Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345raw
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-07-2020
Mijn vraag is het volgende:

Ik heb een sheet gemaakt in indesign met daarbij groothandelsprijzen. Nu wil ik dezelfde sheet ook in consumentenprijzen hebben in hetzelfde bestand. Met find/change kan ik het veranderen, maar dan ben ik de eerste prijzen wel kwijt. Is er een manier dat ik beide prijzen in het bestand kan zetten en dan met een druk op de knop kan wisselen van groothandel naar consument?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59
Kan je niet gewoon twee layers gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345raw
Hi, ja zou kunnen idd. Maar dacht misschien is er wel een andere handige tool voor.
Tnx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb geen idee hoe het bestand uiteindelijk er uit komt (PDF?) maar hou er rekening mee dat iets dat je niet "ziet" niet per-se ook niet aanwezig is in 't bestand. Ik weet niet of 'onzichtbare' layers in een PDF terecht komen of niet, maar je wil dus even dubbelchecken dat je straks niet een PDF genereert voor je consumenten met daarin de 'verborgen' groothandelsprijzen. Zie hier bijvoorbeeld. Wordt 't uiteindelijk een fysieke print (folder ofzo) dan is 't natuurlijk een ander verhaal - good luck daar 'verborgen' zaken in te vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 15-07-2020 16:44 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345raw
Ok, dat is een goeie om in de gaten te houden. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 16:51

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

12345raw schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:36:
Hi, ja zou kunnen idd. Maar dacht misschien is er wel een andere handige tool voor.
Tnx!!
Maar het doet wel wat je vraagt..

Laag 1 oude prijzen, deze laag kopieren (wordt Laag 2). Laag 2 prijzen vervangen zoals je aangaf. Dan heb je dus beide prijzen in je bestand en met 1 knop (layer weergeven/verbergen) wissel je tussen prijzen.

Als je wil rekenen met de prijzen kun je ze misschien beter in Excel zetten, daar laten rekenen en de info dan inlezen in Indesign. (Beetje oude link, maar voor het idee... https://www.bookdesignmad...from-excel-into-indesign/)

[ Voor 20% gewijzigd door kaassouffle op 15-07-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345raw
Ja klopt. Ik heb het nu ook zo gedaan. Werkt prima voor een klein bestand, maar als ik 100 pagina's heb is het wat veel werk. Je kan niet alle prijzen tegelijk select/copy en paste in place.
Moet per pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 16:51

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Indesign is natuurlijk ook meer voor de opmaak, minder voor de inhoud ;)
Vandaar mijn opmerking over inladen van content van externe bronnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-07 20:12
Volgens mij zou ook langere lijsten geen probleem moeten zijn, mits je de tekst over meerdere pagina's laat doorlopen. Zolang de opmaak die je in InDesign maakt relatief eenvoudig is moet dat geen probleem zijn, toch? Als je alles uit een csv haalt met bijvoorbeeld per categorie een of meer lege regels kan je het tekstkader waarin de tabel staat door laten lopen over meerdere pagina's. Kopjes, introtekst en wat je verder per categorie kwijt wil kan je dan los daarvan in aparte tekstkaders zetten en het tekstkader met tabel maak je dan naar believen op de juiste lengte.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pagina: 1