Hoe pakket weigeren, als postbode het buurman laat aannemen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-04 21:52
Vraagje:

Ik heb een verkeerde bestelling gedaan bij een webshop. Daarna de juiste bestelling (maar beiden werden verstuurd, dan konden ze niet terugdraaien) en direct contact opgenomen met de webshop. Zij gaven als advies het eerste pakketje te weigeren--> dan wordt het automatisch terug gestuurd--> en krijg ik daarvan m'n geld terug. (zonder dat ik kosten maak het terug te sturen)

Maar hoe kan ik een pakket weigeren, als een UPS PostNL bezorger bij ALLE BUREN gaat aanbellen totdat 1 ervan het aanneemt. En het pakket vervolgens -terwijl ik het wilde weigeren- alsnog voor m'n deur beland? : )

Kan ik het ongeopend terugbrengen naar UPS PostNL? Want ik neem aan dat de status in hun systeem inmiddels al is dat het pakket is bezorgd.

[ Voor 4% gewijzigd door Patvs120 op 14-07-2020 22:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Jouw adres doorkrassen, RETOUR AFZENDER er op kalken, en droppen bij een PostNL servicepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

WKOA voorziet er toch ook in dat je verzendkosten terug "gratis" zijn? Of is dit een andere / verweg webshop die andere bepalingen denkt te moeten handhaven?

Zelfs als het pakket door de buurman is aangenomen, kan je het toch terugsturen en zal de webshop alles moeten vergoeden?

[ Voor 28% gewijzigd door MAX3400 op 14-07-2020 22:22 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:35

Detmer

Professioneel prutser

MAX3400 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:21:
WKOA voorziet er toch ook in dat je verzendkosten terug "gratis" zijn? Of is dit een andere / verweg webshop die andere bepalingen denkt te moeten handhaven?

Zelfs als het pakket door de buurman is aangenomen, kan je het toch terugsturen en zal de webshop alles moeten vergoeden?
Bij WKOA zijn de retourverzendkosten voor jezelf tenzij anders (of niet) omschreven.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:32
@Patvs120 als je briefje bij deurbel hangt snapt de UPS bezorger het wel, scheelt hem ook wachttijd (hoeft hij niet bij jouw deur + op buren te wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Detmer schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:22:
[...]

Bij WKOA zijn de retourverzendkosten voor jezelf tenzij anders (of niet) omschreven.
+
Welk bedrag moet ik van de verkoper terugkrijgen?

De verkoper moet u het aankoopbedrag en de bezorgkosten terugbetalen. Bezorgkosten zijn de kosten die u hebt betaald om het product thuis af te laten leveren. Stuurt u een deel van uw bestelling terug? Dan hoeft de verkoper de bezorgkosten niet terug te betalen. Bijvoorbeeld: u hebt twee broeken gekocht en u stuurt er één terug.
Wie betaalt de kosten voor het terugsturen?

Heeft de verkoper u vooraf laten weten dat u de kosten voor het terugsturen zelf moet betalen? Dan zijn de kosten voor u. De verkoper hoeft u deze kosten niet terug te geven.

Heeft de verkoper u vooraf niet laten weten dat de kosten voor het terugsturen voor u zijn? Dan moet de verkoper deze kosten betalen. U kunt u deze kosten dan achteraf terugvragen .
Allicht is dan de bepaling "vooraf" nogal losjes maar ik neem aan dat dat bekend is voordat je iets bestelt? Of anders neem je dus bewust het risico op retour-kosten

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
retourkosten van weigeren pakket hoef je niet te betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
99ruud99 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:25:
retourkosten van weigeren pakket hoef je niet te betalen :)

[ Voor 64% gewijzigd door Patvs120 op 14-07-2020 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
MAX3400 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:24:
[...]

+

[...]

Allicht is dan de bepaling "vooraf" nogal losjes maar ik neem aan dat dat bekend is voordat je iets bestelt? Of anders neem je dus bewust het risico op retour-kosten
Zoals dus al gezegd:
Detmer schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:22:
[...]

Maar anno 2020 heeft menig webshop dit gewoon netjes in zijn algemene voorwaarden staan.

Ze dienen het gehele aankoopbedrag terug te betalen, inclusief bezorgkosten (de kosten die ze hebben berekend om het spul naar @Patvs120 te sturen). De kosten om het terug te sturen zijn wel voor jezelf, mits ze je daarvan dus op de hoogte hebben gesteld.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:39
Vraagje: hoe kan ik een ander (bedrijf) laten betalen voor mijn fout?

Stuur gewoon terug en betaal de verzendkosten daarvan..

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Patvs120 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:28:
[...]

Ik was niet thuis. Maar pakket ligt voor m'n deur. :)
Dus geen mogelijkheid tot weigeren.

Deze webshop (Italiaanse kleding winkel) biedt standaard niet de optie voor gratis terugsturen, daar was ik van bewust. Ze kwamen zelf met de tip: pakket weigeren.
Hoe heb je betaald en gaat het om een webwinkel in het buitenland? Als dit via PayPal was, kan je van https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns gebruik maken.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
Cyriel85 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:36:
Vraagje: hoe kan ik een ander (bedrijf) laten betalen voor mijn fout?

Stuur gewoon terug en betaal de verzendkosten daarvan..
Deze webshop (Italiaanse kleding winkel) biedt standaard niet de optie voor gratis terugsturen, daar was ik me van bewust. Zij kwamen zelf met de tip: pakket weigeren. (heb ik niet zelf bedacht) :) :)

Ik was niet thuis. Maar pakket ligt inmiddels voor m'n deur. :)
Dus ik had geen mogelijkheid tot weigeren.

Dus mijn hoofdvraag blijft - kan je iets (achteraf) weigeren, dat een buur al heeft aangenomen. (zonder ervoor te tekenen, iemand in trappenhuis heeft enkel de deur open gebuzzed, zodat UPS het op de trap heeft kunnen leggen)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Weigeren kan ook door het in te leveren bij verzendshop/ DHL, PostNL met de mededeling dat je het pakket weigert.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
Yorinn schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:39:
[...]

Hoe heb je betaald en gaat het om een webwinkel in het buitenland? Als dit via PayPal was, kan je van https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns gebruik maken.
Thanks voor de tip. Ik heb PayPal gebruikt. En ga me verdiepen of ik inderdaad niet gewoon 'terugbetaling van retourkosten' kan claimen via Paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:50
Bij UPS kan ik voordat het pakket binnen is online gewoon aangeven dat het retour afzender moet of naar een pakketshop(en dan alsnog niet afhalen).

Wel mooi dat zo'n pakket voor je deur ligt.. kan zomaar gestolen worden 8)7

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:51
Patvs120 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:39:
[...]

Deze webshop (Italiaanse kleding winkel) biedt standaard niet de optie voor gratis terugsturen, daar was ik me van bewust. Zij kwamen zelf met de tip: pakket weigeren. (heb ik niet zelf bedacht) :) :)
Aardig dat ze zelf jou deze tip geven om alsnog onder de kosten van jouw fout vandaan te komen.

Maar dat is nu dus niet gelukt, tijd om alsnog je "verlies" te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
Anderen dachten tenminste nog mee hoe je zoiets in de toekomst kan voorkomen.

Maar vanwaar van enkelen een soort moralistische drang om me mijn fout te willen blijven inpeperen (ik weet allang dat ik 'cheap' ben en onder die kosten uit probeer te komen) , ipv meedenken aan een oplossing? :)

(je weet niets van de achtergrond van het verhaal hoe ik meteen gebeld heb om een order te annuleren, zodat ze het niet voor niets gaan opsturen)

[ Voor 10% gewijzigd door Patvs120 op 16-07-2020 19:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:35
Wel apart dat ze dit advies geven. Bij PostNL betaalt de verzender (winkel) dan alsnog de retourkosten aan PostNL. Daar was laatst nog een topic over. Ik denk dat het bij UPS niet anders zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Vraag om een retour label, druk die af en breng het pakket weg?

OFFLINE enkele berichten geedit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
Jimster schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:36:
Wel apart dat ze dit advies geven. Bij PostNL betaalt de verzender (winkel) dan alsnog de retourkosten aan PostNL. Daar was laatst nog een topic over. Ik denk dat het bij UPS niet anders zal zijn.
Volgens mij is het niet altijd zo. Wat al eerder iemand aangaf, soms staat in de Algemene Voorwaarden nadrukkelijk dat de retourkosten voor de koper zijn. Ook als mensen bij Scotch & Soda Outlet 5 broeken gaan bestellen in alle kleuren/maten en een deel van de bestelling willen terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Online redirect naar servicepoint.
Niet binnen 7 dagen afgehaald gaat ie weer retour.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03 16:16

Paulus0013

pom pom

Patvs120 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:48:
[...]

Thanks voor de tip. Ik heb PayPal gebruikt. En ga me verdiepen of ik inderdaad niet gewoon 'terugbetaling van retourkosten' kan claimen via Paypal.
Ik ben benieuwd. Bij mij werkte dit in de praktijk niet. Iets via ebay gekocht, bleek stuk. Claimprocedure doorlopen, wat al een struggle op zich was. Moest dit nu via ebay of PayPal? Je leest dat de verzender de retourkosten moet vergoeden, maar ik heb ze nergens in het hele proces teruggezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
Paulus0013 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 05:50:
[...]

Ik ben benieuwd. Bij mij werkte dit in de praktijk niet. Iets via ebay gekocht, bleek stuk. Claimprocedure doorlopen, wat al een struggle op zich was. Moest dit nu via ebay of PayPal? Je leest dat de verzender de retourkosten moet vergoeden, maar ik heb ze nergens in het hele proces teruggezien.
Gelukt via PayPal :)

PayPal Refunded Returns

We zijn verheugd u te kunnen mededelen dat de gewenste terugbetaling van 19.50 EUR voor uw retourkosten binnen 5 werkdagen na vandaag direct op uw PayPal-saldo wordt gestort.

Er zijn per persoon per kalenderjaar maximaal 12 zulke verzoeken toegestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:40

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Patvs120 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:17:
Anderen dachten tenminste nog mee hoe je zoiets in de toekomst kan voorkomen.

Maar vanwaar van enkelen een soort moralistische drang om me mijn fout te willen blijven inpeperen (ik weet allang dat ik 'cheap' ben en onder die kosten uit probeer te komen) , ipv meedenken aan een oplossing? :)

(je weet niets van de achtergrond van het verhaal hoe ik meteen gebeld heb om een order te annuleren, zodat ze het niet voor niets gaan opsturen)
Welkom op GoT, moraalridders kunnen in de wei daar links een stokpaardje kiezen ;)

Voor een volgende keer zou ik even kijken in het online portaal van de vervoerder. Vaak (helaas niet altijd) bieden ze een optie om de bestelling naar een servicepunt te brengen en/of de zending te weigeren. Mooi dat je het via PayPal hebt kunnen terugkrijgen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

FooLsKi schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:37:
[...]

Voor een volgende keer zou ik even kijken in het online portaal van de vervoerder. Vaak (helaas niet altijd) bieden ze een optie om de bestelling naar een servicepunt te brengen en/of de zending te weigeren. Mooi dat je het via PayPal hebt kunnen terugkrijgen.
Al werkt dat met buitenlandse pakketjes van UPS anders, voor zover ik weet. Daar moet je een account aanmaken, waarna je eerst een ouderwetse brief krijgt met activatiecode.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03 16:16

Paulus0013

pom pom

Patvs120 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:24:
[...]

Gelukt via PayPal :)

PayPal Refunded Returns

We zijn verheugd u te kunnen mededelen dat de gewenste terugbetaling van 19.50 EUR voor uw retourkosten binnen 5 werkdagen na vandaag direct op uw PayPal-saldo wordt gestort.

Er zijn per persoon per kalenderjaar maximaal 12 zulke verzoeken toegestaan.
Oei die laatste zin....
Dus na 12 keer heb je pech? Lijkt mij erg pijnlijk als je er zelf niets aan kunt doen.
Pagina: 1