Harde schijf vindt hij niet naar fdisk

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanzon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 21:21
ik heb nu een nieuwe pc gekocht dus al mijn gegevens van mijn harde schijf over gezet.

daarna weer mijn harde schijf terug in de oude bak gedaan. En toen deed hij niks meer. Ik start op met window 98 opstartdiskette zegt hij van geen harde schijf gevonden. En dan 3 mogelijke redenen. Redenen zijn:
- schijf moet worden gepartioneerd
- mogelijk gebruik van partitionerings software vann anderen
- virus. En bij het begin van die opstart diskette vind hij wel de cd-rom maar op het eind niet meer (denk doordat hij geen harde schiijf vindt).

Dus ik heb dan a: en c: waarna c: die virtuele schijf is. Als ik dan fdisk uitvoer ziet hij hem maar het testen van de intregiteit begint hij opnieuw met testen als hij bij de 31% is en dan nog een paar keer als hij bij de 100% of misschien 99% is begint hij ook weer een paar keer opnieuw en ja dan ben ik er. Kies ik zo groot mogelijke omvang gaat ie weer testen doet hij weer hetzelfde als hier net boven beschreven. Als dat gedaan is zegt hij van ok pc opnieuw opstarten en schijven formatteren.

Start pc opnieuw op maar krijg weer het zelfde verhaal als bij het begin met die opstartdiskette en ziet weer c: als virtuele schijf.

Kan iemand mij helpen. En ik heb het al meer gedaan en toen deed hij het wel gewoon. En in mijn bios detecteerd hij hem maar als ik ze dan allemaal op auto zet zie ik dat als hij aan het zoeken is hij hem vindt maar raar weergeeft.
Deteciting HDD primary: %fh6634 4 zoiets. En in de bios detecteerd hij hem wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Is de schijf wel actief gemaakt? Dit omdat hij waarschijnlijk als slave in de andere pc heb gehangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanzon
heb hem in de andere computer gelijk geformatteerd WOUW hem helemaal opnieuw installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

Waarschijnlijk een overbodige vraag, maar heb je de slave/master/cable select jumper wel weer goed terug gezet :?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanzon
ik heb de jumpers goed terug gezet en de kabel is ook goed aangesloten want in mijn bios kan ik hem wel detecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Op woensdag 08 augustus 2001 15:46 schreef svanzon het volgende:
ik heb de jumpers goed terug gezet en de kabel is ook goed aangesloten want in mijn bios kan ik hem wel detecteren
Dan moet je de schijf wel als active aangeven onder fdisk he, anders klopt het wel dat hij niks doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Misschien een long shot, maar aangezien je alle data al veilig hebt gesteld, kun je het volgende proberen.
Installeer de schijf weer in dat andere systeem en partitioneer dan vanaf dat systeem die schijf. Meteen ff formateren met /s parameters en de Win98 setup files copieren. Daarna de schijf weer terug in het oorspronkelijke systeem doen en installeren maar.

Als dit werkt, dan weet ik niet wat er aan de hand is. Zo niet, dan heb je een rotte schijf en is het helaas pindakaas... :'(

Heal the internet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op woensdag 08 augustus 2001 15:46 schreef svanzon het volgende:
Helaas zit het probleem dus ook in FDISK (zie startposting)

Heal the internet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanzon
he foolzero ik zal het eens gaan proberen

je weet maar nooit he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanzon
als ik de schijf in mijn werkende pc doe en dan fdisk uitvoer doet hij ook raar intregiteit dus bij de 31% opnieuw beginnen en als hij bij de 99% of de 100% is ook een paar. En als hij dan naar een tijdje met het testen klaar is zegt hij: "Bericht fout 6. Zie de header van FDISKC.MSG voor foutdefinities.". Maar ik kan zelf dat bestand nergens vinden. Kunnen jullie hier iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op woensdag 08 augustus 2001 16:20 schreef svanzon het volgende:
als ik de schijf in mijn werkende pc doe en dan fdisk uitvoer doet hij ook raar intregiteit dus bij de 31% opnieuw beginnen en als hij bij de 99% of de 100% is ook een paar. En als hij dan naar een tijdje met het testen klaar is zegt hij: "Bericht fout 6. Zie de header van FDISKC.MSG voor foutdefinities.". Maar ik kan zelf dat bestand nergens vinden. Kunnen jullie hier iets mee.
Dit zegt mij eerlijk gezegd niet zo erg veel. Er is zeker niet een bestand met die naam op je HD aangemaakt?
* FoolZero denkt Oh-oh...

Heal the internet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Microsoft techNet site gevonden:

Message stringError <number>. See header of FDISKC.MSG for Error definition
This message indicates an internal error in the Fdisk program. Contact Microsoft Product Support Services to help you identify the problem.

De URL is:
http://www.microsoft.com/technet/archive/default.asp?url=/TechNet/archive/msdos/messages.asp

Lijkt dus een interne fout van FDISK! Oplossing: Geen idee, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Het bericht van MesM geeft me nou niet echt bepaald een goed gevoel, maar probeer anders third party software a la Partition Magic. Mogelijkerwijs kan deze nog wat met je partities. Zo niet, dan :( |:( ;( :'( etc, etc...

Heal the internet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanzon
ik zal eens naar die link kijken en anders probeer ik het partition magic. Heb er trouwens nog nooit mee gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanzon
waar haal ik dat. Ik kan alleen maar partition manager vinden en andere zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 09:18

tutterke

Klein maar tapper!

Probeer anders gdisk van Norton eens; want fdisk weigert soms bij mij ook alle werking, en dan wil gdisk wel eens helpen...

* zit standaard bij norton ghost

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanzon
kan ik dat programmatje gdisk van norton ergens downloaden en hoe groot is het

of gewoon bij www.norton.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ranish partition manager moet ook werken. t is 10 jaar shareware zonder beperkingen.
Persoonlijk gebruik ik Powerquest 's partition magic, maar dat kost aardig wat centen (al is dat het wel waard!)

harddisk procedure:
* partitioneren, minimaal 1 primaire partitie
* primaire partitie activeren
* rebooten
* formatteren van C:
* C: bootable maken: SYS C:
* FDISK /MBR eventueel volledigheidshalve
* OS installen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Mocht het allemaal niet werken dan kun je nog DOS 6.22 installeren.
Bij het begin zal hij dan proberen de schijf opnieuw in te delen.
Nadeel als het lukt is dat je dan met FAT16 zit :(
Dan Windows erop knallen en converteren naar FAT32 en Fdisk opstarten.
Waarschijnlijk is na een nieuwe DOS-install je Fdisk ook weer goed.

Meer weet ik niet te verzinnen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanzon
Op maandag 13 augustus 2001 22:05 schreef BBL the 2nd het volgende:
ranish partition manager moet ook werken. t is 10 jaar shareware zonder beperkingen.
Persoonlijk gebruik ik Powerquest 's partition magic, maar dat kost aardig wat centen (al is dat het wel waard!)

harddisk procedure:
* partitioneren, minimaal 1 primaire partitie
* primaire partitie activeren
* rebooten
* formatteren van C:
* C: bootable maken: SYS C:
* FDISK /MBR eventueel volledigheidshalve
* OS installen
als ik partitie heb gemaakt en geactiveerd heb. Start ik de computer opnieuw op en dan ziet hij hem nog niet zodat ik niks kan formateren. Voor meerdere details zie topic erboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanzon
EN hoe installeer ik de nieuwe dos versie en hoe kom ik eraan. Installeert hij die in de bios ofzo want mijn HDD doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je in het bios ook de juiste overdrachtsysteem ingesteld(zoiets)
lba chs enz ik heb dat ook eens gehad op een abit bh6. Probeer ze gewoon eens allemaal en voer daarna fdisk uit.
Pagina: 1