Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe laptop instellen

Pagina: 1
Acties:

• wimswa
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 11-06 11:44
Hallo!

Morgen ontvang ik een nieuwe laptop, deze wil ik voorzien van een administrator en gewoon account (ik ben de enige die de laptop gebruikt) om problemen te voorkomen. Is het aan te raden om die accounts met een microsoft account aan te maken of gewoon op de laptop zelf? Volgens mij moet dat laatste kunnen als je eerst zegt dat er geen internetverbinding is. Wat zijn de voordelen/nadelen van beide opties?

Bij voorbaat dank!

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Ik werk altijd met een lokaal (geen Microsoft) account. Volgens mij zitten ze een beetje te klieren door wat instellingen onbruikbaar te maken maar die kun je via gpedit.msc alsnog instellen.

Een administrator-account is hopeloos ouderwets en moet je niet doen. Het account dat je aanmaakt tijdens het installeren heeft automatisch rechten om administrator-taken uit te voeren via UAC.

Of je moet bedoelen dat je, naast het beheeraccount ook nog een gewone gebruiker aanmaakt zonder administrator-rechten, dat kan ik alleen maar toejuichen. :)

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• wimswa
Dat laatste bedoel ik idd. Ik wil dan eerst alles instellen op het administrator account om vervolgens voor dagelijks gebruik het account zonder adminstratorrechten te gebruiken, zodat anderen niet de gehele laptop kunnen overnemen.

• wimswa
Evanescent schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:47:
Ik werk altijd met een lokaal (geen Microsoft) account. Volgens mij zitten ze een beetje te klieren door wat instellingen onbruikbaar te maken maar die kun je via gpedit.msc alsnog instellen.

Een administrator-account is hopeloos ouderwets en moet je niet doen. Het account dat je aanmaakt tijdens het installeren heeft automatisch rechten om administrator-taken uit te voeren via UAC.

Of je moet bedoelen dat je, naast het beheeraccount ook nog een gewone gebruiker aanmaakt zonder administrator-rechten, dat kan ik alleen maar toejuichen. :)
Dat laatste bedoel ik idd. Ik wil dan eerst alles instellen op het administrator account om vervolgens voor dagelijks gebruik het account zonder adminstratorrechten te gebruiken, zodat anderen niet de gehele laptop kunnen overnemen.

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:57
MS account is net als werken met Gmail account op Android met alle voordelen, en misschien ook nadelen.

Helaas maar waar is mijn werk Office 365 account geen MS account, dus op mijn werk laptop nog steeds lokaal account. Dit vond ik raar maar goed.

Ik heb laatst overigens een lokaal account naar MS account omgezet, en weer terug. Dit kan gewoon.

Administrator is die niet gewoon reeds altijd aangemaakt, maar verborgen? Niet aanmaken (kan ook niet), maar gewoon eigen account als admin instellen.

• u34186
  • Niet online
@Vinzz Het Office 365-account kan volledig los van je laptopaccount staan. Je kan gewoon lokaal inloggen en dan met het Office 365-account je office-installatie activeren.

• Vinzz
Evanescent schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:02:
@Vinzz Het Office 365-account kan volledig los van je laptopaccount staan. Je kan gewoon lokaal inloggen en dan met het Office 365-account je office-installatie activeren.
Yep I know, maar ik had verwacht dat mijn werkaccount een volwaardig MS account was, helaas niet het geval :( Op mijn werk laptop wil ik liefst geen lokaal account, Onedrive 5TB dus alles mag in de cloud + Bitlocker. Onedrive werkt nu uiteraard ook al maar alleen voor bestanden.

• u34186
  • Niet online
Vinzz schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:07:
[...]

Yep I know, maar ik had verwacht dat mijn werkaccount een volwaardig MS account was, helaas niet het geval :( Op mijn werk laptop wil ik liefst geen lokaal account, Onedrive 5TB dus alles mag in de cloud + Bitlocker. Onedrive werkt nu uiteraard ook al maar alleen voor bestanden.
Mooi verhaal maar wat heeft dit met de vraag van TS te maken? :?

[Voor 7% gewijzigd door u34186 op 14-07-2020 20:09]

• Vinzz
Evanescent schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:09:
[...]

En dit is relevant voor TS omdat.... :?

[Voor 11% gewijzigd door Vinzz op 14-07-2020 20:33]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True