Hallo,
Mijn naam is Stefan en ik ben aan het rondkijken om mijn PC te upgraden omdat ik vrees dat mijn huidige PC op sterven ligt; regelmatige crashes en freezes (ook na een verse installatie van win10). PC wordt gebruikt als DAW in mijn homestudio. Huidige systeem is een Intel I7 950 3.07GH, met 12GB aan RAM.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Audio: DAW. (Sonar) ca 75 mono audiotracks in (werk nu in 24/44, maar zou graag naar 24/96 gaan) met de nodige VSTs. Softsynths gebruik ik wel, maar geen hele zware jongens (complete orkesten e.d.)
Tzt wil ik een UAD2 kaart aangezien ik mijn huidige 2x UAD1 helaas niet kan meenemen omdat ze PCI zijn. Maar die komt later wel als er weer budget is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst onder 1000 Euro (voor de nieuw aan te schaffen componenten, excl UAD2)
Minder is uiteraard altijd welkom
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behuizing: Coolermaster CM Stacker
Voeding: Coolermaster Silent Pro Gold 700W
SSD: (systeem) Samsung EVO860 500GB
SSD (scratch) Samsung EVO850 (denk ik) 120GB
HDD (data) 2x WD Red 4TB in Raid
Win10 licentie
Monitoren (HD, geen 4K)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord:
CPU,
CPU cooler, stiller = beter
RAM, 32GB, of indien budget dat niet toelaat 16GB zodat ik later eventueel nog kan bijprikken.
Videokaart voor 2 monitoren, mag eenvoudig zijn, ben geen gamer
Firewirekaart met TI chipset voor mijn audio interfaces (2x Audiofire 12)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik denk aan een AMD Ryzen 3900x based systeem, puur gebaseerd op wat ik tot nu toe gelezen heb, maar ik hoor het uiteraard graag als er betere oplossingen zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een snelle, stabiele PC te gebruiken als DAW met Sonar voor voornamelijk audio (niet alles VST's bedoel ik)
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Het zou fijn zijn om hulp te krijgen bij het bepalen van de juiste CPU en vanuit daar componenten te kiezen die er goed bij passen. Ik wil weer een aantal jaren met dit systeem kunnen werken, maar het hoeft niet het snelste van het snelste te zijn. Er is vast ergens een punt met de beste prestatie voor je euries. Belangrijk is daarbij de focus op audio. (niet gamen)
Alvast bedankt.
Stefan
Mijn naam is Stefan en ik ben aan het rondkijken om mijn PC te upgraden omdat ik vrees dat mijn huidige PC op sterven ligt; regelmatige crashes en freezes (ook na een verse installatie van win10). PC wordt gebruikt als DAW in mijn homestudio. Huidige systeem is een Intel I7 950 3.07GH, met 12GB aan RAM.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Audio: DAW. (Sonar) ca 75 mono audiotracks in (werk nu in 24/44, maar zou graag naar 24/96 gaan) met de nodige VSTs. Softsynths gebruik ik wel, maar geen hele zware jongens (complete orkesten e.d.)
Tzt wil ik een UAD2 kaart aangezien ik mijn huidige 2x UAD1 helaas niet kan meenemen omdat ze PCI zijn. Maar die komt later wel als er weer budget is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst onder 1000 Euro (voor de nieuw aan te schaffen componenten, excl UAD2)
Minder is uiteraard altijd welkom
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behuizing: Coolermaster CM Stacker
Voeding: Coolermaster Silent Pro Gold 700W
SSD: (systeem) Samsung EVO860 500GB
SSD (scratch) Samsung EVO850 (denk ik) 120GB
HDD (data) 2x WD Red 4TB in Raid
Win10 licentie
Monitoren (HD, geen 4K)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord:
CPU,
CPU cooler, stiller = beter
RAM, 32GB, of indien budget dat niet toelaat 16GB zodat ik later eventueel nog kan bijprikken.
Videokaart voor 2 monitoren, mag eenvoudig zijn, ben geen gamer
Firewirekaart met TI chipset voor mijn audio interfaces (2x Audiofire 12)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik denk aan een AMD Ryzen 3900x based systeem, puur gebaseerd op wat ik tot nu toe gelezen heb, maar ik hoor het uiteraard graag als er betere oplossingen zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een snelle, stabiele PC te gebruiken als DAW met Sonar voor voornamelijk audio (niet alles VST's bedoel ik)
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Het zou fijn zijn om hulp te krijgen bij het bepalen van de juiste CPU en vanuit daar componenten te kiezen die er goed bij passen. Ik wil weer een aantal jaren met dit systeem kunnen werken, maar het hoeft niet het snelste van het snelste te zijn. Er is vast ergens een punt met de beste prestatie voor je euries. Belangrijk is daarbij de focus op audio. (niet gamen)
Alvast bedankt.
Stefan