pc beeld blijft hangen dan start hij opnieuw op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:15
Mijn vraag

hall tweakers .

ik heb van dit forum een tweedehands game pc gekocht.
echter als ik aan het gamen ben blijft mijn scherm vaak hangen en na 20 seconden start mijn pc volledig opnieuw op.

dit is heel vervelend en zou het probleem ook graag oplossen !

Relevante software en hardware die ik gebruik

1 Moederborden MSI Z270 Krait Gaming
1 Processors Intel Core i5-7600K
1 Processorkoeling Scythe Mugen
1 Geheugen intern Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4
1 Videokaarten XFX RX-570 Black
1 Solid state drives Intel 660p SSD NVMe 512GB
1 Solid state drives Crucial BX500 SSD 480GB
2 Interne harde schijven WD Green 1 TB HDD
1 Behuizingen Phanteks Eclipse P350X RGB
4 Ventilatoren Phanteks Zwart/Wit Casefan 140mm
1 Voedingen Riotoro Builder Edition 600W
1 Besturingssystemen Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.

-wat ik zelf al gevonden heb ik is dat de drivers up to date moeten zijn ( is reeds gebeurd)

-voeding is te zwak kwam ik ook vaak tegen op het internet ?

-of misschien last van oververhitting maar dit lijkt me sterk aangezien het maar heel lichte spellen zijn en de pc opzich ook heel koel blijft en geen lawaai maakt ?

er lijkt ook geen regelmaat in te zitten, soms gebeurt het niet andere keren gebeurt het 3 keer ? echter begint het nu wel veel meer te worden.

iemand een idee wat me kan helpen ?
ik vermoed dat het aan de te zwakke voeding zou kunnen liggen ?

verder heb ik totaal geen verstand ervan met uitlezen of dergelijke vandaar mijn vraag ook hier.

alvast bedankt _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zonder direct je op kosten te willen jagen; die PSU is wel een dingetje. Een snelle Google levert (onder andere) commentaren op als "don't touch it with a 10ft pole".

Tegelijkertijd; meten is weten dus iets als Afterburner gebruiken om wat voltages en temperaturen te monitoren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
MAX3400 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:48:
Zonder direct je op kosten te willen jagen; die PSU is wel een dingetje. Een snelle Google levert (onder andere) commentaren op als "don't touch it with a 10ft pole".

Tegelijkertijd; meten is weten dus iets als Afterburner gebruiken om wat voltages en temperaturen te monitoren?
Psu is mijn voeding dan toch ?

Is dit gericht op het merk en type of gaat het om het aantal wattage dat deze te licht zou kunnen zijn ?

Meten is weten maar in mijn geval ken ik hier niks van dus zou niet weten hoe ik eraan moet beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
bij deze een nieuwe voeding gekocht en vervangen.

een 700Watt BeQuiet met gold certificaat.

helaas duikt het probleem nog steeds op.

na meer opzoek werk lijkt het van de drivers te komen ?

ik heb allesinds de laatste nieuwe software van radeon gedownload.

vraag is moeten de drivers ook opnieuw geinstalleerd worden en zoja hoe kan ik dit doen heb al op internet gezocht maar kom niet veel tegen hoe dit word uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:31
Philtjens schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:04:
bij deze een nieuwe voeding gekocht en vervangen.
Nogal onnodig. Al is de Riotoro niet het beste van het beste, een bom is het allerminst. Heeft zelfs gescheiden spanningsregeling dus wat dat betreft nog redelijk modern ook.
een 700Watt BeQuiet met gold certificaat.
Pure Power 11? Slechte koop voor een systeem dat 250w verbruikt. Kwaliteit is niet heel hoog, intern design niet veel beter dan de Riotoro en 700w heb je lang van ze leven niet nodig. Waarom geen high-end 450w voor hetzelfde geld?
helaas duikt het probleem nog steeds op.

na meer opzoek werk lijkt het van de drivers te komen ?

ik heb allesinds de laatste nieuwe software van radeon gedownload.

vraag is moeten de drivers ook opnieuw geinstalleerd worden en zoja hoe kan ik dit doen heb al op internet gezocht maar kom niet veel tegen hoe dit word uitgelegd.
Eerst de huidige drivers verwijderen met DDU en daarna pas de nieuwe installeren.

Wat is de temperatuur van cpu en gpu idle en load?

Wat zegt het Windows logboek over de crashes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Uszka schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:20:
[...]

Nogal onnodig. Al is de Riotoro niet het beste van het beste, een bom is het allerminst. Heeft zelfs gescheiden spanningsregeling dus wat dat betreft nog redelijk modern ook.

[...]

Pure Power 11? Slechte koop voor een systeem dat 250w verbruikt. Kwaliteit is niet heel hoog, intern design niet veel beter dan de Riotoro en 700w heb je lang van ze leven niet nodig. Waarom geen high-end 450w voor hetzelfde geld?

[...]

Eerst de huidige drivers verwijderen met DDU en daarna pas de nieuwe installeren.

Wat is de temperatuur van cpu en gpu idle en load?

Wat zegt het Windows logboek over de crashes?
de riotorro had geen enkele classificatie daarom heb ik deze vervangen.

voor mijzelf is een gold voeding meer als voldoende en heb zwaarder gekozen als ik later ooit een andere videokaart wil steken dat ik dan niet nog eens moet investeren :)
ik speel ook geen zware spellen enkel wat league of legends, overwatch, runescape, COD

temperatuur zit gemiddeld rond de 50° kloksnelheid zit rond de 300-325.

bij het uitlezen van het logboek krijg ik deze foutmelding.

Device PCI\VEN_1002&DEV_67DF&SUBSYS_C5701682&REV_EF\4&39014ac4&0&0008 had a problem starting.
valt volgens mij ook onder drivers dus daarom dat ik vermoed dat het probleem daar zit.

zeker na het opzoeken van de videokaarten waar deze problemen een heel groot gekend probleem zijn.

Wat is een DDU ? en kan ik dit zelf doen zonder schade op te lopen ?
ik ken namelijk praktrisch zo goed als niks van een computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:31
Philtjens schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:43:
[...]

de riotorro had geen enkele classificatie daarom heb ik deze vervangen.
ATX2.4, 80 Plus. Verschilt niet veel met de Pure Power 11. Daarbij zeggen deze classificaties niets over de kwaliteit
voor mijzelf is een gold voeding meer als voldoende en heb zwaarder gekozen als ik later ooit een andere videokaart wil steken dat ik dan niet nog eens moet investeren :)
Want jij gaat er een 2080 Ti bij steken? Want dat is zo'n beetje de enige videokaart waarvoor meer dan een 450w voeding nodig is en dan nog kan je beter een high-end 550w kopen dan een matige 700w.
kloksnelheid zit rond de 300-325.
Dat is wel erg laag.
bij het uitlezen van het logboek krijg ik deze foutmelding.

Device PCI\VEN_1002&DEV_67DF&SUBSYS_C5701682&REV_EF\4&39014ac4&0&0008 had a problem starting.
valt volgens mij ook onder drivers dus daarom dat ik vermoed dat het probleem daar zit.

zeker na het opzoeken van de videokaarten waar deze problemen een heel groot gekend probleem zijn.

Wat is een DDU ? en kan ik dit zelf doen zonder schade op te lopen ?
ik ken namelijk praktrisch zo goed als niks van een computer
https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html installeren en de Radeon drivers verwijderen in veilige modus (geeft de software zelf aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Uszka schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:54:
[...]

ATX2.4, 80 Plus. Verschilt niet veel met de Pure Power 11. Daarbij zeggen deze classificaties niets over de kwaliteit

[...]

Want jij gaat er een 2080 Ti bij steken? Want dat is zo'n beetje de enige videokaart waarvoor meer dan een 450w voeding nodig is en dan nog kan je beter een high-end 550w kopen dan een matige 700w.

[...]

Dat is wel erg laag.

[...]

https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html installeren en de Radeon drivers verwijderen in veilige modus (geeft de software zelf aan)
Wat zou dan een high end voeding zijn ?
Liever iets teveel dan te weinig denk ik dan.

Dat kan ik nu niet zeggen maar zou niet waarom waarom het niet mogelijk zou zijn om tegen dan een high end videokaart te kopen daar zal ik meer aan hebben dan een high end voeding lijkt mij.

Geen idee als dit laag of hoog is hoef ook niet te overklokken alles loopt soepel dus voor mij goed dan 👍

Bedankt ga het eens proberen
Pagina: 1