellen en of mobiele data, de capaciteit is in der loop der tijd al afgebouwd om deze in te zetten voor 4G en misschien straks 5G.

Praktijk snelheden die je haalt op het 3G netwerk van T-mobile zijn rond de 5mbps Max (getest met een Tele2 sim) en die 15mbps is een leuke theoretische snelheid van wat ze vroeger aanboden.

Daar in tegen is de dekking van het 4G netwerk vele malen beter en als je in het buitenland bent is een Abo met 4G ten zeerste aan te raden, toevallig biedt budget mobile dit.

Maar even terug op jouw vergelijking, de gewone consument verkijkt zich dus snel op snelheid terwijl er veel meer factoren zijn zoals ik aangaf (latency). Niet dat ik voor budget mobile kies (die op het Kpn netwerk zit), maar de snelheid die waar zij mee adverteren van 5mbps ga je overal halen en ik persoonlijk zou het zeker over 3G verkiezen. Maar persoonlijk denk ik niet dat het aanbod wat Victor mobile zou aanbieden zoveel gaat schelen met wat er nu op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@dutchotweaker: ik vind die latency zelf altijd nogal meevallen op 3g, het kost je misschien een halve f 1 hele seconde meer maar dat merk je nauwelijks. overigens betwijfel ik of t-mobile nog 3g-only zou aanbieden aan mvno's, zeker omdat het in afbouw is.
wat betreft het aanbod, ik denk dat als victor mobiel van vectone afkomt ze zullen gaan stunten, alles goedkoper dan lyca bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
dicksterk schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 08:26:
@dutchotweaker: ik vind die latency zelf altijd nogal meevallen op 3g, het kost je misschien een halve f 1 hele seconde meer maar dat merk je nauwelijks. overigens betwijfel ik of t-mobile nog 3g-only zou aanbieden aan mvno's, zeker omdat het in afbouw is.
wat betreft het aanbod, ik denk dat als victor mobiel van vectone afkomt ze zullen gaan stunten, alles goedkoper dan lyca bijvoorbeeld.
Tja dat zal niet veel goedkoper zijn, ze hebben ook een inkoop prijs en ze kunnen niet voor inkoopprijs verkopen. Maar ik had het niet alleen over latency maar ook over snelheid, als deze hetzelfde is als die van budget mobile 5mbps 4G dan verkies je dat echt wel over 3G zeker met het feit dat als je in het buitenland komt. Maar mij lijkt het ook stug dat er nu iemand komt met een 3G only provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@dutchotweaker: een full mvno (ik neem aan dat victor dat wordt want ze hebben eigen nummers genomen) hoeft enkel netwerkcappaciteit int e kopen bij de grote provider, data/telefonie etc kan bij de goedkopste data/voipprovider ter wereld worden gezocht, daar leidt de kwalitiet misschien wat onder net zoals bij vectone maar het wordt wel goedkoop. persoonlijk denk ik dat budget mobiel een aflopende zaak is, ik denk dat het onbeperkt abonnement binnen een jaar wordt geschrapt, budget-energie wilde vooral die klanten en een eigen mobiel merk hebben. maar idd, 3g-only is nu niet waarschijnlijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Of het nu 3G of 4G is maakt me weinig uit. Het belangrijkste is dat de verbinding niet aan de lopende band verbroken wordt. Ik heb er nu al weer de balen van met Lyca.

Als er ook steeds meer spectrum voor 5G gebruikt zal worden (dynamisch misschien nog het gevaarlijkst als dat wilde fluctuaties veroorzaakt) zal de vijand iedereen, zogenaamd vrijwillig, kunnen motiveren beide als een baksteen te laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf: ik vraag me af of mensen echt wel bereid zijn meer te betalen voor 5g. 4g is al heel snel. ik vind het van de providers ook niet zo slim, ze hebben 4g gelanceerd en ik ik geloof dat we het net 3 jaar hebben en nu moet alles om naar 5g, terwijl 6 alweer in de maak is, wachct dan evven tot 6g er is. wat heeft 5g ons te bieden wt 4g niet heeft? 1gbps, dat is alleen leuk zolang alle bezochcte sites die downstream ook halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:05:
@prepaidsmurf: ik vraag me af of mensen echt wel bereid zijn meer te betalen voor 5g. 4g is al heel snel. ik vind het van de providers ook niet zo slim, ze hebben 4g gelanceerd en ik ik geloof dat we het net 3 jaar hebben en nu moet alles om naar 5g, terwijl 6 alweer in de maak is, wachct dan evven tot 6g er is. wat heeft 5g ons te bieden wt 4g niet heeft? 1gbps, dat is alleen leuk zolang alle bezochcte sites die downstream ook halen.
Hier heb je je antwoord: https://www.telecompaper....kelijke-diensten--1348606

5G is voorlopig bedoeld voor zakelijk, als consument heb je de komende jaren vrijwel niets aan 5G, pure marketing van de providers en genoeg mensen die daar natuurlijk in tuinen, het is echt nergens voor nodig om ook nu een 5G toestel te moeten kopen, voorlopig zit je met 4G wel snor, tegen de tijd dat 5G ook echt een beetje ontwikkeld is ben je zo minimaal jaartje 2 of 3 verder. De belangrijkste 5G band is nog niet eens geveild....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@dicksterk Bestaat of komt deze provider wel? Je gaf aan dat deze er in 2020 moest komen, anno 2021 nog geen nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dutchnltweaker schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:16:
@dicksterk Bestaat of komt deze provider wel? Je gaf aan dat deze er in 2020 moest komen, anno 2021 nog geen nieuws.
De provider bestaat zeker. In de UK zijn ze inmiddels gestart http://victormobile.co.uk

Aan de website te zien, is het ook nu 100% zeker dat het een vectone mobile spin off is.

De 1e bundels die daar aangeboden worden, vind ik niet echt iets speciaals, al kan het wel zijn dat nog het een en ander word aangepast, want veel links op de site werken nog niet eens.

Ben wel benieuwd op welk netwerk ze in nederland gaan zitten, kan me niet voorstellen dat KPN na dat gedoe met vectone nog op hun zit te wachten.

Of Vectone zal als nog het een en ander aan achterstallig rekeningen hebben moeten betaalt aan kpn.

En bij Vodafone en T-Mobile krijg je als mvno nooit goede deals.

[ Voor 20% gewijzigd door fl2001 op 09-01-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
fl2001 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:57:
[...]

De provider bestaat zeker. In de UK zijn ze inmiddels gestart http://victormobile.co.uk

Aan de website te zien, is het ook nu 100% zeker dat het een vectone mobile spin off is.

De 1e bundels die daar aangeboden worden, vind ik niet echt iets speciaals, al kan het wel zijn dat nog het een en ander word aangepast, want veel links op de site werken nog niet eens.

Ben wel benieuwd op welk netwerk ze in nederland gaan zitten, kan me niet voorstellen dat KPN na dat gedoe met vectone nog op hun zit te wachten.

Of Vectone zal als nog het een en ander aan achterstallig rekeningen hebben moeten betaalt aan kpn.

En bij Vodafone en T-Mobile krijg je als mvno nooit goede deals.
toon volledige bericht
Ik had het ook over Nederland, niet Engeland.
Maar dat terzijde, waarom is vectone toen gestopt? Alleen door betalingsachterstanden als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dutchnltweaker schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:58:
[...]

Ik had het ook over Nederland, niet Engeland.
Maar dat terzijde, waarom is vectone toen gestopt? Alleen door betalingsachterstanden als ik het goed begrijp?
Volgens Vectone was de afspraak met kpn, dat ze alleen kpn hoefden te betalen, bij klanten die tot en met 5GB per maand gebruikte, bij klanten die meer gebruikten per maand, was de redenering van Vectone dat ze niks meer hoefden te betalen.

Dus werd dat ook niet betaalt aan kpn, daar kwam een rechtszaak , met als gevolg een hoop schulden voor Vectone.

Vreemde move van Vectone, want tot het eind had ze ruim 100k actieve klanten, en dat met een systeem die destijds super veel storingen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ik had hier la eerder willen posten maar kon niet meer op tweakers inloggen met Lynx, mijn vaste browser. gelukkig heeft tweakers dit opgelost.
Inderdaad is die uk-site duideljik een vectone spinoff. al vraag ik me af of ze daadwerkelijk live zijn in de uk. L-mobi had hier ook al enige tijd een deels opgetuigde site zonder dat aanvragen van simkaarten e.d. al mogelijk was. ik kan niet ingaan op info die ik per mial kreeg want die is vertrouwelijk. wat iedereen kan zien is de info die over victor mobile bv op drimble staat, daar zie je dus dat 1 bestuuredr alweer is uitgetreden, en dat was nu net degene die de Nederlandse markt zou doen. Of ze dus nog komen is de vraag. mar sowieso in deze mate vna lockdown is het lanceren vna een provider die voor het grootste deel groeit doorhet uitdelen vna simkaarten denk ik onmogelijk.
Ik denk dat het een onzeker avontuur wordt en dat zelfs de lancering in Eneland onzeker is. Maar je weet nooit, vectone heeft ons in het verleden wel vaker verrast;-) geen geld hebben is voor hen nooit een rede geweest om niet gewoon actief te blijven tot het echt niet meer kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:18:
Ik had hier la eerder willen posten maar kon niet meer op tweakers inloggen met Lynx, mijn vaste browser. gelukkig heeft tweakers dit opgelost.
Inderdaad is die uk-site duideljik een vectone spinoff. al vraag ik me af of ze daadwerkelijk live zijn in de uk. L-mobi had hier ook al enige tijd een deels opgetuigde site zonder dat aanvragen van simkaarten e.d. al mogelijk was. ik kan niet ingaan op info die ik per mial kreeg want die is vertrouwelijk. wat iedereen kan zien is de info die over victor mobile bv op drimble staat, daar zie je dus dat 1 bestuuredr alweer is uitgetreden, en dat was nu net degene die de Nederlandse markt zou doen. Of ze dus nog komen is de vraag. mar sowieso in deze mate vna lockdown is het lanceren vna een provider die voor het grootste deel groeit doorhet uitdelen vna simkaarten denk ik onmogelijk.
Ik denk dat het een onzeker avontuur wordt en dat zelfs de lancering in Eneland onzeker is. Maar je weet nooit, vectone heeft ons in het verleden wel vaker verrast;-) geen geld hebben is voor hen nooit een rede geweest om niet gewoon actief te blijven tot het echt niet meer kon.
Als alles afhangt bij een provider of 1 bestuurder opstapt of niet, dan was het nooit echt serieus. Ik neem aan dat er wel andere personen te vinden zijn, die zo een functie kunnen doen.

Bij bedrijven stappen zo vaak mensen op en worden ook weer vervangen.

Wat betreft de lockdown, is dat inderdaad geen goed moment, om dat dit soort providers graag simkaarten uitdelen, waar veel mensen samen komen. Maar goed zo een lockdown gaat niet eeuwig duren, en de vaccins zijn al daar, dus tegen de zomer zal vast al wel het een en andere weer mogelijk zijn.

En je kan eerder natuurlijk ook een soft launch doen ;)

Als ze er niet mee door gaan, is het gewoon om dat ze weinig vertrouwen in hebben dat ze groot kunnen worden.

En laten we eerlijk zijn, kans is volgens mij ook best groot dat het allemaal niks word. Zie l-mobi,ik heb daar toch sterk het gevoel dat het met klanten binnen halen niet echt wilt lukken, ondanks dat de tarieven en bundels niet slecht zijn, al is het voor een nieuwkomer ook weer niet echt spectaculair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@dicksterk Ik neem aan dat deze provider er nooit gaat komen dus?
Pagina: 1