Badkamer verbouwing halverwege, resultaat niet naar wens

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:58

thijsco19

KTM 990 SMT

Topicstarter
Poging om het kort te houden:

3 Weken geleden is een aannemer gestart met de verbouwing van de badkamer.
Dit zou naar schatting 2 weken gaan duren, helaas is dat dus niet gelukt, het zal naar schatting nog een ruime week duren wat de 5e week zal worden.

Maar nu komt het echte probleem.
Op de muren willen wij beton cire, hiervoor zijn wij wezen kijken bij een showroom zodat we goed de kleur konden uitkiezen.
Afgelopen week hebben ze het beton cire op de muur aangebracht, helaas is dat niet naar onze wens. Simpel gezegd lijkt het helemaal niet op het resultaat wat wij in die showroom hebben gezien.
Uiteraard hebben wij dit nadat de stukadoor klaar was gemeld aan de aannemer.

In overleg hebben we iemand laten komen, van de showroom waar wij zijn wezen kijken, met de vraag of hij het kan maken zoals wij het willen. Dit is mogelijk, uiteraard met de bijbehorende kosten.
(deze persoon had overigens nog opmerkingen over de manier van aanbrengen en het resultaat van het beton cire dat op de muur zit) (dit was maandags)

- Wat hebben wij (vooraf) gedaan of gecommuniceerd?
We zijn bij 2 verschillende bedrijven geweest, de (voorheen genoemde) showroom en een ander bedrijf (bedrijf X) waarvan laatstgenoemde de aannemer deze aan ons heeft doorgegeven.
Zijn bij beide bedrijven langs geweest maar alleen het resultaat van de showroom was wat wij voor ogen hadden.
Via de mail aangegeven dat wij zijn wezen kijken bij de showroom en bedrijf X en hierbij aangegeven dat het resultaat van het bedrijf X niet naar onze wens is en het resultaat bij de showroom wel het gewenst resultaat is. Uiteraard ook de kleur doorgegeven.

Hierop was het antwoord dat het duidelijk was en hij wist wat wij wilden..

Daarmee gingen wij van uit dat hij bekend is met het resultaat van de showroom en dit dus uiteindelijk op onze muren terecht zou komen.

Nu blijkt dus dat het resultaat op de muur niet overeenkomt van wat wij hebben gezien bij de showroom.

Simpel gevraagd, hoe nu verder?
Uiteraard willen wij niet 'nogmaals' betalen voor het aanbrengen van het beton cire. Maar wij willen ook niet teveel gezeik hebben met de kans dat het nóg langer kan duren.

Mijn pa heeft eerlijk gezegd geen 'zin' om te veel moeite te gaan doen (daarvoor hadden we tenslotte ook voor een aannemer gekozen) en zit al alternatieven te bedenken zoals het opnieuw stucen en verven van de wanden.

Ik zelf heb het idee dat dit niet ons probleem zou moeten zijn en dat de aannemer verplicht is het op te lossen / herstellen naar onze wens.

We hebben vanochtend (dinsdagochtend) een mail gestuurd waarbij we hebben aangegeven:
Directe quote:
"Zoals afgelopen weekend aangegeven zijn we niet tevreden over het resultaat van de beton ciré afwerking, dit komt niet overeen met hetgeen we vooraf hebben aangegeven. Inmiddels is er gisteren hierover al overleg geweest met elkaar.
En hebben wij ook in overleg met elkaar contact gehad met het bedrijf waar wij de beton ciré afwerkingen hebben bekeken en is er iemand van dit bedrijf de ruimte komen bekijken. Deze heeft aangegeven dat zij de mogelijkheid hebben om de afwerking volgens onze wens te realiseren. Inmiddels hebben wij hiervoor een offerte binnen. De kosten bedragen € x.xxx,- excl. B.T.W."
.

Daarbij de offerte meegestuurd.

Helaas ben ik niet overal bij geweest en weet ik niet exact alle communicatie met de aannemer. Er zullen ongetwijfeld dingen niet kloppen of niet genoemd zijn. Maar in grote lijnen komt het op bovenstaande neer.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De hele handel moet nog betaald worden mag ik hopen? In dat geval heb je een pressiemiddel. Zorg er wel voor dat je alles nu goed gaat documenteren. Na een telefoontje of overleg op de bouwplaats meteen een mailtje er achteraan met de samenvatting van de afspraken die gemaakt zijn etc. Hopelijk heb je de opdracht ook schriftelijk gedaan, zodat je kunt aantonen wat je wilde hebben en waar opdracht voor gegeven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:40
thijsco19 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:55:

Op de muren willen wij beton cire, hiervoor zijn wij wezen kijken bij een showroom zodat we goed de kleur konden uitkiezen.
Afgelopen week hebben ze het beton cire op de muur aangebracht, helaas is dat niet naar onze wens. Simpel gezegd lijkt het helemaal niet op het resultaat wat wij in die showroom hebben gezien.
Wat is het verschil? De kleur? De structuur?
In overleg hebben we iemand laten komen, van de showroom waar wij zijn wezen kijken, met de vraag of hij het kan maken zoals wij het willen. Dit is mogelijk, uiteraard met de bijbehorende kosten.
(deze persoon had overigens nog opmerkingen over de manier van aanbrengen en het resultaat van het beton cire dat op de muur zit)
Heeft diegene toevallig nog kunnen verklaren waardoor het verschil komt? Welke opmerkingen had hij of zij?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:58

thijsco19

KTM 990 SMT

Topicstarter
Xander schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:14:
[...]

Wat is het verschil? De kleur? De structuur?

[...]

Heeft diegene toevallig nog kunnen verklaren waardoor het verschil komt? Welke opmerkingen had hij of zij?
Goede opmerkingen.
Het verschil zit grotendeels in het feit dat er nu duidelijke strepen zichtbaar zijn van het aanbrengen, de strepen van zijn stucmes(?). Dit was niet zichtbaar in de showroom.
Edit: er zijn ook enkele stukjes op de randen die niet helemaal netjes zijn.
Dus simpel gezegd: het beeld komt niet overeen.

Over je tweede opmerkingen kan helaas weinig van zeggen. Hier was ik niet bij en ik wil mijn ouders ook niet te veel erover vragen/ 'lastig vallen'.

@sypie Er is een deel al betaald.
Er zijn helaas ook dingen mondeling geregeld.
Maar over het algemeen zou het allemaal op papier moeten staan.

Ik heb nu gevraagd of ze eerst een tijdlijn willen maken en dus alle communicatie en afspraken erbij willen pakken. Zodat we precies weten welke afspraken wanneer gemaakt zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door thijsco19 op 14-07-2020 19:03 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:40
thijsco19 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:56:
[...]

Over je tweede opmerkingen kan helaas weinig van zeggen. Hier was ik niet bij en ik wil mijn ouders ook niet te veel erover vragen/ 'lastig vallen'.
Kun je het dan niet beter gewoon door je ouders laten oplossen?

Een topic met halve tweederangs info gaat denk ik weinig inzichten brengen.

Wat verwacht je hier precies te bereiken?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:43
Als ik op beton Cire zoek krijg ik veel varianten te zien.

Je gaat bij bedrijf A kijken en ziet iets wat er goed uit ziet.
Je geeft de opdracht aan bedrijf B met de mededeling dat je beton Cire wil want dat had je gezien bij bedrijf A?

Is het beton Cire en ziet het er simpelweg anders uit dan wat bedrijf A wel voor je had kunnen doen? Of heeft bedrijf B heel iets anders gedaan? Waarom bedrijf A sowieso niet de opdracht heeft gekregen...

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:56
De aannemer is verantwoordelijk voor de oplevering/afwerking en het nakomen van gemaakte afspraken bij de opdracht. De betaling zou ik achter houden tot dit is gedaan. Tot er exact duidelijk is wat de afspraken zijn denk ik niet dat iemand je hier verder kan helpen. Uit ervaring weet ik dat er een hoop aannemers rondlopen die roepen dat ze Beton Cire kunnen aanbrengen, helaas blijkt dat toch vaak niet zo makkelijk.
Pagina: 1