Welke oplossing POE voor ubiquiti unifi ac in-wall

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-10 14:43
Mijn vraag
Ik heb een ubiquiti unifi ac in-wall gekocht. Deze is aangesloten op een CAT6 kabel naar de meterkast toe. Deze zit daar in pachtkast. En vervolgens gaat deze kabel naar een POE adapter die ik over had van mijn AC lite.
Dit werkt niet. De Inwall gaat niet aan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Controller software via de UMD

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De AC Lite POE adapter is niet goed. Deze ondersteund de "verkeerde" POE
Ik moet of een nieuwe adapter kopen zie onderstaande link of een switch

Nu is mijn vraag wat is de beste keuze? En klopt het dat het met die POE adapter wel gaat werken?

https://www.amazon.nl/Ubi...id=pla-564182660771&psc=1

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:04
moet die inwall niet verplicht de 802.AT hebben (de 30watt POE versie) ?
het zou me logisch lijken dat ie met een 802.AF (15watt) gewoon niet voldoende stroom krijgt

edit : in de datasheet spreken ze echt over Poe+ (de 30watt versie)

[ Voor 17% gewijzigd door ijske op 15-07-2020 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Gebruikt AC-Lite geen 24V voor POE, en de andere (recentere) modellen geen 48V?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:53
In de QuickStart staat dat een PoE adapter not recommended is en dat je m moet voeden met een switch.

Ik meen me echter te herinneren dat ik er ergens wel een met een losse adapter had aangesloten en dat t om een 48v af model van ubnt zelf ging. Weet niet hoeveel haast je hebt? Duurt namelijk even voor ik weer ter plaatse kom om even t type op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
Wil hem morgen of deze week iig werkbaar krijgen. Maar om nu ook weer een switch van 100,- te kopen...

Alvast bedankt voor alle reacties iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:23
gastje01 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:03:
In de QuickStart staat dat een PoE adapter not recommended is en dat je m moet voeden met een switch.
Kleine maar niet onbelangrijke nuance: in die Quickstart staat dat passive POE adapters niet recommended zijn. Volgens de specs voldoet dat AP aan de 803.3at standaard en dan moet hij ook werken met een losse 802.3at POE adapter. Ik kan me niet bedenken wat het verschil kan zijn tussen een losse POE adapter en een POE switch, mits ze beide uiteraard aan de 802.3at voldoen.
De tekst in de Quickstart lijkt mij niet meer dan wat extra reclame voor een Unify switch.

@gertraaf Ik heb hier (=Amersfoort) nog een POE adapter liggen. Als je hem wilt overnemen of eventueel wil lenen om te testen, stuur dan maar een PM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertraaf
Heb even een poe adapter geleend van iemand die bij een ac pro zat.
Die werkt wel!
Dank voor alle reacties.
Pagina: 1