Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Samba: case senstive bij >1.0?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MisterE
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19-06 22:35
Ik gebruik FreeNAS om een map te delen met een Linux VM (op dezelfde host). Ik gebruik Samba.

code:
1
mount -t cifs //nas/test4 /mnt/test4 --verbose -o username=test,rw,uid=1001,gid=1001,soft,vers=1.0,credentials=/root/nas2credentials

Als ik FreeNas de legacy mode expliciet aanzet dan mag ik bovenstaande mount maken. Deze mount bevat dus "vers=1.0". De output van "mount" bevat dan ook "unix".

Ik kan dan het volgende doen op de client en krijg 2 bestanden. Ik kan dus bestanden aanmaken met verschillende "casing"
code:
1
2
3
4
touch /mnt/test4/FILE ; echo "hoi" >> /mnt/test4/file ; ls -ltr /mnt/test4/
total 1
-rwx------+ 1 test users  4 Jul 14 19:06 file
-rwx------+ 1 test users 12 Jul 14 19:06 FILE

Echter de default is dat je v1.0 niet meer moet gebruik. Traag, onveilig, etc.
Er is inmiddels een v2 en zelfs v3. Maar zodra ik v3 (vers=3.0) inschakel vervalt "unix" en touchen geeft dan maar 1 file.
Hier moet toch inmiddels wel een oplossing voor zijn?

code:
1
mount -t cifs //nas/test4 /mnt/test4 --verbose -o username=test,rw,uid=1001,gid=1001,soft,vers=3.0,credentials=/root/nas2credentials

[Voor 34% gewijzigd door MisterE op 15-07-2020 10:50]

Alle reacties

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Goh wat leest je TS makkelijk.. heb je al in de man/documentatie gekeken van Samba?

• MisterE
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19-06 22:35
foxgamer2019 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:16:
Goh wat leest je TS makkelijk.. heb je al in de man/documentatie gekeken van Samba?
Excuus, ging wat mis met copy/paste daar. Ik doe even de aanname dat ik vanaf FreeNAS niet config files hoef aan te passen om zoiets te bereiken. Hooguit ergens een vinkje.
Ik lees wel overal dat de "unix extensions" deprecated zijn vanaf v2.0 en hoger. Maar ik zie geen alternatief wat werkt.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True