Asus ROG Maximus XI Extreme, RTX3090 White STRIX, I7-8086K, Corsair H150i, HX1200i,32GB Corsair Vengeance RGB PRO White 3200Mhz, ROG PG278QR on 165Hz 2K, 970EVO 500GB + 1TB, 850 PRO 512GB + 1TB, WD 6TB, Corsair 900D ,Logitech G-19, G-35, G-700, Z-5500D.
https://www.reddit.com/r/...onaut_thermal_pad_review/
[ Voor 18% gewijzigd door De Nelis op 15-07-2020 16:55 ]
time is infinite, but each week is ten hours short..
(Kwam er een beetje kortaf uit; zo bedoel ik het niet)
Ik zal evengoed de links bekijken, maar wellicht zijn er hier opp Tweakers ook mensen met ervaringen.
[ Voor 38% gewijzigd door Deadslim77 op 15-07-2020 17:01 ]
Asus ROG Maximus XI Extreme, RTX3090 White STRIX, I7-8086K, Corsair H150i, HX1200i,32GB Corsair Vengeance RGB PRO White 3200Mhz, ROG PG278QR on 165Hz 2K, 970EVO 500GB + 1TB, 850 PRO 512GB + 1TB, WD 6TB, Corsair 900D ,Logitech G-19, G-35, G-700, Z-5500D.
GN heeft de thermal pads al zeer uitgebreid getest.
tl;dw:
Pasta is beter, pads zijn herbruikbaar als je geluk hebt en zeer zorgvuldig bent.
Het grote voordeel van deze pads zijn dat ze onderhoudsvrij zijn, als in, ze drogen nooit uit en blijven altijd goed. Je hoeft ook geen uur te zoeken naar dat ene tubetje koelpasta die je altijd kwijt bent, je kan zo'n pad wel herbruiken zonder zorgen als ie er nog prima uit ziet.
Ook worden ze gebruikt als je geen zin hebt/jezelf (of niet zo kundige collega's) niet vertrouwd bij het aanbrengen van pasta (al is dat geen echte issue, al smeer je je cpu helemaal vol, er kan weinig mis gaan. Je mist misschien een graad of 4 in het ergste geval).
Ik zie het als een potentiele vervanger van de verschrikkelijke OEM siliconenpasta bij massaproductie en computers waar 20 jaar niet naar om wordt gekeken.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Snap ik, maar uit je openingspost kwam enkel naar voren dat je niets op Tweakers kon vinden, vandaar mijn reactie. Prima om te discussiëren hierover natuurlijk, ik ben zelf ook wel benieuwd want ik had hier nog niet van gehoord.Deadslim77 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:56:
Dat snap ik; dat google me vriend is; maar ik vraag het hier bewust op Tweakers. Waarom is hier anders een forum om te discussiëren?
(Kwam er een beetje kortaf uit; zo bedoel ik het niet)
Ik zal evengoed de links bekijken, maar wellicht zijn er hier opp Tweakers ook mensen met ervaringen.
time is infinite, but each week is ten hours short..
Goed punt, heb ik nog niet bij stil gezeten. Ik denk wel dat geleidende pasta's, zoals AS5, erger zijn omdat deze uitsmeren of op vreemde plekken kunnen vloeien.Deadslim77 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:27:
Aan het eind van de film van GamersNexus, hij verteld dat die Carbonaut elektrisch geleidend is. Wel een dingetje om snel te vergeten
Maar wel goed om rekening te houden met chips zonder heatspreader.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Ik was op zoek naar goede thermal paste en kwam de volgende video's tegen:
YouTube: The Best Thermal Paste For Laptops, isn't Paste!!
YouTube: Thermal Grizzly Carbonaut Extreme-Test (en)
YouTube: Saying Goodbye to Thermal Paste? Carbonaut Tested
De conclusie lijkt:
Dat het een uitstekend product is waarbij gebruiksgemak voorop staat en je omstreeks drie graden Celsius hogere Core temperaturen voor lief neemt t.o.v. Thermal Grizzly Kryonaut pasta
Het gebruiksgemak zit hem erin dat je nooit meer hoeft te repasten. De eigenschappen van het product blijven altijd hetzelfde; het droogt niet uit en koelt in de toekomst altijd net zo goed als na een verse installatie.
Mijn overwegingen:
Af fabriek levering en voor apparaten waar jaren niet naar omgekeken wordt lijkt het mij ideaal.
Voor heavy users liever toch maar regelmatig repasten met bijvoorbeeld Thermal Grizzly Kryonaut voor iets lagere temperaturen en hogere framerates.
**edit**
Onderstaande, in mijn ogen goede, review laat zien dat Thermal Grizzly Kryonaut zo'n drie graden Celsius lagere Core temperaturen laat zien dan de top van de concurrentie. M.a.w.: Theoretisch [op basis van bovenstaande video's) is Thermal Grizzly Carbonaut qua koelvermogen dus net zo goed als de beste andere pasta's, maar beter want onderhoudsvrij. Maar helaas heeft de reviewer Carbonaut niet meegenomen in zijn test, dus is deze uitspraak vooralsnog een aanname. Het lijkt mij een mooi product, ik heb net een Carbonaut 38x38x0,2 in bestelling.
YouTube: Which Thermal Paste is King? - Part 2 Thermal Paste Comparison
[ Voor 41% gewijzigd door Zambeesie77 op 19-07-2020 22:51 ]