Afstandsbediening vergrendelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• benzai
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-01 22:50
Hoi hoi,

Ik werk op een woonvoorziening van het Leger des Heils. Hier zien sommige bewoners de afstandsbediening van de TV in de algemene woonkamer als snel te verdienen geld. Nu zijn we in een jaar tijd 6 afstandsbedieningen verder en is voor ons het maximum bereikt. Om dit in de toekomst te voorkomen kom ik niet verder dan de afstandsbediening te verlijmen aan de tafel. Er zijn helaas geen universele hoesjes/cases waar een slot aan te bevestigen is.

Ik ben benieuwd of er iemand is die hier een oplossing voor weet te vinden!

Alle reacties

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:28
Waar is de afstandsbediening voor nodig?

Zender en volume kiezen kan vaak ook met knoppen op het toestel zelf.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

De TV verkopen en het geld gebruiken om gelijk te spelen met de kosten van de voorgaande 6 afstandsbedieningen. Het restgeld gebruiken om tweedehands boeken in te kopen ter vermaak.

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:30
Als ik me niet vergis kan het bij sommige merken ook met een app?

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-01 13:28

snmght

imho dan he

Ik kwam eens in de hoofdstad in een coffeeshop en had geen aansteker bij me. Ik vroeg er een aan het personeel en kreeg een exemplaar waar vakkundig een forse lepel aan getaped was. Op mijn vragende blik gaf de serveerster aan dat op die manier de aansteker nooit per ongeluk meegenomen wordt.

Dus ten aanzien van je afstandbediening; in plaats van hem te fixeren of vergrendelen zou je hem wellicht ook kunnen verlijmen met iets waardoor deze volstrekt onverkoopbaar wordt. Zoals een forse lepel, dildo, asbak of wat dan ook.
Jarno schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:57:
Als ik me niet vergis kan het bij sommige merken ook met een app?
Lijkt me ook achteraf wel te kraken; of in elk geval lastig te controleren door de koper die hem overneemt van een van de bewoners. Lost dus volgens mij het probleem van TS niet op. :)

[ Voor 30% gewijzigd door snmght op 15-07-2020 19:59 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:46

g0tanks

Moderator CSA

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

TV ophangen, kanaal opzetten, AB achter slot en grendel en u doet het maar met wat er op staat.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:04
Een universele smartphonehouder (past ook wel een afstandsbediening in). En deze lijmen/dubbelzijdig tape waar je hem wilt.

Als ze het echt willen jatten lukt het toch wel, maar toch een extra drempel.

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:17
Ik was eens in een school waar ze de sleutel van de wc (leerlingen konden die afhalen om tijdens de uren te gaan plassen) verbonden was aan een zo groot vat water. Dat verdwijnt dus niet. Verlijm iets groots aan je afstandsbediening en opgelost.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:58

heuveltje

KoelkastFilosoof

koop zon goedkope replacement AB van 5 Euro
Kalk er vervolgens nog Leger des Heils met witte verfstift op de achterkant
En je hebt iets waar niemand 2e hands nog iets voor wilt geven

Mogelijk dat dat helpt ?

In het erge
BlackMonkey schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:46:
[...]

2) Koop een goedkope universele afstandsbediening bij de action https://www.action.com/nl...rsele-afstandsbediening-/ en schroef die open. Boor er 2 gaten en maak er een stalen kabel aan vast. Je kan hem dan gelijk een beetje "pimpen" door er stickers, verf etc op te kladderen zodat hij verkooptechnisch niet meer intersant is.
Welkom in de eeuw van wegwerp electronica
De tijd dat ab's nog geschroefd werden is helaas al voorbij voor zover ik zie.

Alles is gelijmd, of voorzien van klik klipjes die afbreken de eerste keer dat je het openkrijgt.

* heuveltje wil op sommige punten echt een right to repair

[ Voor 65% gewijzigd door heuveltje op 15-07-2020 20:50 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:18
Douweegbertje schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:56:
De TV verkopen en het geld gebruiken om gelijk te spelen met de kosten van de voorgaande 6 afstandsbedieningen. Het restgeld gebruiken om tweedehands boeken in te kopen ter vermaak.
Ik denk dat TS dan wel een advertentie in de V&A gezet had. Bij een dergelijke woonvoorziening is het juist belangrijk om de bewoners op hun gemak te stellen, het is geen cel of strafkamp.
Dergelijke stickers zijn met wat kracht best makkelijk los te krijgen en met de nodige motivatie (geld voor ...) niet echt een obstakel.

Zelf zou ik denken aan:
1) Een uitleen lijst en de afstandbediening in het kantoor bewaren. Helaas brengt dat wel wat meer werk met zich mee. Al is de toegevoegde verantwoordelijkheid voor de lener wel weer interessant.

2) Koop een goedkope universele afstandsbediening bij de action https://www.action.com/nl...rsele-afstandsbediening-/ en schroef die open. Boor er 2 gaten en maak er een stalen kabel aan vast. Je kan hem dan gelijk een beetje "pimpen" door er stickers, verf etc op te kladderen zodat hij verkooptechnisch niet meer intersant is.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:07
snmght schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:58:
Ik kwam eens in de hoofdstad in een coffeeshop en had geen aansteker bij me. Ik vroeg er een aan het personeel en kreeg een exemplaar waar vakkundig een forse lepel aan getaped was. Op mijn vragende blik gaf de serveerster aan dat op die manier de aansteker nooit per ongeluk meegenomen wordt.

Dus ten aanzien van je afstandbediening; in plaats van hem te fixeren of vergrendelen zou je hem wellicht ook kunnen verlijmen met iets waardoor deze volstrekt onverkoopbaar wordt. Zoals een forse lepel, dildo, asbak of wat dan ook.
_O- _O- _O- _O- _O-

Bij het Leger des Heils...

iRacing Profiel

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

benzai schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:51:

Ik werk op een woonvoorziening van het Leger des Heils. Hier zien sommige bewoners de afstandsbediening van de TV in de algemene woonkamer als snel te verdienen geld.
Snel te verdienen geld? Serieus? Wat levert dat op? Een euro? Minder?

Maar dan is de oplossing simpel: Lijm het ding vast aan iets groots wat je niet meer zonder schade kunt verwijderen. Maakt niet uit wat het is, de tafel is prima (maar een beetje zonde van de tafel), of gewoon aan de TV zelf lijmen. Dan weet je ook altijd waar het ding gebleven is. Of lijm het ding op een flink stuk hout en hang die naast de TV aan de muur.

Snel te verdienen geld snap ik niet. Dat AB's gewoon zoek raken op zo'n plek snap ik wel. Zelfs in mijn eigen huis ben ik regelmatig spullen kwijt die dan weken later weer opduiken op een plek waar ik het in een vlaag van verstandsverbijstering neergelegd moet hebben.
Pagina: 1