Vragen over aankoop eerste huis

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views

• EKorvemaker
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-12-2024
Huis staat te koop voor 225k. Stel wij kopen het huis uiteindelijk voor 235k. Is de kans dan groot dat het ook getaxeerd wordt op 235k? Zodat we ons spaargeld kunnen gebruiken voor de inrichting.

De makelaar zegt dat het wel goed moet komen mochten we uiteindelijk meer betalen dan de vraagprijs. Wat zijn jullie ervaringen?

En we willen een uitbouw (10m2) + een modern kookeiland. Hiervoor willen we een bouwdepot. Wat zijn ongeveer de kosten hiervoor?

En ik begreep dat je ook een subsidie kan krijgen voor energiebesparende maatregelen, zoals vloerverwarming, gevel isolatie en dubbelglas.

Alvast bedankt

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik denk dat je ook even naar de WOZ moet kijken; als dat (voor dat huis) en omringende huizen bijvoorbeeld op 180K ligt, dan kan je er redelijk veilig vanuit gaan dat de taxatie daar niet vaak heel ver vandaan komt te liggen. Maar dat is aan de taxateur; en je hebt het (onnoemelijke recht) om dat een contra-taxatie te laten uitvoeren.

Maar, had je kosten koper al doorgerekend? Het geld wat "eigenlijk" ook uit je eigen zak betaald moet worden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Waarom post je dit twee keer? Ook in het ‘huis kopen’ topic namelijk.

Taxatie komt vaak wel goed, zeker als de makelaar dit aangeeft. Die regelen dat onderling vaak wel (geldt een bepaalde bandbreedte voor). Maar dit kunnen wij allemaal niet goed beoordelen. Lijkt erop dat je nog eens met je hypotheek- of financieel adviseur moet gaan zitten.

• EKorvemaker
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-12-2024
De WOZ van het huis is 192k.

Kosten koper had ik al rekening mee gehouden.

225k voor een twee onder één kap woning is niet veel geld in deze tijd. Makelaar verwacht dat de biedingen rond de vraagprijs liggen omdat het huis enkele kleine gebreken heeft.

Ik ga ook sws een bouwkundig rapport in de voorwaarden zetten.

Spannende tijd

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Het is niet de bedoeling je vraag op 2 verschillende plaatsen te stellen. Aangezien je vraag prima binnen het topic Ervaring met huis kopen - Deel 8 past, sluit ik deze.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Dit topic is gesloten.