Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:44

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
Toen hij net uitkwam, kocht ik voor bijna 1400 euro deze: pricewatch: Philips 42PFL7008K Zwart tv.

Ik ben ambilight fan en deze tv gaf/geeft enorm goed beeld! Helaas is hij stervende...Ambilight werkt al niet meer en om de zoveel tijd krijg ik hem moeilijk aan (hij gaat dan eerst een aantal keer aan en uit voordat hij opgewarmd lijkt en aan blijft. Ik heb hem al eens opgehad en gekeken of er misschien kapotte condensatoren inzitten, maar alles ziet er piekfijn uit.

Als het moment daar is en hij niet meer aangaat wil ik snel een nieuwe kunnen bestellen. Maar 1400 euro afschrijven in 7 jaar vind ik echt te zot voor woorden dus dat ga ik er niet nog een keer aan uitgeven.

Ik hoef niet perse een grotere tv, of een 4k tv, maar dat is het enige wat ik nog tegenkom. Het enige wat ik gebruik is HDMI1 :) Daar hangt mijn receiver aan met ps4 en chromecast HD. Owja en ik wil eigenlijk een zwarte :)

Nu zie ik allemaal 50" 4k ambilight tv's voor 600 euro of minder. Is deze beeldkwaliteit vergelijkbaar met mijn tv? Althans qua techniek? Ik wil er niet op achteruit gaan. Een 7 jaar oude Jaguar rijdt nog altijd beter dan een nieuwe Kia, if you know what I mean :)

pricewatch: Philips 43PUS7304 Zilver of (volgens mij) zijn opvolger:
https://www.coolblue.nl/p...s7805-ambilight-2020.html

In de winkel kijken is lastig (of ik moet mijn eigen tv er naast zetten) Wellicht dat iemand me hier enigszins sturing in kan geven.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:06
Wij hebben een paar weken geleden deze Philips gekocht (ook omdat ik verslaafd ben aan Ambilight): pricewatch: Philips 50PUS7304 Zilver
Als ik de specs van jouw huidige TV zo bekijk, is dat allemaal redelijk standaard voor de huidige tv's in het prijssegment wat je noemt.
Wij kwamen van iets als deze pricewatch: Philips 42HFL4372D Zwart en we zijn dus van 42 naar 50 inch gegaan. En onze nieuwe TV was ook goedkoper dan de oude (al scheelde het minder dan in jouw geval). Hetgene waar ik het meeste moeite mee had was aan hoe enorm fel Ambilight is geworden en dus hoeveel licht het geeft. Ook natuurlijk omdat een 50"-TV meer rand heeft en dus meer leds en het nu om 3 randen zit ipv alleen links/rechts. En er zit een optie op om te dimmen, dus uiteindelijk heel erg tevreden!

Volgens mij hoef je je dus geen zorgen te maken, maar wellicht denkt iemand met meer dan alleen anekdotische ervaring daar anders over?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Tusk schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:58:
Toen hij net uitkwam, kocht ik voor bijna 1400 euro deze: pricewatch: Philips 42PFL7008K Zwart tv.
Ken toevallig ook iemand met die tv (3-zijdig Ambilight daarop was al dimbaar idd) en even toevallig begint die ook tekenen van het einde te vertonen :+ . Maar die gebruikt hem alleen voor even wat tv kijken en de 6504 zou al een prima opvolger zijn voor het gebruik (aangezien Ambilight ook uit staat; tv staat schuin in een hoek), al zou ik eerder een Sony Xx7005 & Co. varianten aanraden met een van de beste LCD kijkhoeken (als je toch al een IPS neemt dan ...).
Mét Ambilight is de 67x4 reeks vergelijkbaar met de genoemde 7805 (beiden zonder Android TV dus en in het zwart). Opvolger van 'The One' (73x4) is de 8505 (deze twee hebben ook de P5 Philips beeldprocessor maar van wat ik erover gelezen heb voegt die niet al teveel toe in tegenstelling tot de versie die inmiddels op de OLED modellen zit. 'Alleen' voor upscaling schijnt ie volgens deze review wel goed z'n werk te doen).
Inputlag van de 67x4 en 73x4 modellen is vergelijkbaar (kwam deze test laatst tegen https://geex.x-kom.pl/rec...5-calowego-telewizora-4k/ -> https://translate.google....calowego-telewizora-4k%2F)

Oja de 7008 heeft een IPS scherm wat de 50" genoemde modellen allemaal niet hebben (en 100/120Hz wat deze nieuwe ook allemaal niet meer hebben in deze prijsklasse). De 43" versie heeft een grote kans op een IPS paneel (de eerste batch 7304 had nog een VA paneel). Op een 43" zal je het effect van de upscaling van de P5 processor ook een stuk minder merken dan op de 58" versie zoals in de review natuurlijk. Voor de bewegingsscherpte heeft ie geen toegevoegde waarde aldus de review ...
Qua kleurstelling is de 7304 ook een stap achteruit tov de 7303 die iirc drie kleurvarianten had. Persoonlijk vind ik hem er echt niet uitzien, die kleur zilver is bijna wit ...

[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 17-07-2020 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Over het algemeen zal het vergelijkbaar zijn. Al heeft je huidige Philips een hogere helderheid, maar dat gaat bij normaal gebruik niet opvallen. Jouw 7008 heeft wel een 120Hz IPS paneel van LG. Alle Philips lcd's hebben over het algemeen een 60Hz IPS (ADS) paneel en in sommige formaten een 60Hz VA paneel (50,58,70''). Op het gebied van motion (bewegingsscherpte) neem je dus een stap terug.

T.o.v. de 6 serie met Ambilight biedt de huidige 7 serie je Android TV, Bluetooth, 1 extra HDMI en de P5 zoals hierboven genoemd. De gehele linie heeft overigens ALLM en een input-lag van circa 20 ms in game mode. Betere lcd's maakt Philips ook niet. Hiervoor moet je naar een OLED, een te dure 43'' van Sony/Panasonic of een 49'' zonder Ambilight van een ander merk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 16:02
Ik had precies hetzelfde issue met de 46PFL8007 die we in de keuken hebben hangen. Te koop gezet op marktplaats onder vermelding van het euvel, en iemand reageerde superattent met een trucje wat bij hem het probleem verliep. En bleek bij mij ook te werken! Wellicht dat dit voor jullie ook een goede workaround kan zijn Stappenplan:

- Open het serviceluikje aan de achterzijde van de TV (niets ingewikkelds, zit vast met 2 klemmetjes die je met een pen bijvoorbeeld kan terugduwen.
- Achter dit serviceluikje zit een printplaat met een aantal stekkertjes. het kleinste linker witte stekkertje losgehaald (en los houden).
- Serviceluik sluiten.

Tv start weer goed op, blijft netjes aanstaan en start niet de hele tijd (ongeregelmatig) opnieuw op. De enige functie die je met het loshalen van het stekkertje verliest, is het internet. Echter vanwege de Chromecast die ik eraan heb hangen en via Wifi connected is, gebruik ik de UTP/Wifi interface van de TV zelf toch niet. Deze workaround werkt nu al een week naar tevredenheid.

Bij degene die de tip gaf, werkte ambilight ook al niet meer (bij mij overigens nog wel, ook na loshalen van het bewuste stekkertje).

[ Voor 6% gewijzigd door Quartje op 17-07-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Tusk schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:58:
Maar 1400 euro afschrijven in 7 jaar vind ik echt te zot voor woorden dus dat ga ik er niet nog een keer aan uitgeven.
Waarom kijk je niet naar een 2de hands Philips OLED TV van de afgelopen 2 jaar, die moeten wel voor leuke prijzen te vinden zijn aangezien ze nieuw en met de cashback acties al voor ~1200 verkocht worden.

[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 17-07-2020 16:05 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
Iedereen dank voor jullie reacties!

@apis29 upscaling zal ie veel moeten doen aangezien al mijn content nog FHD is en dat voorlopig nog zo blijft. Android tv boeit me niet, zoals gezegd gebruik alleen HDMI1 :) Vind stiekem een zwarte tv belangrijk.

Ik game 50% van de tijd op de tv (shooters) dus ALLM is wel fijn! Hoe vind ik evt een 43" met IPS? Waar zoek ik dan op? Hier op Tweakers staat dit maar bij de helft van de TV's aangegeven. Zijn er betere websites om dit te vergelijken?

@Greatsword ik wilde juist een stuk minder uitgeven aan een tv aangezien deze dure tv slechts 7 jaar mee gaat.

Daarnaast vind ik kijkhoek niet zo belangrijk, ik ben zo'n figuur die altijd precies recht voor de tv moet zitten :) Een goeie helderheid daarentegen wel! Even als zo min mogelijk bewegingsonscherpte. Heeft een IPS dan nog wel zin?

@Quartje Dank voor de tip. Toevallig hield de tv er gister ineens helemaal mee op. Ik heb maar 1 stekkertje achter het luikje zitten. Heb ik eruit gehaald, maar geen verschil. Ledje knippert nu telkens 2x, bekende fout mbt stroomvoorziening zo lijkt t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Tusk schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:15:
Iedereen dank voor jullie reacties!

@apis29 upscaling zal ie veel moeten doen aangezien al mijn content nog FHD is en dat voorlopig nog zo blijft. Android tv boeit me niet, zoals gezegd gebruik alleen HDMI1 :) Vind stiekem een zwarte tv belangrijk.

Ik game 50% van de tijd op de tv (shooters) dus ALLM is wel fijn! Hoe vind ik evt een 43" met IPS? Waar zoek ik dan op? Hier op Tweakers staat dit maar bij de helft van de TV's aangegeven. Zijn er betere websites om dit te vergelijken?

@Greatsword ik wilde juist een stuk minder uitgeven aan een tv aangezien deze dure tv slechts 7 jaar mee gaat.

Daarnaast vind ik kijkhoek niet zo belangrijk, ik ben zo'n figuur die altijd precies recht voor de tv moet zitten :) Een goeie helderheid daarentegen wel! Even als zo min mogelijk bewegingsonscherpte. Heeft een IPS dan nog wel zin?

@Quartje Dank voor de tip. Toevallig hield de tv er gister ineens helemaal mee op. Ik heb maar 1 stekkertje achter het luikje zitten. Heb ik eruit gehaald, maar geen verschil. Ledje knippert nu telkens 2x, bekende fout mbt stroomvoorziening zo lijkt t.
toon volledige bericht
Denk dat de 43PUS7304 (7334/7354/7374) dan wel een goede keuze zou zijn, zo te zien nog met een LG IPS paneel. Maar geen zwarte tv itt de 6754 (op de P5 processor na lijkt het vrijwel dezelfde tv qua specs en upscaling zal toch niet zichtbaar veel verschillen op een 43" tv). Voor HDR zijn ze beiden niet zo geschikt (maar zelfs de 8804 blijft ver achter). Helderheid zit tegen de 300 nits ...
IPS doet het gemiddeld beter qua bewegingsonscherpte (zonder hulpmiddelen in de instellingen) dus bij gebrek aan fatsoenlijke reviews de veiligere keuze (en een 43" VA paneel is inmiddels een zeldzaamheid dus sowieso weinig keus op dat formaat).

Wel toevallig een 43" Full HD Philips review tegengekomen (met VA paneel van AUO) maar die heeft weer geen Ambilight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
@apis29 Dus als ik het goed begrijp, zorgt de P5 oa. voor een goede upscaling. Maar dat is bij 43" niet zo per se nodig. Vanaf hoeveel inch zou je een P5 tv aanraden dan?

En op welk site kun je opzoeken of er een P5 inzit?

Als ik voor zwart wil gaan heb ik nu dus de keuze uit de 7805 en 6704.

Voor wat meer zou de 8804 ook nog kunnen, dat wordt dan wel een 50". Dat is tv-meubel technisch wel echt de max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
@Tusk Of er wel of geen P5 in zit is gewoon de Philips site onder specs of features terug te vinden. Het toeval wil dat de 7805 nu ook de P5 'processor' heeft gekregen https://www.philips.nl/c-...-met-driezijdig-ambilight (lijkt alleen nog niet beschikbaar te zijn; de 43" dan, 50" wel te koop).

Grootte van de tv alleen bepaald niet in hoeverre je upscaling verschillen gaat zien, kijkafstand speelt ook een belangrijke rol natuurlijk. En dan nog, zonder een (/de) andere tv ernaast weet je ook niet beter O-)

[ Voor 35% gewijzigd door apis29 op 20-07-2020 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
Ik was er eigenlijk zo goed als uit...het zou de 50" 7805 worden...

nu zie ik dat ik voor 5 euro meer de 58" kan halen...
pricewatch: Philips 58PUS7805 Zwart

Maar ik zit maar 3 meter van mn tv af...

En de pootjes passen wel op mn tv meubel maar de tv is 10 cm breder. Dat is echt moeilijk voor mijn autisme-light. Maarja 5 euro..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
Voor eventuele toekomstige lezers:

Uiteindelijk gezwicht voor de 5 euro (je blijft toch Nederlander he). pricewatch: Philips 58PUS7805 Zwart
58" is echt heel groot, maar zoals mijn vrienden me vtv zeiden: Alles went...

De ambilight werkt wel een stukje beter dan in mijn oude tv en ook de koppeling met Hue is erg fijn (hoewel hij de lampnamen wel door elkaar haalt).

Beeldkwaliteit is op 3 meter afstand hartstikke prima! Iets meer contrast / zwart zouden welkom zijn, maar voor deze prijsklasse volgens mij dik in orde. Ik ben ook nog steeds met de instellingen in de weer om het naar mijn smaak af te stellen.

De pootjes zijn wel minimaal om het gevaarte overeind te houden. Als je even een kabel inprikt wiebelt hij nog flink na. Ik denk dat ik een beugel zou aanraden voor mensen in Groningen (no pun intended).

Iedereen in dit topic bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Tusk op 24-07-2020 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06 15:59

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Grootste verschil dat ik zie tussen de 58PUS7805 en 58PUS7304 dat ik zo zie, is dat de 7304 direct-lit met local dimming heeft (de 58" heeft een VA paneel ipv IPS) en de 7805 edge-lit is. Klopt dat? Ik dacht altijd dat een hoger typenummer ook betere specs betekende, maar direct-lit is toch beter dan edge-lit?

Waarom dan toch gaan voor de 7805 en niet voor de 7304 die ook nog eens flink goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
zoals gezegd heb ik uiteindelijk de 58" voor een prikkie gekocht. Die is ongeveer 100 euro goedkoper dan de 58" 7304. En ik wilde per se een zwarte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06 15:59

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Tusk schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:09:
zoals gezegd heb ik uiteindelijk de 58" voor een prikkie gekocht. Die is ongeveer 100 euro goedkoper dan de 58" 7304. En ik wilde per se een zwarte :)
pricewatch: Philips 58PUS7304 Zilver

pricewatch: Philips 58PUS7805 Zwart

Volgens de pricewatch is de 7304 ongeveer 75,- goedkoper...? De 7304 was van de week bij de mediamarkt zelfs € 555 als ik het goed heb onthouden. Dus waar heb jij de 7805 zo goedkoop gehaald dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Icephase schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:01:
Grootste verschil dat ik zie tussen de 58PUS7805 en 58PUS7304 dat ik zo zie, is dat de 7304 direct-lit met local dimming heeft (de 58" heeft een VA paneel ipv IPS) en de 7805 edge-lit is. Klopt dat? Ik dacht altijd dat een hoger typenummer ook betere specs betekende, maar direct-lit is toch beter dan edge-lit?

Waarom dan toch gaan voor de 7805 en niet voor de 7304 die ook nog eens flink goedkoper is?
Het hele verhaal staat boven al uitgelegd ;) (in het kort: Philips heeft z'n lineup een glowup gegeven). Daarnaast beschikt de 7304 absoluut niet over local dimming (net maar meteen een verbetering in de specs doorgestuurd).
De 58PUS7805 was vorige week €555 bij een paar winkels ...

Volgens deze site is de 7805 bovendien ook direct-lit: https://www.flatpanelshd.com/philips_pus7805_2020.php (maar misschien kan @Tusk een foto van de zijkant maken zodat je kunt zien hoe dik de tv is. Blijkbaar geen foto van te vinden op internet. Of als de tv donkerdere hoeken heeft is dat ook hét teken van een direct-lit tv).

Edit: bij Coolblue wel, duidelijk een direct-lit model met die dikte van boven tot onder (een fatsoenlijke edge-lit is overigens vaak beter dan een goedkope direct-lit implementatie; duurder ook vandaar dat je nu steeds meer direct-lit modellen tegenkomt zonder local dimming)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iuF7faNixWQm2dTyOSzUzYMBfXs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GJirZsYrTw8ekHqyXww6u8Gn.jpg?f=user_large

[ Voor 42% gewijzigd door apis29 op 28-07-2020 21:14 ]

Pagina: 1