Sinds jaren op een console gegamed te hebben loop ik nu toch tegen de beperkingen aan die een console met zich mee brengt. Vandaar dat ik nu op zoek ben naar een PC gaming systeem. Ik heb al enkele BBG threads doorgelezen maar merk dat het op doen van kennis m.b.t. pc componenten toch wel wat tijd in beslag neemt. Veel termen zeggen mij (nog) niks en kom toch vaak praktische zaken tegen waar ik zelf niet aan gedacht hebt. Voor mijn lijstje heb ik dan ook vooral inspiratie gehaald uit de builds die hier op het fora geplaatst zijn.
Ondanks dat dit geen thread is over monitoren voeg ik ook wat monitoren toe die op mijn wishlist staan. Graag zou ik daar ook wat advies willen hebben i.c.m. mijn gekozen systeem. Ik twijfel namelijk nog erg tussen 1080P, 1440P of 1440P Ultrawide.
Ik weet dat er in de nabije toekomst nieuwe componenten aan komen. Ik ga er vanuit dat deze componenten in het begin schaars zullen zijn en wanneer je wilt wachten op het nieuwste dat je bezig blijft.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor gaming. Misschien in de toekomst wat Adobe programma's maar dit zal dan op hobby niveau zijn. Daarnaast wat standaard zaken zoals Spotify, browsing maar dat zal in mijn systeem geen invloed hebben op de te kiezen componenten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een bedrag van rond de 1500 euro in gedachten zonder randapparatuur. Mocht er door een bepaald component een significant verschil zijn, is dat prima.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit wordt mijn eerste PC na al jaren een console gamer te zijn dus ik heb niks om mee te nemen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk geen voorkeur voor bepaalde merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zou ik een systeem willen hebben die het mogelijk maakt om bijvoorbeeld Call of Duty Warzone op hoge FPS te spelen. Ook zou ik een systeem willen hebben die dit in de toekomst, met nieuwe shooters of andere games, ook nog aan kan.
Aangezien ik voor een strakke, dichte kast ga kiezen is RGB niet van toepassing in mijn systeem.
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik nieuw ben in de PC game wereld verwacht ik voornamelijk feedback op mijn gekozen lijstje en tips en inzichten van mensen die er verstand van hebben. Rekening houdend met de synergie van het systeem en de eventuele keuze voor monitor.
Monitoren:
PC build:
Ondanks dat dit geen thread is over monitoren voeg ik ook wat monitoren toe die op mijn wishlist staan. Graag zou ik daar ook wat advies willen hebben i.c.m. mijn gekozen systeem. Ik twijfel namelijk nog erg tussen 1080P, 1440P of 1440P Ultrawide.
Ik weet dat er in de nabije toekomst nieuwe componenten aan komen. Ik ga er vanuit dat deze componenten in het begin schaars zullen zijn en wanneer je wilt wachten op het nieuwste dat je bezig blijft.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor gaming. Misschien in de toekomst wat Adobe programma's maar dit zal dan op hobby niveau zijn. Daarnaast wat standaard zaken zoals Spotify, browsing maar dat zal in mijn systeem geen invloed hebben op de te kiezen componenten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een bedrag van rond de 1500 euro in gedachten zonder randapparatuur. Mocht er door een bepaald component een significant verschil zijn, is dat prima.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit wordt mijn eerste PC na al jaren een console gamer te zijn dus ik heb niks om mee te nemen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk geen voorkeur voor bepaalde merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zou ik een systeem willen hebben die het mogelijk maakt om bijvoorbeeld Call of Duty Warzone op hoge FPS te spelen. Ook zou ik een systeem willen hebben die dit in de toekomst, met nieuwe shooters of andere games, ook nog aan kan.
Aangezien ik voor een strakke, dichte kast ga kiezen is RGB niet van toepassing in mijn systeem.
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik nieuw ben in de PC game wereld verwacht ik voornamelijk feedback op mijn gekozen lijstje en tips en inzichten van mensen die er verstand van hebben. Rekening houdend met de synergie van het systeem en de eventuele keuze voor monitor.
Monitoren:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Monitoren | Asus TUF Gaming VG27AQ Zwart | € 449,- | € 449,- |
1 | Monitoren | Asus VG279Q Zwart | € 278,10 | € 278,10 |
1 | Monitoren | Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart | € 479,16 | € 479,16 |
1 | Monitoren | LG UltraGear 27GL850 Zwart | € 485,- | € 485,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.691,26 |
PC build:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 285,- | € 285,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 Elite | € 143,99 | € 143,99 |
1 | Videokaarten | Powercolor Red Devil RX 5700 XT | € 443,- | € 443,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 USB-C Zwart | € 99,- | € 99,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 61,11 | € 61,11 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4B | € 162,31 | € 162,31 |
1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 99,- | € 99,- |
1 | Solid state drives | WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) | € 123,90 | € 123,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.417,31 |