Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centrionline
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Goedenavond mensen,

Ik zit hier met een lastig pakket.
Dus laat ik eerst even het volgende toelichten.

Mijn pc bestaat uit de volgende componenten:

MSI z87-g45 Gaming (moederbord)
I5 -4670K clocked op 4Ghz (CPU)
MSI GTX970 (GPU)
8GB 1333MHz (RAM)

Nou gaat het mij om het feit dat dit dus een DDR3 systeem is, en is dus mijn vraag of het
nog (zinvol) is om vanuit deze specs verder te gaan upgraden.

Zelf had ik de volgende upgrades al uitgezocht, maar ik twijfel dus of het niet beter is om te wachten
en te sparen voor een compleet nieuw systeem.

--------------------------------------

I5 -4670K clocked op 4Ghz (CPU) >>>> i7-4790K

8GB 1333MHz (RAM) >>>>> 16GB 1600MHZ

Videokaart heb ik nog niet overna gedacht.

Uiteindelijk zou ik cyberpunk 2077 willen kunnen draaien op dit systeem mits het qua geld nog leuk is om
nieuwe upgrades uit te gaan voeren op dit huidige systeem.

Mvg

centrionline

Beste antwoord (via centrionline op 17-07-2020 16:28)

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:41
Duidelijk toch, niet de moeite waard om te upgraden. Of je kijkt even met je huidige set hoe het draait, of je gaat voor een upgrade naar een ander platform waarbij je oude setje nog wel wat oplevert.

Ik zou het gewoon even aankijken hoe het draait, eventueel kijken of je goedkoop nog wat extra geheugen op de kop kan tikken en dan als last resort eventueel wat geld uitgeven aan een upgrade van je GPU. Met in het achterhoofd dat je die mee wilt nemen naar een nieuwe build dus dat die waarschijnlijk overkill is voor je huidige platform.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk-s
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-12-2024
Voor Cyberpunk moet je wel echt je videokaart upgraden. Volgens de minimumspecs is er dan ook een Gtx 1070 nodig of een gelijkwaardige kaart van amd. Mits je voor een hele kleine prijs de 4790k kan halen, dan is het mogelijk een 'oke' upgrade. Maar ik zou eventueel toch kijken naar een Ryzen 5 3600 met een goedkoop b450 moederbordje erbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:00
Een 4790K kost in het gebruikte circuit meer dan een nieuwe Ryzen 5 3600. Aangezien je ook nieuw ram wil halen scheelt het alleen een moederbord van 8 tientjes. Dan is een upgrade naar Ryzen een veel beter idee.

Welk merk en type voeding heb je?

[ Voor 8% gewijzigd door Uszka op 14-07-2020 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centrionline
Ik heb een Cooler master GX 550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:00
Doe daar maar een nieuwe van want een GX is inmiddels niet betrouwbaar meer ivm kwaliteit vs leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-06 20:58
Luuk-s schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:41:
Voor Cyberpunk moet je wel echt je videokaart upgraden. Volgens de minimumspecs is er dan ook een Gtx 1070 nodig of een gelijkwaardige kaart van amd. Mits je voor een hele kleine prijs de 4790k kan halen, dan is het mogelijk een 'oke' upgrade. Maar ik zou eventueel toch kijken naar een Ryzen 5 3600 met een goedkoop b450 moederbordje erbij.
De echte systeemeisen zijn nog niet bekend, maar je verward de (voorspelde) minimum systeem eisen met de aanbevolen systeemeisen ;) Minimum is Graphics: AMD Radeon R9 380 or NVIDIA GeForce GTX 960 2GB.

Dat neemt niet weg dat die voor toekomstige titels zijn GTX 970 beter kan upgraden. Het zou handig zijn om het budget van de TS te weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centrionline
Het budget is voorlopig niet meer dan 500 excuses was ik even vergeten erbij te vermelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-06 20:58
centrionline schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:49:
Het budget is voorlopig niet meer dan 500 excuses was ik even vergeten erbij te vermelden.
Heb je daar ook de verkoop van je huidige pc bij gerekend?

Cyberpunk komt als het goed is 20 september uit. In het najaar een hoop nieuwe cpu's en gpu's gereleased. Je zou beter even kunnen wachten en door sparen, dan kan je straks echt wat leuks kopen :)

Bovendien kan je waarschijnlijk met je huidige setup Cyberpunk wel draaien, maar dan niet op de hoge instellingen https://www.sportskeeda.c...equirements-can-pc-run-it

[ Voor 45% gewijzigd door PEBKAC op 14-07-2020 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• centrionline
Daar zat ik ook aan te denken, misschien wat persoonlijk maar ik ben op het moment mentaal ook niet echt in staat zelf tot een goede keus te komen, vandaar dit topic. Ik zelf heb er ook een fijner gevoel bij om te blijven sparen en dan tegen die tijd wat leuks te bouwen.

Ik heb iig de adviezen van Luuk en uszka in de wenslijst gezet, bedankt daarvoor!

P.S.

De verkoop is er trouwens niet bij gerekend idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:31
PEBKAC schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:39:
[...]

Heb je daar ook de verkoop van je huidige pc bij gerekend?

Cyberpunk komt als het goed is 20 september uit. In het najaar een hoop nieuwe cpu's en gpu's gereleased. Je zou beter even kunnen wachten en door sparen, dan kan je straks echt wat leuks kopen :)

Bovendien kan je waarschijnlijk met je huidige setup Cyberpunk wel draaien, maar dan niet op de hoge instellingen https://www.sportskeeda.c...equirements-can-pc-run-it
Nope, is alweer 19 November geworden: nieuws: CD Projekt Red stelt release Cyberpunk 2077 uit tot november

Er is dus nog wat extra tijd om te sparen en te wachten ;)

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • +2 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:41
Duidelijk toch, niet de moeite waard om te upgraden. Of je kijkt even met je huidige set hoe het draait, of je gaat voor een upgrade naar een ander platform waarbij je oude setje nog wel wat oplevert.

Ik zou het gewoon even aankijken hoe het draait, eventueel kijken of je goedkoop nog wat extra geheugen op de kop kan tikken en dan als last resort eventueel wat geld uitgeven aan een upgrade van je GPU. Met in het achterhoofd dat je die mee wilt nemen naar een nieuwe build dus dat die waarschijnlijk overkill is voor je huidige platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:32
Bovendien, als je nu elke week een tientje opzij legt... Het is nog iets van 15-20 weken tot de game uitkomt.
Dan heb je 500+200+verkoop pc... Daar kan je leuke pc van kopen :)
Pagina: 1