Eind dit jaar betrek ik met mijn gezin een nieuwe woning en ik denk alvast na over de beste manier om een (bedraad en draadloos) netwerk aan te leggen. Ik heb namelijk nu de kans om de aannemer de nodige netwerkkabels door het huis te laten trekken. Dit zijn mijn plannen:
- In de meterkast staat een Ziggo modem/router met vier uitgangen.
- Een gaat naar de NAS die ook in de meterkast staat
- Voor de andere drie wil ik de aannemer drie kabels door het huis laten trekken
(1) naar de TV/Ziggo Media Next in de woonkamer op de begane grond
(2) naar de TV/Streamer in de slaapkamer op de 1e verdieping
(3) naar de desktop in de werkkamer op de 2e verdieping
- Op alle drie punten sluit ik een switch met een accespoint aan.
Op die manier heb ik volgens mij vaste lijnen waar dat nodig is en goede WIFI door het hele huis.
Nu heb ik helemaal geen ervaring met netwerken en geen verstand van de benodigde apparatuur. Ik hoor graag of er iets aan- of op te merken valt op mijn plannen en welke switch/accespoints aan te raden zijn.
Alvast dank!
- In de meterkast staat een Ziggo modem/router met vier uitgangen.
- Een gaat naar de NAS die ook in de meterkast staat
- Voor de andere drie wil ik de aannemer drie kabels door het huis laten trekken
(1) naar de TV/Ziggo Media Next in de woonkamer op de begane grond
(2) naar de TV/Streamer in de slaapkamer op de 1e verdieping
(3) naar de desktop in de werkkamer op de 2e verdieping
- Op alle drie punten sluit ik een switch met een accespoint aan.
Op die manier heb ik volgens mij vaste lijnen waar dat nodig is en goede WIFI door het hele huis.
Nu heb ik helemaal geen ervaring met netwerken en geen verstand van de benodigde apparatuur. Ik hoor graag of er iets aan- of op te merken valt op mijn plannen en welke switch/accespoints aan te raden zijn.
Alvast dank!