Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• GetPopUp
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 15-06 09:49
Omschrijving
Ik wil mijn kamer op zijn eigen "domotica" systeem gaan laten draaien. Dit omdat het gewoon simpel weg erg leuk is om te hebben maar vooral om hier veel van te leren. Aangezien ik nu met arduino nog verder geen ervaring heb.
Functionaliteit
  • Wekker functie welke de verlichting stuurt en eventueel een speaker
  • Temperatuurmeter
  • Verlichting handmatig aansturen
Koppelingen
  • Google nest hub
  • Tijdserver
  • Smartphone d.m.v. webapplicatie?
  • Drukknop digitale input - in/uit schakelen verlichting
Onderdelen
  • 4x 2meter ledstrip (230VAC) 60 leds per meter [RGBWW]
  • 2x 1meter ledstrip (230VAC) 60 leds per meter [RGBWW]
  • Arduino-board UNO 65139 ATMega328
  • 6x MOSFET Infineon Technologies IRF3205 1 N-kanaal 200 W TO-220AB
  • Velleman VMA311 Sensormodule
  • Maxim Integrated DS18S20 Temperatuursensor -55 tot +125 °C TO-92 Radiaal bedraad
  • Kleine speaker t.b.v. alarm geluid
Ik ben erg benieuwd of het bovenstaande uberhaupt mogelijk is. Voordat ik alles aanschaf en ik weer iets onmogelijks heb bedacht, of dat ik beter kan overstappen naar een ander alternatief.
Ook zou ik graag willen weten waar ik met zo'n project moet beginnen aangezien ik helemaal blanco ben, eventueel goede bijpassende tutorials zie ik dan ook graag! _/-\o_

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True