Ik zoek een?
Na 6 jaar op hetzelfde CPU en moederbord combo vind ik het weer tijd om mijn pc te upgraden. Vorige week heb ik een nieuwe LG Ultragear 27GL83A-B gehaald en merk dat ik bij een aantal games frames te kort kom om minimaal 144fps te halen (medium settings op 1440p). Ik speel verschillende games variërend van Cities:Skylines tot the Division 2 en COD. Ook bewerk ik veel foto's met Lightroom en Photoshop, en zit steeds vaker in Premiere Pro en After Effects.
Het huidige systeem
De GPU, CPU koeler en case wil ik weer gebruiken voor de upgrade wat deze voldoen voor nu. De voeding heeft zijn beste dagen inmiddels gehad want heb af en toe random power issues waardoor het systeem uitvalt. Na een aantal dagen onderzoeken heb ik de volgende lijst gemaakt met de upgrades.
Upgrade
Is dit een goede upgrade waar ik verschil van ga merken? Heb een b550 gekozen met het oog op toekomstige upgrades. Ik ben verder niet van plan om te gaan overklokken.
Wat is je budget?
Het huidige bedrag is eigenlijk het maximale, hoe minder hoe beter
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, maar AMD lijkt mij het beste op dit moment.
Na 6 jaar op hetzelfde CPU en moederbord combo vind ik het weer tijd om mijn pc te upgraden. Vorige week heb ik een nieuwe LG Ultragear 27GL83A-B gehaald en merk dat ik bij een aantal games frames te kort kom om minimaal 144fps te halen (medium settings op 1440p). Ik speel verschillende games variërend van Cities:Skylines tot the Division 2 en COD. Ook bewerk ik veel foto's met Lightroom en Photoshop, en zit steeds vaker in Premiere Pro en After Effects.
Het huidige systeem
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD FX-8350 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Asus M5A97 R2.0 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2060 Ventus XS 6G OC | € 344,05 | € 344,05 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB | € 68,97 | € 68,97 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define S - Window | € 80,90 | € 80,90 |
| 1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB | € 60,- | € 60,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Beast HX324C11T3K2/8 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master B700 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston HyperX Fury SSD 120GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 553,92 | ||
De GPU, CPU koeler en case wil ik weer gebruiken voor de upgrade wat deze voldoen voor nu. De voeding heeft zijn beste dagen inmiddels gehad want heb af en toe random power issues waardoor het systeem uitvalt. Na een aantal dagen onderzoeken heb ik de volgende lijst gemaakt met de upgrades.
Upgrade
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 285,- | € 285,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 Elite | € 143,99 | € 143,99 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 107,90 | € 107,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 701,84 | ||
Is dit een goede upgrade waar ik verschil van ga merken? Heb een b550 gekozen met het oog op toekomstige upgrades. Ik ben verder niet van plan om te gaan overklokken.
Wat is je budget?
Het huidige bedrag is eigenlijk het maximale, hoe minder hoe beter
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, maar AMD lijkt mij het beste op dit moment.