DVD branden laptop doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-07 21:36
In mijn ASUS n551 JK zit een HL-DT-ST DVDRAM GUC0N. Deze schijnt op snelheden van 8x DVD te kunnen branden volgens dit overzicht: https://www.mydvddrives.c...-drive-writer-105218.html

Echter, hij heeft aan bij het branden van een DVD+R 8X die ik heb liggen (oude Pleomax van Samsung) dat de schrijfsnelheid niet compatibel is. Ligt het aan de DVD of aan de brander?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 13:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoe oud is die DVD+R ? Want je weet dat die dingen gewoon "bederven", om het simpel te zeggen? Dus na x jaar zijn ze minder betrouwbaar om te lezen en/of om te schrijven.

Heb je al een andere lege DVD geprobeerd? Met welk programma probeert je te schrijven? Is je drive uberhaupt nog wel schoon / netjes?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-07 21:36
MAX3400 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:30:
Hoe oud is die DVD+R ? Want je weet dat die dingen gewoon "bederven", om het simpel te zeggen? Dus na x jaar zijn ze minder betrouwbaar om te lezen en/of om te schrijven.

Heb je al een andere lege DVD geprobeerd? Met welk programma probeert je te schrijven? Is je drive uberhaupt nog wel schoon / netjes?
Een jaar of 10-15, ik moet maar eens nieuwe bestellen dan denk ik. Maar laatst vond ik oude CD-roms die misschien nog wel ouder waren maar die deden het nog wel. Speelt het bederven meer bij lege DVDs/CDs? Drive moet ik ook even poetsen wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 13:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De tijden kunnen enorm wisselen en het ligt ook van het produktieproces etc. afhankelijk. Google maar eens op "DVD rot" of "disc rot" en je komt hele wisselende verhalen tegen.

De ene DVD+R stopt na enkele jaren met werken, een RW kan op elk moment stoppen met werken, een gewone DVD (gekochte film ofzo) zou langer mee moeten gaan want commercieel gefabriceerd / gecontroleerd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24

De Nelis

en anders maar niet...

Pleomax schijfjes waren sowieso niet de beste, vaak in compatible.

time is infinite, but each week is ten hours short..