Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemanown
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-07 14:55
Mijn vraag
Heeft iemand tips voor mij hoe ik ervoor zorg dat mijn games vloeiend lopen?

Op dit moment blijft mijn game (Warzone) vaak hangen en is hierdoor onspeelbaar.
Nu heb ik al een beetje rond gekeken op internet over tips wat ik kan doen om dit probleem te fixen, maar ik heb nog niks kunnen vinden. Wel heb ik het een en ander over MSI afterburner gelezen, maar wanneer ik hieraan moet beginnen breng ik de kaart terug en stap ik terug naar Nvidea 8)7

Relevante software en hardware die ik gebruik

Mijn PC:

AMD Ryzen 5 3600X (BOX) Boxed
ASRock B550M Pro4
Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse
Intel Wireless-AC 9260 (vPro)
Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B32
Corsair TX650M V2
Kingston A2000 1TB
Sharkoon SHARK Blades RGB, 120mm 2x
NZXT H510 Zwart

bedraad internet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Oude en nieuwe drivers geprobeerd
chipset geupdated
moederbord geupdated
DDU gebruikt en updates geinstalleerd
Stekkertje goed aangedrukt :)

Na het update van alle drivers ging de prestaties van de GPU naar 70% t/m 100% i.p.v. 90% t/m 100%
Temperatuur blijft vaak tussen de 50 en 80 graden.

Alvast bedankt voor het reageren!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Omschrijf eens wat beter wat er mis gaat, “Warzone blijft vaak hangen en is hierdoor onspeelbaar“ is niet heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemanown
@jodeltje Dat is eigenlijk wel precies wat er gebeurt. Mijn scherm blijft hangen voor bijvoorbeeld 1 of 2 seconden en dan sta ik ineens een paar meter verder in game. Ik denk dat de term game freeze goed aansluit bij mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:56
Om te beginnen is het een erg goed idee,om geen wireless te gebruiken met dit soort games.
Het is nooit zo stabiel als met een draad.Om in ieder geval te kijken of dat beter werkt

Dit klijkt meer op netwerk lag

[ Voor 12% gewijzigd door freaky35 op 15-07-2020 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemanown
@freaky35 Klopt, in mijn geval gebruik ik ook een kabel op dit moment. vergeten om neer te zetten😥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je die game freezes zeer frequent? (iedere 5 seconden ofzo)

Heb je meerdere spellen die er last van hebben?

MSI afterburner is no-go... OK...

Temperaturen lijken ok.
Kan het zijn dat een bepaald monitoring -programma in de weg zit? Test: sluit zoveel mogelijk 'overbodige' programma's af en speel je spel even, kijken of dat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemanown
verschild heel erg. soms kan ik een heel potje warzone spelen (30min) zonder problemen en het volgende potje om de 5 sec om de 5min om de 10 het is heel verschillend.

Wanneer ik overwatch speel(enige game die nog meer op mijn pc staat) ervaar ik het minder.
Ik heb mijn tweede scherm uitgezet (en geblokkeerd in windows) en alle programma's uitgezet en nog steeds heb ik last van game freezes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waarom denk je dat het probleem aan de videokaart ligt? En als je daarvan overtuigd bent waarom stuur je hem dan niet RMA? Ik zou trouwens zeggen dat het aan heel veel dingen kan liggen. Kwestie van meten en testen, alleen dan kom je er achter waar het zit.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 13:19
Ik heb er voor de rest niet veel verstand van, maar bij elke built die ik zie met een zen 2 CPU, wordt afgeraden om Corsair geheugen te gebruiken. Misschien dat het wel in die hoek kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:44

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien botter / platslaan: geen idee of de benchmarks nog gratis zijn maar draai eens geen spel. Een spel is (bijna) altijd random graphics afhankelijk wat er gebeurt en hoe je loopt.

Dingen als (voorheen / gratis?) 3DMark, Furmark, PCMark. Dat soort spul. Dan weet je in ieder geval of jouw PC "100%" overeenkomstig scoort met anderen. En dat is een redelijke aanwijsbaar resultaat waarvan je kan zeggen "oke, PC en Windows doen het, nu specifieke games nog".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

boemanown schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:42:
Mijn vraag

Op dit moment blijft mijn game (Warzone) vaak hangen en is hierdoor onspeelbaar.
Nu heb ik al een beetje rond gekeken op internet over tips wat ik kan doen om dit probleem te fixen, maar ik heb nog niks kunnen vinden. Wel heb ik het een en ander over MSI afterburner gelezen, maar wanneer ik hieraan moet beginnen breng ik de kaart terug en stap ik terug naar Nvidea 8)7

Relevante software en hardware die ik gebruik

Mijn PC:

AMD Ryzen 5 3600X (BOX) Boxed
ASRock B550M Pro4
Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse
Intel Wireless-AC 9260 (vPro)
Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B32
Corsair TX650M V2
Kingston A2000 1TB
Sharkoon SHARK Blades RGB, 120mm 2x
NZXT H510 Zwart

bedraad internet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Oude en nieuwe drivers geprobeerd
chipset geupdated
moederbord geupdated
DDU gebruikt en updates geinstalleerd
Stekkertje goed aangedrukt :)

Na het update van alle drivers ging de prestaties van de GPU naar 70% t/m 100% i.p.v. 90% t/m 100%
Temperatuur blijft vaak tussen de 50 en 80 graden.

Alvast bedankt voor het reageren!
Wanneer het dit geheugen is:
SKU CMK32GX4M2B3200C16

Dan is dat sowieso een probleem, totaal ongeschikt i.c.m. Ryzen:
Compatibility Intel 300 Series,Intel 400 Series,Intel 400 Series,Intel X299

De enige 32GB kit (2x16) uit Vengance serie die werkt met Ryzen is:
SKU CMK32GX4M2A2666C16
Compatibility Intel 100 Series,Intel 200 Series,Intel 300 Series,Intel 400 Series,Intel X299,AMD 300 Series,AMD 400 Series,AMD X570

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemanown
@MAX3400 Ga ik proberen!

Ik heb zojuist een sessie gespeeld zonder gebruik te maken van discord.
Kan het misschien ook te maken dat mijn verbinding toch niet stabiel genoeg is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@boemanown alles aan Discord, AMD Overlay, Xbox Game bar, etc; uitzetten! Gewoon als test. Uit die meuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

AMD overlay is inderdaad een issue bij sommige games, Gamebar ook uit. Maar wat van belang is, ping tijden tijdens gamen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemanown
@Wim-Bart Ik wist niet dat RAM processor afhankelijk is.

Is het de moeite waard om dit te ruilen?

Overigens heb ik zonder tweede scherm en overlay discord en andere meuk ;) prima kunnen game.
Ik ben van plan om morgen alles 1 voor 1 weer aan te zetten totdat ik erachter kom waar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

boemanown schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:51:
@Wim-Bart Ik wist niet dat RAM processor afhankelijk is.

Is het de moeite waard om dit te ruilen?

Overigens heb ik zonder tweede scherm en overlay discord en andere meuk ;) prima kunnen game.
Ik ben van plan om morgen alles 1 voor 1 weer aan te zetten totdat ik erachter kom waar het probleem zit.
Je zou eens kunnen kijken naar "DRAM Calculator for Ryzen" in combinatie met "Thaiphoon".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Aan het geheugen kan het niet liggen. Onstabiel geheugen zorgt voor een onstabiel systeem, niet voor haperingen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ongetwijfeld een longshot maar ook je SSD staat ook niet op de Storage QVL van Asrock?

/edit": je RAM overigens ook niet? Of ik lees niet goed maar M2B kan ik niet terugvinden?

[ Voor 35% gewijzigd door MAX3400 op 16-07-2020 00:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wim-Bart schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:14:
[...]
Wanneer het dit geheugen is:
SKU CMK32GX4M2B3200C16

Dan is dat sowieso een probleem, totaal ongeschikt i.c.m. Ryzen:
Compatibility Intel 300 Series,Intel 400 Series,Intel 400 Series,Intel X299

De enige 32GB kit (2x16) uit Vengance serie die werkt met Ryzen is:
SKU CMK32GX4M2A2666C16
Compatibility Intel 100 Series,Intel 200 Series,Intel 300 Series,Intel 400 Series,Intel X299,AMD 300 Series,AMD 400 Series,AMD X570
Dat geheugen gebruik ik nu een jaar in een all-AMD systeem en heb nergens problemen mee.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 00:16:
Ongetwijfeld een longshot maar ook je SSD staat ook niet op de Storage QVL van Asrock?

/edit": je RAM overigens ook niet? Of ik lees niet goed maar M2B kan ik niet terugvinden?
Waarom zou een SSD op een QVL moeten staan? Of geheugen? Wat is de correlatie tussen de QVL en framedrops?
_Dune_ schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:59:
[...]

Dat geheugen gebruik ik nu een jaar in een all-AMD systeem en heb nergens problemen mee.
Er is niet één versie van het geheugen, er zijn er verschillende revisies van verschillende fabrikanten. Maar dat is niet interessant aangezien het niet gaat over instabiliteit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:37
boemanown schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:42:

Volgens mij ga je er veeeeel te snel van uit dat het aan de 5700XT ligt en dat het onbestaande merk 'Nvidea' het oplost :+

Desalniettemin: misschien is het een idee om eventjes gewoon je scherm te filmen en dat filmpje hier te uploaden. Dan kunnen we exact zien wat voor freezes je krijgt en wat het probleem is, zodat we je daarna met een oplossing kunnen helpen.
Dat lijkt me beter dan dat je nog eens honderden euro's aan een ander product uit gaat geven wat het issue zeer waarschijnlijk ook niet verhelpt.

Draai je op een volledig nieuwe installatie van Windows trouwens?
boemanown schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:52:
verschild heel erg. soms kan ik een heel potje warzone spelen (30min) zonder problemen en het volgende potje om de 5 sec om de 5min om de 10 het is heel verschillend.
Ik had ditzelfde probleem ook buiten games, hele Windows freezed af en toe voor een paar seconden.
Bleek te liggen aan mijn SSD. Geen bad sectors of whatever, maar daar ging iets niet goed mee.
Geen idee of je hetzelfde probleem hebt, maar vooral om aan te geven dat je het beste meer duidelijkheid kan geven zodat we je makkelijker in de juiste richting kunnen sturen.

[ Voor 23% gewijzigd door Richh op 16-07-2020 10:09 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:01
Nou, bij mij lag het dus wel aan de 5700XT. Was meer in de vorm van microstutters. In de logging kon ik dan ook zien dat de kaart regelmatig heel kort ging downclocken (hele korte spikes naar beneden). Temps waren verder goed.

Helaas is dit een bekend probleem bij AMD. Lang niet iedereen heeft er last van: veel mensen zijn meer dan tevreden met de kaart. Echter was het voor mij dag en nacht verschil toen ik weer terug ging naar Nvidia.

Het hoeft zeker niet aan je kaart te liggen, maar het kan wel! Maak eens met MSI afterburner een logbestand aan en ga dan gamen. Ben benieuwd of jouw GPU ook downclocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:38

Nibbz

Postmaster General

Power options op performance staan? (had een poosje geleden hier de optie op power save gezet.. niet meer aan gedacht, en vroeg me af waarom bepaalde games lagde / haperde.. was dus de power option ;) ).

13:37

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:37
@MitchellHearth het kan natuurlijk wel, maar dan is inderdaad de oplossing precies wat je voorstelt: logbestand aanmaken en opzoeken of dit het issue is. Ook zijn microstutters of serieuze freezes prima zichtbaar als @boemanown even een filmpje zou maken met wat er precies gebeurt :)

Een RMA kan dan een prima oplossing zijn; wisselen met een nieuwe 5700XT kan het fixen. Of inderdaad toch voor een ander merk kiezen, ook prima ;) maar laten we dan wel zeker weten dat het aan de kaart ligt.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:01
Nibbz schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:20:
Power options op performance staan? (had een poosje geleden hier de optie op power save gezet.. niet meer aan gedacht, en vroeg me af waarom bepaalde games lagde / haperde.. was dus de power option ;) ).
Goede tip. Staat je Power Plan op AMD Ryzen Balanced? Dat is de aanbevolen optie (al kun je ook AMD Ryzen Performance eens proberen).
Richh schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:21:
@MitchellHearth het kan natuurlijk wel, maar dan is inderdaad de oplossing precies wat je voorstelt: logbestand aanmaken en opzoeken of dit het issue is. Ook zijn microstutters of serieuze freezes prima zichtbaar als @boemanown even een filmpje zou maken met wat er precies gebeurt :)

Een RMA kan dan een prima oplossing zijn; wisselen met een nieuwe 5700XT kan het fixen. Of inderdaad toch voor een ander merk kiezen, ook prima ;) maar laten we dan wel zeker weten dat het aan de kaart ligt.
Zeker, ik wou alleen aangeven dat het probleem wel bij de GPU kán liggen. Net wat jij zegt: de volgende stap moet zijn om even een filmpje te maken en een logbestand hier op Tweakers te plaatsen. Op basis daarvan kun zien of het aan de videokaart ligt inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
MitchellHearth schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:17:
Nou, bij mij lag het dus wel aan de 5700XT. Was meer in de vorm van microstutters. In de logging kon ik dan ook zien dat de kaart regelmatig heel kort ging downclocken (hele korte spikes naar beneden). Temps waren verder goed.

Helaas is dit een bekend probleem bij AMD. Lang niet iedereen heeft er last van: veel mensen zijn meer dan tevreden met de kaart. Echter was het voor mij dag en nacht verschil toen ik weer terug ging naar Nvidia.

Het hoeft zeker niet aan je kaart te liggen, maar het kan wel! Maak eens met MSI afterburner een logbestand aan en ga dan gamen. Ben benieuwd of jouw GPU ook downclocked.
Dit dat en dit. Ik heb hetzelfde. Met Afterburner hem op maximale snelheid laten loggen, en precies tegelijk met een stutter kakt de klokfrequentie voor een fractie van een seconde in.

Lang niet iedereen heeft het, maar je zou ook niet de enige zijn. (Momenteel speel ik vooral wat lichtere games en daar merk ik het niet zo in, maar ik vermoed dat het probleem nog niet voorbij is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:51
@TS Heb je zoals @MAX3400 aangaf eens gewone benchmarks gedraaid?
Of nog simpeler een niet online game. Dan kun je in ieder geval uitsluiten of het je internet/netwerk is of daadwerkelijk iets in je systeem. ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MitchellHearth schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:17:
Dit klinkt toch echt dat het andere software was die het probleem geeft en niet de videokaart. Videokaart zal niet zo maar de klokfrequenties verlagen als de temperatuur goed is. Het lijkt er bij jouw op dat andere software zorgde voor een hick-up waardoor het systeem even niks deed, waardoor er geen belasting op de videokaart kwam, waardoor die de klokfrequentie ging verlagen.

De lagere GPU frequentie is in zo'n geval dus een gevolg van een ander probleem, maar niet de oorzaak.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
-The_Mask- schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:46:
[...]

Dit klinkt toch echt dat het andere software was die het probleem geeft en niet de videokaart. Videokaart zal niet zo maar de klokfrequenties verlagen als de temperatuur goed is. Het lijkt er bij jouw op dat andere software zorgde voor een hick-up waardoor het systeem even niks deed, waardoor er geen belasting op de videokaart kwam, waardoor die de klokfrequentie ging verlagen.

De lagere GPU frequentie is in zo'n geval dus een gevolg van een ander probleem, maar niet de oorzaak.
Op compleet schone installatie heb/had ik het dus ook. En hoewel het direct na elkaar is, is de volgorde echt klokfrequentie van GPU knalt naarbeneden, en een fractie later gaat CPU belasting terug, omdat die dus moet wachten tot de GPU weer wat denkt te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-07 16:38
Er wordt in dit topic nog te weinig rekening mee gehouden dat Warzone eigenlijk gewoon vrij brak draait en de servers er daar soms ook geen zin in hebben wat vaak leidt tot rubber banding en lag. Wacht je na het opstarten wel tot de shader packs klaar zijn of duik je gelijk een potje in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

-The_Mask- schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:06:
[...]

Waarom zou een SSD op een QVL moeten staan? Of geheugen? Wat is de correlatie tussen de QVL en framedrops?
Ach ja, de omgekeerde vraagstelling maar weer eens; waarom zou Asrock je helpen als je spullen inprikt die niet op de QVL staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Sissors schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:05:
[...]

Op compleet schone installatie heb/had ik het dus ook. En hoewel het direct na elkaar is, is de volgorde echt klokfrequentie van GPU knalt naarbeneden, en een fractie later gaat CPU belasting terug, omdat die dus moet wachten tot de GPU weer wat denkt te gaan doen.
Maar de vraag is dus, waarom gaat de klokfrequentie van de GPU omlaag? Wat is de oorzaak daarvan?
MAX3400 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:13:
[...]

Ach ja, de omgekeerde vraagstelling maar weer eens; waarom zou Asrock je helpen als je spullen inprikt die niet op de QVL staan?
Wat heb je met Asrock te maken?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:19

heuveltje

KoelkastFilosoof

MAX3400 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:13:
[...]

met @-The_Mask- wat heb jij met Asrock te maken ?
Totdat jij een valide case kan maken waarom het mobo stuk is, gaat Asrock je uberhaubt niet verder helpen dan een standaard reply met wat generale tips.

En m2/sata is gewoon een standaard, zolang asrock zich daar aan houd is er niks aan de hand
(en feitelijk voornamelijk AMD, want alle controller IO zit al lang in de amd chips ingebouwd)

Ik heb nog nooit een hd/ssd aangeschaft aan de hand van de QVL van een mobo, hell ik was er tot 5 minuten geleden van overtuigd dat die alleen voor serverborden bestond.

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 16-07-2020 11:38 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:51
-The_Mask- schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:23:
[...]

Maar de vraag is dus, waarom gaat de klokfrequentie van de GPU omlaag? Wat is de oorzaak daarvan?
Sorry, maar TS heeft nog helemaal niet geconstateerd dat de GPU frequentie omlaag gaat.
Bad assumption ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Meekoh schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:43:
[...]

Sorry, maar TS heeft nog helemaal niet geconstateerd dat de GPU frequentie omlaag gaat.
Bad assumption ;)
@boemanown heeft nog niet eens geconstateerd dat het een hardware probleem is.
Voor zover ik zie word dat meer aangenomen, dan dat het gebaseerd is op iets substantieels.
Voor mij klinkt het nog steeds meer als een netwerk/server probleem.

Ik zou eerst een beginnen met kijken of je in andere games (offline en online) het zelfde probleem hebt.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
@heuveltje @-The_Mask-
Met dit soort issues wordt je een discussie gespaard door van 1 of meerdere fabrikant de QVL te volgen.
Om dan als tegen argument je onwetendheid te gebruiken dat QVL je niet bekend was op consumerproducts is wel een beetje raar.

ik houd persoonlijk wel in de gaten of memory, CPU, GPU op de QVL staat van een MoBo.
Bij een SATA schijf lijkt het mij persoonlijk minder van toepassing, wellicht is een M2 type juist wel weer van belang? Dat is nog iets wat ik nog niet heb aangeschaft i.v.m. de prijs.

Verder eens dat het nog eerder klinkt als een netwerk/server probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:11
boemanown schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:58:
@jodeltje Dat is eigenlijk wel precies wat er gebeurt. Mijn scherm blijft hangen voor bijvoorbeeld 1 of 2 seconden en dan sta ik ineens een paar meter verder in game. Ik denk dat de term game freeze goed aansluit bij mijn probleem.
Die freezes herken ik wel, die had ik in het begin ook elk Warzone potje. Maar dan wel alleen in het begin, op het moment dat je in het vliegtuig zit of er net uit springt. Dat is na een paar updates van COD verdwenen, ik heb er zelf verder niets aan gedaan. Nu doet hij het al een tijdje perfect.

Ik heb ook een Sapphire RX 5700 XT, maar dan wel de Nitro+, in combinatie met een 3700X en een X570 moederbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:36
Warzone is een bizar slecht ontwikkeld spel voor een triple A titel. Bij mij schoot de CPU usage gelijk naar 100%, waardoor discord e.d. niet meer op de achtergrond kunnen draaien. Vrienden van me hebben ook last van het probleem wat TS omschrijft, maar die hebben nVidia kaarten.

Komen de stutters ook voor bij andere games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Meekoh schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:43:
[...]

Bad assumption ;)
Eh dat is geen aanname, het is letterlijk wat @Sissors zegt. Het is dus niet wat ik zeg wat @boemanown zijn probleem zou zijn. Die doet juist zelf wilde aannames, zoals ik eerder aangaf.
-The_Mask- schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:00:
Waarom denk je dat het probleem aan de videokaart ligt? En als je daarvan overtuigd bent waarom stuur je hem dan niet RMA? Ik zou trouwens zeggen dat het aan heel veel dingen kan liggen. Kwestie van meten en testen, alleen dan kom je er achter waar het zit.
Fore! schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:55:
@heuveltje @-The_Mask-
Met dit soort issues wordt je een discussie gespaard door van 1 of meerdere fabrikant de QVL te volgen.
Het is zelfs regelmatig onmogelijk om de QVL te volgen omdat die zo extreem incompleet is. Ik heb honderden systemen gebouwd en gerepareerd en nog nooit naar een QVL gekeken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Fore! schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:55:
@heuveltje @-The_Mask-

Bij een SATA schijf lijkt het mij persoonlijk minder van toepassing, wellicht is een M2 type juist wel weer van belang? Dat is nog iets wat ik nog niet heb aangeschaft i.v.m. de prijs.

Verder eens dat het nog eerder klinkt als een netwerk/server probleem.
Waarom zou het voor sata minder belangrijk zijn dan ?
Waar stopt dat dan ? Heb je ook gekeken of de psu op de qvl staat, of de kast, je cdrom speler, of je toetsenbord ? En staat je ssd wel op de qvl van de cpu ?

Storage zouden gewoon algemeen moeten zijn. Als een mobo alleen met bepaalde ssd's zou werken geld dat voor mij als een grote "Do Not Buy"
Om dan als tegen argument je onwetendheid te gebruiken dat QVL je niet bekend was op consumerproducts is wel een beetje raar.
Ah Argument from ignorance, Op zich een valide punt.
Echter ik zit al 25 jaar "in de pc's" incl redelijk wat "handige neefjes" pcwerk (granted wel meer in het IDE/begin Sata tijd) , ik heb in die tijd een kleine 50 pc's zelf gebouwd, 100'en pc's gefixed. en minimaal 150 harde schijven zelf bezeten (had ik al verteld dat ik wat van een storage nut was :P ). En 1000'en reviews en Buildguides gelezen.

Dit is echt de eerste keer dat ik hoor dat iemand naar zijn moederbord QVL moet kijken om te beslissen welke storage hij moet kopen. Dat geeft wel aan dat dat niet bepaald gebruikelijk/noodzakelijk is.

[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 16-07-2020 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-07 18:44
Als ik het hier goed lees : https://gpu.userbenchmark.com/AMD-RX-5700-XT/Rating/4045
dan zijn er toch nogal problemen met deze kaart. Ik was ook naar deze kaart aan het kijken als upgrade van de huidige RX 580.
Blijkbaar moet je deze een beetje minder stroom geven en de max klok lager zetten om een stabiele game te krijgen. Iets wat ik niet zou verwachten van een top-end kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Er zijn problemen met elk populair product. Wil je een probleemloos product volgens het internet moet je de eerste koper zijn, dan vind je geen problemen op het internet.

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 16-07-2020 12:30 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:49

KipCurreh

Nightcrawler

Al eens een andere kabel gebruikt? Eens een deftige DP of HDMI kabel?
(dus niet degene die bij de kaart worden geleverd)

Gebruik je 2x DP of 2x HDMI, of beide door elkaar? Dat laatste is ook gekend voor problemen te zorgen trouwens

Alles wat hardware acceleration gebruikt, uitvinken.. Discord, google chrome, praktisch alles in AMD Adrenaline

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:35
boemanown schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:15:
@MAX3400 Ga ik proberen!

Ik heb zojuist een sessie gespeeld zonder gebruik te maken van discord.
Kan het misschien ook te maken dat mijn verbinding toch niet stabiel genoeg is?
Ik heb discord overlay ook issues gehad met World of warcraft als ik Windowed-mode ging liep de game ook vast.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 17:55
-The_Mask- schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:07:
[...]

Eh dat is geen aanname, het is letterlijk wat @Sissors zegt. Het is dus niet wat ik zeg wat @boemanown zijn probleem zou zijn. Die doet juist zelf wilde aannames, zoals ik eerder aangaf.

[...]

[...]

Het is zelfs regelmatig onmogelijk om de QVL te volgen omdat die zo extreem incompleet is. Ik heb honderden systemen gebouwd en gerepareerd en nog nooit naar een QVL gekeken.
Ik heb ook honderden systemen gebouwd zonder naar de QVL te kijken maar heb daar toch echt wel een enkele keer problemen mee ondervonden op het gebied van ram.

Ondanks dat het 99% van de tijd goed gaat heb ik vreemde crashes gehad geheugen gerelateerd achteraf.
Dus ja een QVL heeft een functie zodat je zeker weet dat het werkt.

Aan TS is het een optie om de kaart in een ander systeem te testen om zaken uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:42
Maak even een log met hwinfo64 zodat je kan zien wat er allemaal afspeelt. Lijkt mij in ieder geval gewoon lag door brakke cod servers waar iedereen wel eens last van heeft. Heb zelf ook een 5700xt (asus strix) zou geen probleem moeten zijn met cod speel het zelf met ongeveer 130fps op 1440p.

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:57
Volgens mij is het een aantal ontgaan dat de TS het probleem niet meer ondervind. Hij moet alleen nog vast stellen welke software de oorzaak is.
boemanown schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:51:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:30
Toevallig gisteren nog mijn 2080rtx uitgeleend aan een maatje met een 5700xt met exact dezelfde freezes in game.

Ik ben dat eindeloze geroep van de fanboys een beetje beu die koste wat het kost proberen "hun" merk te verdedigen want.. "het zal wel aan iets anders liggen dan die AMD kaart "

Het is gewoon algemeen bekend dat ook weer de laatste amd launch veel problemen kent. Heeft iedereen er dan last van? Nee, maar wel opvallend veel.

Dit is voor mij persoonlijk al de derde keer dat ik mijn nvidia kaart uitleen aan iemand met een 5700(xt) kaart met problemen. Alledrie waren meteen verlost van elk probleem met hun exact ongewijzigde systeem met enkel een gpu wissel.

Dus ik zeg niet koop nvidia, maar als het kan probeer hem uit van iemand die je kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Skybullet schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:49:
Toevallig gisteren nog mijn 2080rtx uitgeleend aan een maatje met een 5700xt met exact dezelfde freezes in game.

Ik ben dat eindeloze geroep van de fanboys een beetje beu die koste wat het kost proberen "hun" merk te verdedigen want.. "het zal wel aan iets anders liggen dan die AMD kaart "

Het is gewoon algemeen bekend dat ook weer de laatste amd launch veel problemen kent. Heeft iedereen er dan last van? Nee, maar wel opvallend veel.

Dit is voor mij persoonlijk al de derde keer dat ik mijn nvidia kaart uitleen aan iemand met een 5700(xt) kaart met problemen. Alledrie waren meteen verlost van elk probleem met hun exact ongewijzigde systeem met enkel een gpu wissel.

Dus ik zeg niet koop nvidia, maar als het kan probeer hem uit van iemand die je kent.
Fanboys, in het midden gelaten AMD geeft de beste bang voor de buck wil je probleemloos gamen koop je een Nvidia kaart vind je het niet erg om driver problemen op te lossen en optimalisaties toe te voegen is AMD een prima keuze.

Dit is uit eigen ervaring, heb beide kampen gehad en blijf nu al 9 jaar aan de Nvidia kant hangen puur omdat ik mijn spel wil opstarten en wil spelen zonder gezeik of gedonder na een driver update :| :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-07 14:32
Ik raad @boemanown aan om een paar GPU benchmarks te runnen (Passmark, Furmark, Heaven Benchmark) om in ieder geval even te kijken of je score vergelijkbaar is met andere gebruikers. Indien dit niet het geval is wil dit niet direct aangeven dat je GPU het probleem is, maar mogelijk blijkt je score gewoon goed te zijn. In dat geval ligt het probleem niet aan de GPU.

Verder:
HWInfo is een goed programma om je temps mee te monitoren, zie je daar gekke dingen op terug?
Welke GPU drivers heb je momenteel geïnstalleerd? Draai je gewoon de auto-install?

--
TRAXION schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:03:
[...]
Fanboys, in het midden gelaten AMD geeft de beste bang voor de buck wil je probleemloos gamen koop je een Nvidia kaart vind je het niet erg om driver problemen op te lossen en optimalisaties toe te voegen is AMD een prima keuze.

Dit is uit eigen ervaring, heb beide kampen gehad en blijf nu al 9 jaar aan de Nvidia kant hangen puur omdat ik mijn spel wil opstarten en wil spelen zonder gezeik of gedonder na een driver update :| :X
Driver problemen bij AMD zijn naar mijn ervaring écht verleden tijd, enkele uitzonderingen daargelaten. Ik heb nog een MSI GX60 notebook liggen met een Bulldozer APU en 7970m erin die wat driver tuning nodig heeft. Nieuwere kaarten heb ik nog nooit issues mee gehad (RX470, RX570).

[ Voor 0% gewijzigd door jetspiking op 16-07-2020 14:13 . Reden: CPU --> APU ]

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-07 22:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Skybullet schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:49:

De 5700 is helaas de beste tool die ik tot nu toe heb gevonden om te zien of je PC stabiel is. Daarnaast zijn de drivers uit 2020 nog steeds niet 100% stabiel bij mij. Ik zit met mijn 5700 XT op de 19.12.1 driver. De drivers daarna zijn hebben het nieuwe uiterlijk.
De 5000 series heeft echt veel problemen (ge)had vergeleken met vorige kaarten en ik heb een hele reeks AMD kaarten gehad die wel stabiel zijn op mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
jetspiking schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:12:
Ik raad @boemanown aan om een paar GPU benchmarks te runnen (Passmark, Furmark, Heaven Benchmark) om in ieder geval even te kijken of je score vergelijkbaar is met andere gebruikers. Indien dit niet het geval is wil dit niet direct aangeven dat je GPU het probleem is, maar mogelijk blijkt je score gewoon goed te zijn. In dat geval ligt het probleem niet aan de GPU.

Verder:
HWInfo is een goed programma om je temps mee te monitoren, zie je daar gekke dingen op terug?
Welke GPU drivers heb je momenteel geïnstalleerd? Draai je gewoon de auto-install?

--

[...]

Driver problemen bij AMD zijn naar mijn ervaring écht verleden tijd, enkele uitzonderingen daargelaten. Ik heb nog een MSI GX60 notebook liggen met een Bulldozer APU en 7970m erin die wat driver tuning nodig heeft. Nieuwere kaarten heb ik nog nooit issues mee gehad (RX470, RX570).
Ligt er ook aan welke spellen je speelt ken mensen die elke week weer een nieuw spel hebben en geregeld geklaag dat het weer eens niet goed loopt missende textures of gewoon totaan niet willen starten.

Begrijp me niet verkeerd AMD maakt mooie hardware, maar nvidia heeft gewoon een beter traject op het gebied van ondersteuning voor drivers voor programma's en games.
Wat ook helemaal niet gek is gezien Nvidia hier simpelweg meer resources voor heeft.
En ik ook vermoed dat Developers meer Nvida based zijn, correct me if i am wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:21
Mijn ervaring is ook dat MSI Afterburner regelmatig roet in het eten kan gooien.
En ook na het verwijderen daarvan. (Het komt er hier ook niet meer op, undervolten en overklokken met AMD driver werkt perfekt).

Ik zou, om software uit te sluiten, gewoon eens een schone installatie van Windows doen.
Heb je nog een reserve/lege SSD ergens liggen?

Met enkel alle Windows updates, drivers voor mobo & videokaart en het minimale aan software (dus geen Afterburner, Discord, etc...) wat je nodig hebt om je game te draaien.

[ Voor 21% gewijzigd door HugoBoss1985 op 16-07-2020 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-07 19:55
Ik speel ook erg regelmatig warzone.
De game zelf is gewoon zo brak als maar zijn kan.
Spelen vaak quads en na elke update die door activision gepusht word is het de vraag of de game weer een week redelijk stabiel loopt of veel haperingen oplevert.
De afgelopen week heeft ons hele groep last van freezes tijdens een potje.
Beeld blijft dan meerdere seconde vasthangen.
De fps die ik ingame haal is ook wekelijks weer anders zonder dat ik iets verander aan mijn systeem/settings
Wij hebben allemaal andere systemen.
Intel/amd cpu en amd/nvidia gpu.

Ik gok dan ook dat het probleem eerder aan warzone ligt dan aan de videokaart.
Ts geeft dan ook niet aan dat andere spellen/taken dezelfde problemen geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-07 12:50
Als iemand grafische problemen ondervind vind ik het altijd goed om te starten met stress testen van de specifieke stukken hardware. Als het ligt aan de hardware (defect), power (PSU niet sterk genoeg) of temperaturen dan ga je dit op die manier zeker vaststellen.
Memtest86 is ook een optie voor je geheugen, maar als gezegd merk je dat niet alleen in specifieke gevallen.

Hoop dat het voor TS in ieder geval is vastgesteld een software probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcunator
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-07 00:24
Bij warzone was het grote probleem bij mij de RAM frequency. Deze heb ik naar beneden moeten schroeven ondanks dat dit bij andere games geen probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemanown
Als eerste bedankt voor iedereens reactie!

Op het moment ben ik bezig met benchmark testen en zal de resultaten vanavond delen.
Ook zal ik vanavond mijn scherm even opnemen en delen om te laten zien wat ik ervaar.

Mijn power options stond inderdaad op AMD Ryzen Balanced zal testen of dit verschil maakt.
Verder heb ik het nu zo ingesteld dat ik automatisch updates binnen krijg en zit op de nieuwste die ze aanbieden.

Mijn PC is afgelopen weekend gebouwd en zit dus een nieuwe windows installatie op. Het eerste wat ik downloaden was warzone en kreeg meteen last van het probleem.

Omdat mijn kaart nog geen week oud is en ik de optie heb om hem nog terug te sturen, stuur ik hem liever terug dan dat ik software matig iets aanpas.

Wat overlay betreft. Met mijn oude pc waar een Nvidea GTX 970 in zat had ik nergens last van. Ik kon al mijn games zonder problemen spelen en gebruik maken van de overlays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

boemanown schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:16:
Wat overlay betreft. Met mijn oude pc waar een Nvidea GTX 970 in zat had ik nergens last van. Ik kon al mijn games zonder problemen spelen en gebruik maken van de overlays.
Mooi dat daar een Nvidea in zat, maar de gehele pc was anders met compleet andere componenten.

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemanown
Ik heb een paar benchmarks getest en toen ik mijn benchmark van unigine heaven ging vergeleiken met andere zat ik daar toch wel flink onder.

Ook mijn tweede scherm vond het niet leuk door te knipperen en achteraf zelfs wat stipjes op mijn tweede scherm.

Ik ga zo wat potjes spellen om op te nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IzJaqPyBn4EyROytDmB6kYwZ5UE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/l7p04Gmxebo1KMV1AHG7ZL7S.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FNjfBD36No8GapSO1-0SLd1Rzw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Fre7BoX4qdyVGpBCJOTnBcHk.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyX6SnXVmsgkd4KkFMGBLF2BsZE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/yNmjTB4NWGLAwFEV7f5YTA8w.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aazwart
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-07 19:02
Lopen de 2 schermen op verschillende framerates? Ik heb ook 2 schermen maar 1 scherm is 165herz en eentje 60 herz. Hierdoor krijg ik op mijn scherm van 165herz microstutters en hangt die soms. Dit is opgelost zodra ik het scherm op 60herz zet of als ik het andere scherm niet aansluit. Schijnt een groot probleem te zijn en dat ligt aan windows.
Ik heb het trouwens op een 2070super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
boemanown schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:19:
Ik heb een paar benchmarks getest en toen ik mijn benchmark van unigine heaven ging vergeleiken met andere zat ik daar toch wel flink onder.

Ook mijn tweede scherm vond het niet leuk door te knipperen en achteraf zelfs wat stipjes op mijn tweede scherm.

Ik ga zo wat potjes spellen om op te nemen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
De gemiddelde 3D graphics mark scoort volgens Passmark 16729 punten, daar zit je iets boven. Aan de Heaven benchmark kwam ik bij vergelijken uit op ongeveer dezelfde scores, met welke scores heb jij de kaart vergeleken?

Stipjes op je tweede scherm is wel een vreemd iets. Dat worden ook wel artifacts genoemd, die kunnen duiden op een defecte GPU. Ik raad je aan om een uur lang een GPU stress test te runnen, daarvoor kun je FurMark gebruiken. Het zou top zijn als je wat foto's kunt versturen van de artifacts tijdens het runnen. Ik ben vooral benieuwd of ze uitsluitend op je tweede scherm plaatsvinden of ook op je primaire monitor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-07 20:10
Als je dit probleem simpel in google intypt kom je tig topics tegen.
De 5600-5700X(t) hebben issues met warzone.
Ik heb ze beide zelf ook gehad.
Superirritant die freezes.
Er zijn tallloze dingen die je kunt proberen, echter zijn er ook talloze mensen die niet van de issue af zijn gekomen. Evenals ik.
Gezien warzone de enige game is die ik speel heb ik de kaart ook maar terug gestuurd.
Met een AMd RX580 is er niks aan de hand. Evenals een 1660 super, 2060, en de 2070 Super die ik nu heb. Nergens last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boemanown
Zojuist de hele middag met een nvidea kaart gespeeld zonder problemen. Dus ik kan wel concluderen dat het aan de gpu ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
boemanown schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:46:
Zojuist de hele middag met een nvidea kaart gespeeld zonder problemen. Dus ik kan wel concluderen dat het aan de gpu ligt.
Heb je nog wel FurMark een tijdje aangezet? Dan kun je uitsluiten of het enkel aan jouw unit ligt (allicht een soort van DOA), of dat het echt aan drivers ligt.

Pagina: 1