KLM verandert vertrektijden mis daardoor volgende vlucht.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:56
Hi,

In januari (voor de Corona ) een ticket gekocht bij de KLM , Amsterdam - Hanoi , met een overstap van 2.30 op Bangkok .

Krijg van de week een bericht dat mijn vertrektijd 5 uur later is , mis hierdoor de aansluitende vlucht en eventueel kans op een lange overstap op Bangkok.

Corona en maatregelen e.d even buitenbeschouwing gelaten , in normale tijden als de nieuwe tijden mij niet uitkomen zou dat een gerede reden zijn om van de vlucht af te zien van mijn kant en geld terug te vragen ?

Thx

Beste antwoord (via ramrodwillem op 11-08-2020 08:29)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:38
Heb je misschien extra opties besteld zoals voorkeursstoelen of maaltijden? Daarvoor moet je een apart restitutieverzoek indienen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Is het vluchtnummer hetzelfde gebleven? Is deze wijziging minimaal twee weken vantevoren bekendgemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:53

De Nelis

en anders maar niet...

"Wat zei X toen je ze belde?" is geen reactie die we hier willen zien.

[ Voor 71% gewijzigd door Ardana op 14-07-2020 21:18 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ramrodwillem schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:58:
Hi,

In januari (voor de Corona ) een ticket gekocht bij de KLM , Amsterdam - Hanoi , met een overstap van 2.30 op Bangkok .

Krijg van de week een bericht dat mijn vertrektijd 5 uur later is , mis hierdoor de aansluitende vlucht en eventueel kans op een lange overstap op Bangkok.

Corona en maatregelen e.d even buitenbeschouwing gelaten , in normale tijden als de nieuwe tijden mij niet uitkomen zou dat een gerede reden zijn om van de vlucht af te zien van mijn kant en geld terug te vragen ?

Thx
Is het 1 ticket geboekt via KLM, of zijn het 2 aparte tickets met verschillende maatschappijen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
De Nelis schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:02:
Wat zegt KLM, want neem aan dat je ook direct contact opgenomen hebt met hen?
Je aanname is in deze tijden helemaal niet zo vanzelfsprekend. Direct contact krijgen met KLM is vrij lastig: telefonisch is het nagenoeg onmogelijk iemand te pakken te krijgen, en langs andere weg moet je dagen of weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ramrodwillem schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:58:
Hi,

Thx
Nee, luchtvaartmaatschappijen behouden het recht om tijden e.d. aan te passen.
Wel moeten ze bij een doorvlucht een alternatief bieden (worse case krijg je een gratis overnachting o.i.d.) als er geen vluchten meer zijn.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
In mijn KLM App melding gehad dat de tijden zijn veranderd , van 17:30 naar 22:55 , geen melding van ander vluchtnummer. Ik vlieg eventueel 11 september . Amsterdam - Hanoi bij KLM gekocht .

KLM zal best met een andere vlucht Bangkok - Hanoi komen maar juist deze gekozen omdat de overstap lekker kort was . Ik kan nu met een beetje pech 1 dag minder in Vietnam zijn.

Waar het mij omgaat als de overstap veel te lang wordt voor mij , is dat reden voor terug vragen van de betaling .

[ Voor 43% gewijzigd door ramrodwillem op 14-07-2020 17:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
https://www.klm.com/trave...itions_carriage/index.htm
11.3 In geval van een wijziging in de Dienstregeling, zullen Passagiers geïnformeerd worden op de bij de boeking opgegeven contactgegevens. De Passagier is zelf verantwoordelijk voor het verstrekken van zijn contactgegevens aan de Vervoerder, zodat contact met hem opgenomen kan worden ingeval van een wijziging in de geplande vluchten, zoals vermeld op het Ticket. In geval van een wijziging in de Dienstregeling en de Passagier ziet af van Vervoer, dan kan de Passagier restitutie verzoeken zoals bepaald in Artikel 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-06 21:44
"Het kan altijd erger, wees blij dat dat niet zo is." draagt niet bij aan de discussie. Graag achterwege laten voortaan.

[ Voor 85% gewijzigd door Ardana op 14-07-2020 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ik weet ook helemaal niet of ik kan vliegen , Vietnam geeft tot nu geen Visa af dus houdt het zo ie zo op , maar was benieuwd waar ik eventueel recht op zou hebben , als het vanwege de Corona niet doorgaat is het terug betalen of vouchers , hopen maar dat het weer kan over 2 maanden .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
Even een update ,

Kreeg een optie tot omboeken , nu via Parijs en dan door naar Hanoi, waren prima tijden. Leek me prima dus nieuwe tijden geaccepteerd.

3 weken geleden te horen dat de vlucht is gecanceld door KLM , logisch ook gezien de omstandigheden Vietnam geeft ook geen visa uit op dit moment.

Daarna om volledige terugbetaling gevraagd , alle gegevens ingevuld.

Gisteren bericht van de KLM dat men €560 terug gaat betalen , ik heb €795 voor het ticket betaald, geen uitleg waar het bedrag van €560 op is gebaseerd ...

Iemand een idee waarom men niet het gehele bedrag terug betaald , KLM heeft zelf de vlucht gecanceld.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:38
Heb je misschien extra opties besteld zoals voorkeursstoelen of maaltijden? Daarvoor moet je een apart restitutieverzoek indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Thx , ja ik heb stoelen in de comfort class besteld was natuurlijk een meerprijs.,
Vreemd dat dat dan weer apart moet ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

ramrodwillem schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:22:
Ik weet ook helemaal niet of ik kan vliegen , Vietnam geeft tot nu geen Visa af dus houdt het zo ie zo op , maar was benieuwd waar ik eventueel recht op zou hebben , als het vanwege de Corona niet doorgaat is het terug betalen of vouchers , hopen maar dat het weer kan over 2 maanden .
Ga je naar Vietnam? Iedereen moet daar twee weken in quarantaine die het land binnen komt. Ik zou dat even niet doen.

Hun cijfers zijn wel goed, maar dat is omdat ze hele drastische maatregelen hebben omdat ze weten dat ze het niet kunnen handelen als te veel mensen ziek worden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ik zou eerst dit hele onderwerp lezen voordat je reageert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:51
ramrodwillem schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:23:
Thx , ja ik heb stoelen in de comfort class besteld was natuurlijk een meerprijs.,
Vreemd dat dat dan weer apart moet ....
Het is inderdaad vreemd, maar het klopt wel. Ik heb ook drie vouchers voor 1 retourvlucht en 2x een stoelreservering gekregen. Het lijkt me echter wel normaal dat je die alle drie met een enkel verzoek zou moeten krijgen, een stoelreservering op een vlucht die je niet neemt heeft immers weinig zin. Bij mij ging dat wel zo, maar ik heb het telefonisch moeten regelen in de piek van de corona-annuleringen.

Er is een kans dat die stoelreserveringen automatisch tot een voucher leiden als blijkt dat je de vlucht niet neemt, omdat een stoelreservering technisch gezien in het systeem van KLM een voucher is tot het moment dat je incheckt. maar daar zou ik zeker in deze tijd niet op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ok en via welke weg vraag ik dan het geld van die stoel reservering terug ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:51
ramrodwillem schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:39:
Ok en via welke weg vraag ik dan het geld van die stoel reservering terug ...?
Als dat niet online kan, dan denk ik toch dat je ze moet bellen. Ik heb geen idee hoe de telefonische bereikbaarheid op dit moment is, die was half maart echt dramatisch. Maar als je iemand aan de lijn krijgt, wordt je in mijn ervaring wel heel goed geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ok thx , ga het van de week proberen .
Pagina: 1