Ik gebruik observium voor het monitoren van het netwerk thuis. Met een docker image werkte dit niet fantastisch (zeg maar gerust niet). Op de Raspberry Pi ging het op zich prima, waare het niet dat de Pi na jaren trouwe dienst tegenwoordig het nodig vind om de sd opslag te corrumperen met als gevolg niet meer op komen na een reboot en bestanden kwijt raken na een disk check. Laatste keer al mijn databases kwijt, dus observium kaput.
Vervolgens observium maar eens geinstalleerd binnen een VirtaulBox VM op een Mac Mini, maar ook dat is geen onverdeeld genoegen. VirtualBox 6.1 is niet super stabiel op MacOS Sierra. Ik heb ook nog een licentie voor Parallels 10, maar de conversie naar Parallels lukt niet.
Dus nu zit ik te denken aan de volgende opties:
1) andere versie van VirtualBox die wel stabiel is op MacOS Sierra (welke??)
2) Installatie van Proxmox op de Mac Mini en de VM converteren naar KVM formaat dat kan booten in Proxmox
3) Installatie van Vsphere op de Mac Mini en VM exporteren naar ova die ingelezen kan worden door Vmware. (lijkt de makkelijkste optie?)
4) overnieuwe beginnen met whatever (minste zin in; wil de historische data niet kwijt en alle setup en finetuning van observium niet overnieuw doen als het niet echt moet)
Wat zouden jullie doen?
Vervolgens observium maar eens geinstalleerd binnen een VirtaulBox VM op een Mac Mini, maar ook dat is geen onverdeeld genoegen. VirtualBox 6.1 is niet super stabiel op MacOS Sierra. Ik heb ook nog een licentie voor Parallels 10, maar de conversie naar Parallels lukt niet.
Dus nu zit ik te denken aan de volgende opties:
1) andere versie van VirtualBox die wel stabiel is op MacOS Sierra (welke??)
2) Installatie van Proxmox op de Mac Mini en de VM converteren naar KVM formaat dat kan booten in Proxmox
3) Installatie van Vsphere op de Mac Mini en VM exporteren naar ova die ingelezen kan worden door Vmware. (lijkt de makkelijkste optie?)
4) overnieuwe beginnen met whatever (minste zin in; wil de historische data niet kwijt en alle setup en finetuning van observium niet overnieuw doen als het niet echt moet)
Wat zouden jullie doen?
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs