Vervanging intercom in huur huis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris1991
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-10-2024
Hoi,

Tijdje geleden dat ik op dit forum een vraag heb gesteld maar ik wist echt niet waar ik anders terecht kon.

Mijn vraag is als volgt:

Ik heb een prachtig nieuw huurhuis met mijn vriendin alleen is er één groot nadeel. Midden in de woning hangt er een intercom (Golmar Platea) die echt spuuglelijk is en helemaal vergeelt. Nu is mijn vraag of deze te vervangen is voor iets anders. Het liefst een kleine versie of zelfs simpel weg alleen een knopje. Zelf zou ik zoiets al een stuk mooier vinden:

https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Is dit zomaar aan te sluiten en weet iemand hoe?

Alvast heel erg bedankt jongens!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Meestal zijn het 2 of 3 draadjes die je moet aansluiten bij het model wat je linkt. Bijzonder simpel om zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Evt. (houten) ombouwkastje kastje maken ? In het deurtje kan je mooi ook je sleutels kwijt (haakjes).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eerst de verhuurder vragen? Dit klinkt als infrastructuur van het huis :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-06 13:35
Wat vindt de woningbouwvereniging/huisbaas ervan dat er met een algemene installatie, de intercom, gesleuteld gaat worden?

Mijn advies: vraag hen, wellicht dat ze bereid zijn een nieuwe intercom-unit op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-06 22:47
Ter aanvulling vaak worden deze geregeld via de VVE, misschien is er iets van gebouwenbeheerder die je laagdrenpelig kan vragen. Misschien heeft hij/zij nog wel 1 in de kast liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben niet zo thuis in intercomsystemen. Ik had een keer mijn Golmar Platea (huurhuis) met video losgehaald en weer aangekoppeld. Direct na het aankoppelen bleek deze niet gelijk weer te werken, pas na een paar minuten. Het leek net alsof hij zich moest "aanmelden" bij het paneel bij de voordeur beneden. Ik kreeg het idee dat het paneel ook van Golmar is en dat deze alleen werkt i.c.m. Golmar intercoms.

Ik betwijfel of je een willekeurige andere intercom kunt aansluiten.

Edit:
Mijn intercom is trouwens met 6 draadjes aangesloten. Waarschijnlijk vanwege video.

[ Voor 16% gewijzigd door dreester op 15-07-2020 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:34
Kunststof wat is vergeeld kun je weer opknappen d.m.v. retrobright.

kunststof delen loshalen en in een bakje plaatsen met daarin water / waterstofperoxide oplossing en d.m.v. UV ledjes verdwijnt de gele kleur voor de originele kleur.

Veel oude gameconsoles worden zo opgeknapt.
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:24

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar WVB want dit heeft niets met computerhardware te maken.
Pagina: 1