LeadTek GeForce 2 Pro-Bleem!

Pagina: 1
Acties:

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:10
Nou zoals velen al weten levert dit ding wel eens problemen op. Ook bij mij :( ....

Het probleem:

Iedere keer als ik een 3d app start (a.k.a CS,UT,Q3,Z2,milkshape en B&W) crasht mijn bak na 1 tot 5 minuten. Wat ik te zien krijg is allerlei verticale strepen door het beeld.

Bak specs:

-Athlon Classic 700Mhz
-Asus K7V
-640 MB SD ram
-Maxtor 7200 RPM 20,4 Gieg HD
-Asus 40x CD speler
-Geforce 2 Pro 64 MB drr (LeadTek)
-350 Watt voeding

Software:

-Windows 2000 (SP2)
-Detonator 12.41
-WinFox
-nieuwste VIA gart drivers en AGP drivers
-NVmax

Oplossingen al geprobeert:

-Format C:
-LeadTek Drivers i.p.v NVIDIA
-Nieuwe voeding (van 230 naar 350)
-VIA updates
-Na format zonder SP proberen,daarna met SP1, daarna met SP2.
-256 MB SD ram eruit halen
-AGP op 2x zetten
-Fast Writes uit
-Kale boot A.K.A Alle PCI devices uninstalle en eruit halen,ook wat ram eruit gehaald. Muis met bal aangesloten ipv optical... (/me hopeloos)

Resultaat:

Niks :( ding crasht nog steeds ;( :'(

Wat kank nog proberen?

HELLUP!!!!

Ik heb de search gebruikt..vandaar de upgrade naar 350 watt en andere probeersles)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

probeer de via 4-in-1 versie 4.30 ipv de nieuwste. En controleer de temperatuur van je processor, die wordt misschien veels te warm.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Weet nie of het er mee te maken heeft maar als je wanhopig bent kan je misschien je werkgeheugen verminderen?? en dan nog eens kijken??

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Heb je de via drivers in standaard of turbo mode geinstalleerd?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Roet
Hmmz ik ga dus nu wel de VIA 4.30 installeren maarehh moet ik die dan normaal of turbo installeren?

Ik heb niets ge/oced dus daar zal het niet aan liggen denk ik...ik heb die 700 nu al een jaar....

BTW:
mijn bak werkte nog goed met een TNT2 en toen had ik ook al 640 MB..en Win2k is een windhoos die dat hebben kan hoor.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op woensdag 08 augustus 2001 15:25 schreef Roetje het volgende:
Hmmz ik ga dus nu wel de VIA 4.30 installeren maarehh moet ik die dan normaal of turbo installeren?

Ik heb niets ge/oced dus daar zal het niet aan liggen denk ik...ik heb die 700 nu al een jaar....

BTW:
mijn bak werkte nog goed met een TNT2 en toen had ik ook al 640 MB..en Win2k is een windhoos die dat hebben kan hoor.
Gewoon standaard.
Bij mij crashte ook alle spellen toen ik hem op turbo had geinstalleerd.

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Roet
OK ik zal het proberen!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

OK ik wacht af,...

• Roet
Ja hoor het werkt niet...

Volgende gedaan:

256 MB ram eruitgerukt (je weet maar nooit)
Proc temp gecheckt met asus probe (OK)
nou eehh 4.30 installed...

Crash

maar ik zag overgins geen keuzevak voor normal of turbo...je kan wel iets downe waarmee je het van normal naar turbo kan zetten...dat doen?

EVGA AGP Fix - Changes AGP GART from "normal" to "turbo" without AGP reinstallation.

Ik heb net weer ff verder gezocht...dat ding heeft fast writes wat mijn mobo niet ondersteun...dat uitzetten in NVmax?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Shit,

Ja zet dat fastwrite maar is uit.
En met die via drivers die ik een keer heb gebruitk (wat oudere) kon je wel standaard kiezen.

• Roet
Ok probeer ik dat

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Hehe gewoon alles proberen ja toch :P

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

En AGP op 2x zetten in je BIOS.
Die dingen hoor je altijd. Maar of het echt ooit bij iemand heeft geholpen :? :?

• Roet
Nouja het crashed weer (UT&Q3) :(

Hmmz ik heb al in mijn bios gekeken maar waar stel je dat in?

Kan ik dat ook met NVmax proberen?

Het crashed nu al na 15 sec ;(

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Van dat AGP 2x is bij elk bios weer anders.
Verder ken ik NVmax niet goed dus zou niet weten of je dat daar ook kan instellen,..

Hmm ik hoop dat er nog meer tweakers zijn die nog oplossingen weten voor je.

Misschien is het wel hardwarematig.
Heb je er wel is wat aan lopen kloten?

• Roet
nee ik heb m net 2 dagen...hij heeft nog nooit goed&lang gefunctioneerd (in spellen doetie het wel normaal, maar voor maar 1minuut)
Ik zal t ff in NVmax naar 2x AGP zette

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Hmmm ok,..

• Roet
en ja hoor CRASH :(

Nu weet ik echt niets meer :s

Iemand een id?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

;( snik,..

Ik weet het zo snel ff nie meer,.. ik zit ook gewoon op me werk dus kan me er nie zo in verdiepen nu :)

• Roet
OK :) toch bedankt voor de hulp!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

No Problemo :P

• Roet
Zou het ook kunne komen door conficten met stroom en/of IRQ dingen :?

• Roet
Dit mailtje naar aaarde gestuurd:
Geachte Mike,

Ik heb deze week een LeadTek GeForce 2 Pro bij aaarde gekocht.
Na deze kaart (m.b.v handleiding) juist te hebben geinstalleerd kreeg ik problemen met de kaart. Het systeem crasht namelijk na 5 minuten als ik een 3d aplicatie heb gestart. Het systeem crasht zowel onder windows 2000 als windows ME. Hetgene wat ik te zien krijg is zwarte strepen door het beeld.
Ik heb met PC probe (een programma om de temp. van hardware te meten) gekeken of de kaart overhit werd, maar dit was niet het geval. Ook heb ik de fabrikant gemaild over dit voorval, maar hun oplossing; een nieuwe voeding, schijnt niet te helpen. Mijn systeem is het volgende:

Athlon 700 Mhz
Asus K7V
SoundBlaster PCI 128
Realtek 8139 netwerk-kaart
20,4 Gb Maxtor HD
512 MB sd ram
Asus 40x CD-ROM drive
350 Watt voeding

Ik heb ook beide windows opnieuwe geinstalleerd. Ook dit schijnt niet te helpen.

Weet U de oorzaak van dit probleem?

Alvast bedankt
Kijken of zij er wat van bakken >:)

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

Ik heb ook gekl&%^t met een geforce 2, wel een van asus. het ding loopt ook steeds vast in 3d spellen. Heb er al een nieuwe voeding ingehangen en dat hielp niet echt, oke ik heb dan geen koude start problemen meer, das wel fijn maar nog wel crashes in spellen.

Nu zette ik eens voor de test mijn agp aperture size op 4 en alle problemen waren weg. Geen vastlopers en alles ziet er toch nog hetzelfde uit

• Roet
ja had ik net ook gedaan en het werkt idd :D!!!

• JsB
  • Niet online

JsB

Ik heb net iets vreemds ondekt. Kon ik eerst geen agp aperture gebruiken hoger dan 4,nu wel.

Ik heb die via agp driver geuninstalled en kan nu zonder problemen een agp aperture van 64 draaien zonder lock ups of wat.
128 lukt btw. niet, dan gaat alles heel traag. Zal die driver toch nog ergens goed voor zijn.

• Roet
Hmmz ik heb nog steeds problemen, zelfs als ik de VIA drivers uninstall en de aperature size op 4 zet.....

k heb nu mijn oude TNT2 er maar weer ingezet

* Roet hopeloos :?

Verwijderd

Mijn Leadtek draait prima onder win2k sp2 met 14.20 drivers.

Alleen onder Max Payne wil ie weleens hangen, waarbij ik strepen door het beeld krijg maar het geluid gaat door. Aperture van m'n cusl2-c kan alleen maar op 64 en 32, staat nu op 64

Verwijderd

Ik heb een Asus V7700 en bij het opstarten krijg ik soms de melding. "Het stuurprogramma waarmee items op het beeldscherm worden weergegeven werkt niet. Probeer nieuwe drivers van u hardware fabrikant te installeren om de problemen op te lozen.

Maar het probleem is dat sommige spellen zonder problemen werken, en andere na een willekeurige tijd gewoon helemaal vast lopen (zoals mij fav. game FS2000. Help help wat moet ik? Is mijn videokaart niet compatible met mijn moederboard? (volgens de winkel wel!)

Mijn system config is

-Aopen AX34 pro (via 133 pro chipset)
-Intel P3 1000 mhz
-312 mb geheugen
-Soundblaster live
-Seagatte hd (20 gig)

En mijn probleem veroorzaker: Genaamt een Asus V7700 deluxe (g force 2 GTS met 32 mb geheugen).

Heb overal al die nieuwste drivers van (videokaart, bios, moederboard drivers enz)
.

Wij kan mij de oplossing geven?

Thanks,

(ps hoe werkt die 4x texture, hoe en waar moet ik dat aanzetten?)

• JsB
  • Niet online

JsB

Die melding over het stuurprogramma kreeg ik als de computer niet gelijk doorstart na een koude start waarbij de videokaart niet aanslaat waarna ik dus de pc uitzet en weer aan. Als windows dan opstartte kreeg ik zo'n menu over opstarten in veilige modus of normaal enzo. Als ik vervolgens normaal koos en windwos starte op kreeg ik die melding dat mijn video stuur programma beschadigt was. Klik je op OK en alles gaat prima, wat nou beschadigt.

Verwijderd

werkt nog steeds niet! Snik snik, jammer ook op 4x mode. Shit wat moet ik doen! Als ik een nieuwe intel 815 moeder koop, werkt het dan wel zonder getop? Ik zit dit dus te overwegen

Thanks
Pagina: 1