Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06 20:04
Ik heb het idee om, naast mijn huidige baan, wat bij te gaan verdienen in de IT.

Om eea te faciliteren ontkom ik er niet aan om een KVK registratie te doen (vorm ben ik nog niet over uit). Het probleem is echter dat ik in het buitenland woon (net over de grens) en dus geen adres in Nederland heb.

Kunnen mijn ouders (die wel een huis bezitten in Nederland) een ruimte in hun huis aan mij verhuren, zodat ik daar een bedrijf op kan registreren? Of moet die ruimte dan aan allerlei extra voorwaarden voldoen (aparte ingang, toilet) etc.

Het idee is natuurlijk dat ik zoveel mogelijk vanuit thuis werk.

Een bedrijf registreren in mijn eigen woonland heeft niet de voorkeur omdat mijn belastingaangifte dan opeens veel complexer wordt. Ik werk namelijk nog gewoon in Nederland. Daarnaast richt ik me ook niet op mijn woonland met mijn diensten.

Iemand al eerder met dit bijltje gehakt ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Waarom zou je niet vanuit het buitenland hier je activiteiten kunnen ontplooien?
Neem aan dat je je in Duitsland/België ook kan inschrijven bij een KvK'achtig iets ?
Of ga je al een holding structuur (LTD Holding (tax paradise)->WerkMij bvba/gmbh-> WerkMij NL BV) opzetten ?

[ Voor 7% gewijzigd door mvrhrln op 16-07-2020 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
mvrhrln schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 00:02:
Waarom zou je niet vanuit het buitenland hier je activiteiten kunnen ontplooien?
Neem aan dat je je in Duitsland/België ook kan inschrijven bij een KvK'achtig iets ?
Of ga je al een holding structuur (LTD Holding (tax paradise)->WerkMij bvba/gmbh-> WerkMij NL BV) opzetten ?
Het kan allemaal, alleen wordt m’n belastingaangifte dan veel complexer. Ik moet dan namelijk in twee landen aangifte doen.

Daarnaast is de structuur die ik uiteindelijke in gedachten had (holding > sub bv’s) hier een stuk duurder. GmbH kost 25k.

(Goedkoop) huren in Nederland leek me dus aantrekkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06 10:53
Volgens mij is een belastingaangifte waarin je in verschillende landen woont en werkt (in dienstverband of als zelfstandige) al uit zichzelf complex en gaat het oprichten van een brievenbusfirma in NL daar niet veel vereenvoudiging in aanbrengen.

Edit: je schrijft in je openingspost: "wat bij te gaan verdienen" en in je volgende post ga je al een juridische structuur met holdings opnemen. Ik heb daarom moeite je verhaal echt serieus te nemen.

Edit 2: Dat is niet bedoeld als persoonlijke aanval op jou, maar wel op je ideeën. Volgens mij loop je veel te ver voor de muziek uit. Eerst zal je kleine bedrijf zich moeten bewijzen voordat het loont om verder te professionaliseren.

[ Voor 56% gewijzigd door Patrick_6369 op 16-07-2020 08:45 . Reden: Toelichting ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@De_Bastaard hier lees ik dat je gewoon een buitenlands adres kunt opgeven bij de KVK:
Bron
Je kunt een buitenlands adres inschrijven bij de KvK, maar de vereiste is wel dat je feitelijke activiteiten in Nederland moeten blijven bestaan.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:34
Je kan ook gewoon het adres van je ouders registreren. Het is niet nodig dat je daar ook woont voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Patrick_6369 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:41:
Volgens mij is een belastingaangifte waarin je in verschillende landen woont en werkt (in dienstverband of als zelfstandige) al uit zichzelf complex en gaat het oprichten van een brievenbusfirma in NL daar niet veel vereenvoudiging in aanbrengen.

Edit: je schrijft in je openingspost: "wat bij te gaan verdienen" en in je volgende post ga je al een juridische structuur met holdings opnemen. Ik heb daarom moeite je verhaal echt serieus te nemen.

Edit 2: Dat is niet bedoeld als persoonlijke aanval op jou, maar wel op je ideeën. Volgens mij loop je veel te ver voor de muziek uit. Eerst zal je kleine bedrijf zich moeten bewijzen voordat het loont om verder te professionaliseren.
Ik wil enkele apps ontwikkelen waarbij ik ze mogelijk op den duur in een eigen bv wil zetten.

Mijn belastingaangifte is momenteel helemaal niet spannend. We hoeven in ons woonland nu namelijk geen aangifte te doen aangezien we ons geld in Nederland verdienen. Zodra je in het woonland ook nog gaat verdienen wordt het complexer omdat we dan uiteraard op twee plekken aangifte moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:29
Ga eens praten met bedrijven als Regus.

Deze kunnen ook je post bijvoorbeeld doorsturen naar je ouders.
Maar wordt het adres van je ouders niet bekend of hebben ze er in elk geval geen last van, dat ze op google maps komen enzovoort.

https://www.regus.nl/virtual-office

[ Voor 7% gewijzigd door joke_name op 16-07-2020 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als je in Duitsland woont en in Duitsland fysiek de werkzaamheden van je onderneming verricht, zijn de opbrengsten in Duitsland belast in de inkomstenbelasting. In Nederland een kantoortje huren gaat daar geen verandering in brengen (tenzij je ook daadwerkelijk in dat kantoor gaat werken, maar dat lijk je niet van plan te zijn).

Bij een eigen bedrijf komt vaak ook de omzetbelasting nog om de hoek kijken.
Pagina: 1