Wordpress - Deel pagina vergrendelen met wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannekevd87
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 29-07-2020
Mijn vraag
Ik zou graag delen van mijn pagina op mijn website (Wordpress) willen vergrendelen met een wachtwoord. Ik weet wel hoe ik een volledige pagina kan vergrendelen met een wachtwoord, maar het liefst zou ik op 1 pagina verschillende content willen zetten, wat allemaal vergrendeld is met een wachtwoord. Dus als je 1 wachtwoord invoert, komt er maar 1 deel (op die ene pagina) tevoorschijn, en niet de hele pagina.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik maak gebruik van Wordpress. Heb al gezocht naar een geschikte plug-in, maar vooralsnog zonder succes. Als ik zoek op password plugins (of 'content beveiligen in wordpress') krijg ik voornamelijk plugins die de volledige website/pagina beschermen. Of pagina's die alleen beschikbaar zijn voor leden. Maar dat zoek ik ook niet. Met plugins zoals Restrict Content Pro of User Access Manager lukt het mij dus niet.

Iemand enig idee of dit überhaupt met een standaardplugin en/of op een laagdrempelige manier kan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dan moet je kijken of daar een widget voor te vinden is.

Maar is het puur tekst dat je wilt afschermen? Want plaatjes en andere media zijn altijd op hun directe URL te bereiken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ondanks dat ik al tijden niks meer met Wordpress heb gedaan; ik denk dat je even moet Googlen op "user roles" en dan kom ik al snel op https://wordpress.org/plugins/members/ uit.

Echter, er zijn hele "frameworks" gebouwd rondom Wordpress die nog meer granularity bieden over de mogelijkheden die je je bezoekers biedt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jannekevd87 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:51:
Mijn vraag
Ik zou graag delen van mijn pagina op mijn website (Wordpress) willen vergrendelen met een wachtwoord. Ik weet wel hoe ik een volledige pagina kan vergrendelen met een wachtwoord, maar het liefst zou ik op 1 pagina verschillende content willen zetten, wat allemaal vergrendeld is met een wachtwoord. Dus als je 1 wachtwoord invoert, komt er maar 1 deel (op die ene pagina) tevoorschijn, en niet de hele pagina.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik maak gebruik van Wordpress. Heb al gezocht naar een geschikte plug-in, maar vooralsnog zonder succes. Als ik zoek op password plugins (of 'content beveiligen in wordpress') krijg ik voornamelijk plugins die de volledige website/pagina beschermen. Of pagina's die alleen beschikbaar zijn voor leden. Maar dat zoek ik ook niet. Met plugins zoals Restrict Content Pro of User Access Manager lukt het mij dus niet.

Iemand enig idee of dit überhaupt met een standaardplugin en/of op een laagdrempelige manier kan?
Ik zou de content opsplitsen naar verschillende pagina's en deze dan met behulp van een IFrame op 1 pagina inladen. Dan kun je (volgens mij) per iframe authenticeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannekevd87
Room42 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:53:
Dan moet je kijken of daar een widget voor te vinden is.

Maar is het puur tekst dat je wilt afschermen? Want plaatjes en andere media zijn altijd op hun directe URL te bereiken.
Hm, nee het zou om tekst én afbeeldingen gaan. Afbeeldingen zijn dus altijd te herleiden zeg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannekevd87
MAX3400 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:55:
Ondanks dat ik al tijden niks meer met Wordpress heb gedaan; ik denk dat je even moet Googlen op "user roles" en dan kom ik al snel op https://wordpress.org/plugins/members/ uit.

Echter, er zijn hele "frameworks" gebouwd rondom Wordpress die nog meer granularity bieden over de mogelijkheden die je je bezoekers biedt.
Ja die user roles heb ik al. Echter wil ik dat ze het wachtwoord zelf moeten achterhalen (het is een soort quiz, waarbij ze antwoorden moeten raden en daarmee een afbeelding/tekst kunnen ontgrendelen). Ze mogen dus niet automatisch toestemming krijgen om een (deel van een) pagina te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Jannekevd87 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:03:
[...]

Hm, nee het zou om tekst én afbeeldingen gaan. Afbeeldingen zijn dus altijd te herleiden zeg je?
Nou ja, mits je de naam van het bestand weet of directory listing op de server ingeschakeld staat, wel.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

De afbeeldingen staat op de server, en als iemand de URL weet, dan zijn die zo te bereiken.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannekevd87
AW_Bos schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:05:
De afbeeldingen staat op de server, en als iemand de URL weet, dan zijn die zo te bereiken.
Het is voor een soort quiz, waarbij ze met antwoorden op vragen delen van foto's ontgrendelen. Ze weten dan dus in principe nog niet waar ze naar zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannekevd87
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:57:
[...]

Ik zou de content opsplitsen naar verschillende pagina's en deze dan met behulp van een IFrame op 1 pagina inladen. Dan kun je (volgens mij) per iframe authenticeren.
Dit ken ik nog niet. Ga hier even naar kijken, dank vast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Want plaatjes en andere media zijn altijd op hun directe URL te bereiken.
Waarom? Daar kun je prima ook een login aan hangen...

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 14-07-2020 16:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
RobIII schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:57:
[...]

[...]

Waarom? Daar kun je prima ook een login aan hangen...
Uhg, Sterkte met Wordpresss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 19:59
Zoals @RobIII al aangeeft hoeft dit helemaal niet het geval te zijn,
Je zou bijvoorbeeld je afbeelding buiten de public_html / publiek bereikbare plek kunnen plaatsen,
En deze d.m.v php bijvoorbeeld kunnen ophalen, dit doet hij dan natuurlijk nadat het 'wachtwoord' / 'unlock' commando is gegeven, bijvoorbeeld d.m.v sessies.

Op die manier zou je zelfs als mensen geen recht erop hebben een andere afbeelding kunnen laten zien.
Zelf met een grappig plaatje met "Leuk geprobeerd" of een fout antwoord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 09:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar is wel wat voor te maken zodat dat via een php script wordt geprint. zo kun je toch authorisatie op een afbeelding krijgen of anders een default image tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:30:
[...]

daar is wel wat voor te maken zodat dat via een php script wordt geprint. zo kun je toch authorisatie op een afbeelding krijgen of anders een default image tonen.
Dat kan wel weer.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Room42 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:05:
[...]

Nou ja, mits je de naam van het bestand weet of directory listing op de server ingeschakeld staat, wel.
Een manier om dat te regelen is door de image in te laden met een unique token die maar een bepaalde geldigheid heeft, dus zelfs die link doorsturen heeft geen nut.
Amazon biedt dat aan als je wilt linken naar S3 resources.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannekevd87
_trickster_ schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:50:
[...]

[...]

Zoals @RobIII al aangeeft hoeft dit helemaal niet het geval te zijn,
Je zou bijvoorbeeld je afbeelding buiten de public_html / publiek bereikbare plek kunnen plaatsen,
En deze d.m.v php bijvoorbeeld kunnen ophalen, dit doet hij dan natuurlijk nadat het 'wachtwoord' / 'unlock' commando is gegeven, bijvoorbeeld d.m.v sessies.

Op die manier zou je zelfs als mensen geen recht erop hebben een andere afbeelding kunnen laten zien.
Zelf met een grappig plaatje met "Leuk geprobeerd" of een fout antwoord :+
Wat bedoel je precies met 'bijvoorbeeld d.m.v. sessies'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Jannekevd87 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:18:
[...]

Wat bedoel je precies met 'bijvoorbeeld d.m.v. sessies'?
Je zou eens kunnen beginnen met zélf wat effort te steken in 't oplossen van je vraag. Zo moeilijk is googlen ook weer niet. Wat er bedoeld wordt is dat je bepaalde content (afbeeldingen, audio, video, pagina's en/of andere media) alleen maar serveert mits de gebruiker een geldige sessie heeft (ofwel: ingelogd is). In alle andere gevallen stuur je een "401 unauthorized" of "404 not found" of whatever je vrolijk maakt.

We zitten hier in Softwareontwikkeling; als je hier hulp bij nodig hebt en concrete programmeervragen hebt hierover dan kunnen we je prima helpen (zie Waar hoort mijn topic?). Als je op zoek bent naar een kant-en-klare oplossing / plugin dan ben je hier aan 't verkeerde adres (zie Waar vind ik...?) ;) Eventueel kun je Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod! eens doornemen.

[ Voor 60% gewijzigd door RobIII op 22-07-2020 21:57 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• websmoker1
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08-09 16:35
ik zit met de zelfde ( gedeelde) problematiek.
Maar wat al geschreven is, plaatje/media schakel je niet zomaar uit.
Ik heb zelf htaccess op de shared server, maar dan schakel je alles uit.

Mijn eerste vraag is dan ook: als je buiten de public_html een folder kunt maken ( bij een shared server) zou er dan wel een oplossing zijn?
Als het antwoord daarop JA is, stap ik direct over naar een andere hosting.
Mist de garantie dat er dan ook geen hotlinks naar mijn shop te vinden zijn?
Pagina: 1