Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Restore NAS - NAS backup naar andere plek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• maasm
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 02-04 10:26
Mijn vraag
...

Ik heb 2 seagate NASén (waarvan er 1 defect is gegaan). Er werd automatisch elke week een backup gemaakt van NAS1 (Seagate NAS220) naar NAS2 (Seagete Business Storage 2-Bay) via een functionaliteit in de seagate NAS zelf.
NAS1 is defect gegaan en ik wil de backup die op NAS2 staat restoren naar een harde schijf op de computer
...

Via de software van Seagte zelf kan ik geen restore doen vanuit NAS2
Is er software waarmee ik de backup op NAS2 kan benaderen en terug kan zetten op een folder op mijn PC?

Mat

Alle reacties

• GarBaGe
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 22:08
Ik wil niet vervelend doen ofzo...
Maar als je backups maakt en je test nooit of je die kan restoren, dan maak je geen backups.

Ik ken de Seagate NASen niet, maar in worst-case is het een proprietary backup formaat en dien je een Seagate NAS te hebben om op te restoren.

Edit: ik maak zelf backups van mijn ene Synology NAS naar mijn andere Synology, met Synology's eigen programma: Hyperbackup.
Dit laat echter wel normale bestanden achter op mijn backup NAS, die ik via reguliere manieren en kanalen kan benaderen.
Doet jouw Seagate niet hetzelfde?

[Voor 34% gewijzigd door GarBaGe op 15-07-2020 15:10]

Ryzen5 2600X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True