Word afdrukken als "plain text"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 11:38
Mijn vraag
Via een systeem (MS365 Business Central) wordt een rapport gegenereerd in Word (.docx)
Dit rapport bevat ZPL code welke via een passtrough fucntionaliteit van de printerdriver wordt afgehandeld (Zebra GK420d).
Het gaat echter fout op een stukje text formatting, tijdens te print opdracht wordt een apostrophe verkeerd afgedrukt.

GOED zo wordt een deel van de code in het rapport gegenereerd.
TRANSMISSIONS B.V.'

FOUT zo wordt dit deel afgedrukt.
TRANSMISSIONS B.V.

Hierdoor is het resultaat (verzendlabel) niet leesbaar.

De oplossing zou zijn dat de code als plain text wordt verwerkt.
Alleen Business Central bied geen optie voor .txt rapporten en mijn auto-open macro is onmisbaar in dit proces.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Business Central
Word (Macro's)

Heeft iemand enig idee hoe ik er voor zorg dat word de pagina afdruk zoals het op de pagina staat of als plaint text? Of eventueel via een maco convert te plain text en dan afdrukken o.i.d.?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:49

Cyphax

Moderator LNX
Is het niet op te lossen met een macro die dat teken vervangt door de juiste apostrof? Als dat het enige probleem met de print is?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:10

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Is dit niet een kwestie van standaard opties? Bestand, opties, controle, Autocorrect, autoopmaak, rechte aanhalingstekens vervangen door gekrulde
... en dat uitvinken.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Plain text helpt vast niet. ASCII heeft zowel een teken 39 ', als 96 `.

Wilde gok: auto-opmaak / -correctie uitschakelen. Of inderdaad bovenstaande: zoek&vervang in VBA naar de juiste '.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Het enige probleem is idd de apostrof.

De formatting in het word document zelf is juist, dit is een deel van de code uit word:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
^FO0150,0940^BY2^B7N,6.7,5,,30,N^FDUNH+00046216+IFTMIN:D:96B:UN+DHL5.7.2/TRANSMISSIONS B.V.'
BGM+787+MV-00286+9'
DTM+186:20200714:102'
TSR+++01'
TOD+Z02++CPT'
NAD+OS+01568252'
NAD+CN+++NAAM: AFDELING LOGISTIEK+WEG 11/A+PLAATS++1234 AB+NL'
GID+0+1'
MEA+WT++KGM:4'
PCI+ZZ1+JVGL00000000000'
UNT+11+00046216'^FS

Na het afdrukken heb ik 11x de verkeerde '
Als ik dit via een instelling of macro op kan lossen zou dat geweldig zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

ApOE schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:55:
Als ik dit via een instelling of macro op kan lossen zou dat geweldig zijn!
Daar hebben we dus twee methoden voor gesuggereerd: voorkomen door autocorrecties uit te schakelen (als dat het probleem is), of oplossen door kleine VBA-macro. Waar loop je vast?

Ook als je geen VBA ziet in je dromen: neem een macro op en zoek&vervang met de hand. Maak die code dan liefst wel een stukje robuuster / mooier. Edit: en we denken dan natuurlijk graag mee met je code

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 14-07-2020 14:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Ik had gehoop dat dit de oplossing was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ciz-a4OpS5MqjE7U-Qi_h1hTRDE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VjfRTXchQVI4UkCR6ElwCTeu.png?f=user_large
Maar helaas :/

Probleem met de macro is idd dat ik geen VBA droom, maar met google kom ik vast een end op weg.
Echter staat het in het gegenereerde document correct, alleen op het moment van afdrukken niet.
Ik zie dan even niet hoe een macro dit kan ondervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

ApOE schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:37:
Ik zie dan even niet hoe een macro dit kan ondervangen?
Hmm, da's best een goed punt eigenlijk :P Inderdaad, als je zeker weet dat ze in het bron doc goed staan voor op print drukken, dan zal een zoek&vervang op dat moment niets helpen.

In Opties -> Weergave kan je in/uitschakelen of Word vlak voor printen velden update. Maar dat zou voor dit niet relevant moeten zijn.

Zijn er -handmatige- werkwijzen die wel werken? Zoals handmatig de opmaak aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Plaintext lijkt er niet veel mee te maken te hebben, als je toch die pass through functionaliteit van de driver gebruikt. Eerder lijkt het toch een probleem in het document zelf. Het kan zomaar zijn dat je het verschil niet ziet in het document, omdat het font geen verschillende soorten apostrofs weergeeft. Verander het font eens en kijk wat er nu werkelijk staat.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:13

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Werkt de printer wellicht met een andere codering? Geen UTF-8 maar iets anders?

Misschien je Word-document eens opslaan als *.txt en dan weer openen?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Pagina: 1