Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Excel: automatisch aantal ingevulde cellen in formule

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• mrkl
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 14-07-2020
Mijn vraag
Ik ben bezig met het maken van een excel document voor wachtlijsten. Nu wil ik een algemene pagina waarop ik het aantal wachtende per wachtlijst (werkblad) weergeef en het gemiddeld aantal dagen van wachten. De wachtlijst per werkblad zal dagelijks toenemen dus in de formule moet ik nu telkens aanpassen over welke cellen hij het berekend. Is er een functie die ervoor zorgt die zorgt dat er automatisch een berekening gegeven wordt over het aantal ingevulde cellen? Dus dat excel automatisch het aantal ingevulde cellen meeneemt in het algemene overzicht?

Alle reacties

• Bamisaus
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23:06
Dat kan op twee manieren:
De eerste optie is via de draaitabel.
De tweede optie is in je formule de hele kolom selecteren, ipv alleen het bereik. Dat ziet er alsvolgt uit: =Sum(T:T) ipv =sum(T1:T30).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22-06 16:03
Of de data in een tabel zetten. Dit is sowieso in 99/100 gevallen aan te raden. Dan kan je verwijzen naar =SUM(Table1[aantal dagen])
Als de tabel groeit, blijft het aantal te bekijken cellen gelijk.

[Voor 13% gewijzigd door Renzzie op 14-07-2020 15:42]

• dix-neuf
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
mrkl schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:32:
Is er een functie die ervoor zorgt die zorgt dat er automatisch een berekening gegeven wordt over het aantal ingevulde cellen? Dus dat excel automatisch het aantal ingevulde cellen meeneemt in het algemene overzicht?
Als de gegevens in kolom A staan, beginnend in A2 en je wil bv. de som berekenen van die kolom, dan kun je deze formule gebruiken, mits er in de gegevens in kolom A geen lege cellen voorkomen:
code:
1
=som(indirect("A$2:A"&2+aantalarg(A$2:A$1000)))

• Patrick_6369
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19-06 19:34
Alle drie de eerder gegeven antwoorden zijn juist. Mijn voorkeur zou met afstand die van @Renzzie hebben.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True