Ik heb al geruime tijd deze HP ProDesk als server draaien (Xpenology). Nu maak ik er weinig gebruik meer van en wilde ik dus wisselen naar een windows server, zodat ik bijvoorbeeld ook 24/7 een ACC server kan laten draaien.
Goed idee leek mij. Alleen Xpenology draait een combo van BTRFS en EXT4 schijven, slecht / niet herkenbaar voor windows bleek. Dus, gparted bootable gemaakt en schijven gewiped + ntfs indeling gemaakt. So far so good. Schijven terug desktop in, 0 beeld. Zelfs geen bios of niets. Krijg gewoon als melding geen signaal. Terwijl ik 5 min daarvoor nog beeld had in gparted op dezelfde pc...?
Mijn vraag is nu natuurlijk hoe ik weer beeld krijg. Ik heb werkelijk waar al van alles geprobeerd, zie hier onder. Ik weet zeker dat de schijven wel als succesvol zijn gewiped / herschreven (en dat ik ook de juiste heb gewiped) in gparted.
Het betreft de volgende HP ProDesk
pricewatch: HP ProDesk 400 G3 MT P5K01EA (NL)
Wat heb ik al geprobeerd?
Kortom, ik kom geen bios werkelijk waar niets in. Kan niets meer. Ik heb geen idee meer wat te doen. Wel zonde van anders een prima servertje nog. Wie heeft nog een idee?
Goed idee leek mij. Alleen Xpenology draait een combo van BTRFS en EXT4 schijven, slecht / niet herkenbaar voor windows bleek. Dus, gparted bootable gemaakt en schijven gewiped + ntfs indeling gemaakt. So far so good. Schijven terug desktop in, 0 beeld. Zelfs geen bios of niets. Krijg gewoon als melding geen signaal. Terwijl ik 5 min daarvoor nog beeld had in gparted op dezelfde pc...?
Mijn vraag is nu natuurlijk hoe ik weer beeld krijg. Ik heb werkelijk waar al van alles geprobeerd, zie hier onder. Ik weet zeker dat de schijven wel als succesvol zijn gewiped / herschreven (en dat ik ook de juiste heb gewiped) in gparted.
Het betreft de volgende HP ProDesk
pricewatch: HP ProDesk 400 G3 MT P5K01EA (NL)
Wat heb ik al geprobeerd?
- - Displayport kabel gecheckt (andere kabel, andere monitor)
- - VGA kabel gecheckt (same als hierboven)
- - Zonder schijven / dvd drive geboot, geen beeld
- - Geboot met USB windows of gparted bootable, geen beeld
- - CMOS gereset, geen beeld
- - Batterij moederbord verwijderd en opnieuw geplaatst, geen beeld
- - Een schijf gekoppeld die in mijn game desktop gewoon werkt (nu ook), geen beeld
- - Boot zonder werkelijk waar iets geconnect te hebben, geen beeld
- - RAM reepje gewisseld naar andere slot, geen beeld
- - Alle stroom aansluitingen nagelopen, geen beeld
Kortom, ik kom geen bios werkelijk waar niets in. Kan niets meer. Ik heb geen idee meer wat te doen. Wel zonde van anders een prima servertje nog. Wie heeft nog een idee?
[ Voor 3% gewijzigd door Mu.siQ op 14-07-2020 14:10 ]
Therefore I must know what I am doing. Maybe.