Zeilen in Friesland: boot vinden...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:18
Ik probeer voor het weekend 7-9 augustus een Fox 22 of gelijksoortig te vinden in Friesland. Zit me helemaal het schompes te klikken door alle mogelijke watersport- en verhuursites, alles lijkt redelijk weg. Een centraal overzicht zou een uitkomst zijn :D.

Heeft iemand een briljante tip om een bootje te vinden? Doel is een weekendje lekker zeilen in Friesland met z'n tweeën. Overnachten op de boot, c.q. tentje. Ik kan goed uit de voeten op een Valk, Fox heb ik ook eerder gezeild.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:28
Is dat niet de Sneek week? Wordt pittig om iets te vinden. Je zou nog kunnen kijken of iemand een bootje op een trailer te huur heeft? Dan ben je niet gebonden aan de lokale verhuurders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
Lynx schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:24:
Is dat niet de Sneek week? Wordt pittig om iets te vinden. Je zou nog kunnen kijken of iemand een bootje op een trailer te huur heeft? Dan ben je niet gebonden aan de lokale verhuurders
Sneekweek is geannuleerd. Trailer wordt al een uitdaging: ik heb geen trekhaak. En om nou een huurboot op een trailer te zetten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bekijk deze eens, goede ervaring mee.
http://debroek.nl/
Let wel even op:
In de Sneekweek worden de kajuitboten alleen verhuurd aan personen van 25 jaar en ouder met zeilervaring.
Verder heel geschikte verhuurder, geen groot bedrijf maar een uit de hand gelopen hobby.

EDIT: Als de Sneekweek geannuleerd is zal bovenstaande quote ook niet ter zake zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door sypie op 14-07-2020 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:28
Reptile209 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:32:
[...]

Sneekweek is geannuleerd. Trailer wordt al een uitdaging: ik heb geen trekhaak. En om nou een huurboot op een trailer te zetten :X
Dat kan zo zijn maar heb al meerdere jongeren hier in de buurt gehoord over het alsnog gaan. Feestende jeugd interesseert zich toch niet in de wedstrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
sypie schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:33:
Bekijk deze eens, goede ervaring mee.
http://debroek.nl/
Let wel even op:
[...]

Verder heel geschikte verhuurder, geen groot bedrijf maar een uit de hand gelopen hobby.

EDIT: Als de Sneekweek geannuleerd is zal bovenstaande quote ook niet ter zake zijn.
Goede tip! En ik ben 41 en heb zeilervaring, dus dat loopt wel los :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Reptile209 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:21:
Ik probeer voor het weekend 7-9 augustus een Fox 22 of gelijksoortig te vinden in Friesland. Zit me helemaal het schompes te klikken door alle mogelijke watersport- en verhuursites, alles lijkt redelijk weg. Een centraal overzicht zou een uitkomst zijn :D.
Succes. Veel verhuurbedrijven hebben zo'n beetje alles wat kan drijven al verhuurd tot en met september. Je bent niet de eerste die op het idee is gekomen om tijdens deze pandemie een bootje te gaan huren ;)
Heeft iemand een briljante tip om een bootje te vinden? Doel is een weekendje lekker zeilen in Friesland met z'n tweeën. Overnachten op de boot, c.q. tentje. Ik kan goed uit de voeten op een Valk, Fox heb ik ook eerder gezeild.
Waar je nog kunt kijken is hier, maar zoals gezegd is er eigenlijk haast niets meer te vinden. Voor die periode zie ik alleen nog 2 sloepen en 2 motorboten.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
yodeluxe schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:01:
[...]
Succes. Veel verhuurbedrijven hebben zo'n beetje alles wat kan drijven al verhuurd tot en met september. Je bent niet de eerste die op het idee is gekomen om tijdens deze pandemie een bootje te gaan huren ;)
[...]

Waar je nog kunt kijken is hier, maar zoals gezegd is er eigenlijk haast niets meer te vinden. Voor die periode zie ik alleen nog 2 sloepen en 2 motorboten.
Brrr, motorboten :+. Heb intussen wat gevonden bij het veluwemeer, gaat helemaal goedkomen. Dank voor het meedenken allemaal, volgend jaar maar in maart boeken ;)

Pagina: 1