Toon posts:

Reverse proxy op Raspberry PI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:50
Hallo!

Zojuist ben ik overgestapt van Synology naar een Raspberry Pi
Ik maakte op de Syno enkel gebruik van Homebridge en een Unificontroller, welke nu op de Pi draaien.

Op de Syno maakt eik gebruik van de ingebouwde reverse proxy. Zodat ik vanaf buiten via homebridge.domeinnaam.nl en unifi.domeinnaam.nl bij de services kon.

Echter krijg ik dit trucje via de NGINX reverse proxy niet voorelkaar.

Ik heb al diverse tutorials afgespeurd, NGINX draait; ik zie als ik naar het lokale IP ga ook de welkomspagina, maar verder kom ik niet.

Apple - MacBook Pro 13” 2020 | 14 Pro Max | Watch S7 45mm | TV 4k ||| Smarthome - Homekit | Philips Hue | Aqara | Synology | Unifi

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
QempZoR schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:14:
[...]

Ik heb al diverse tutorials afgespeurd, NGINX draait; ik zie als ik naar het lokale IP ga ook de welkomspagina, maar verder kom ik niet.
Heb je het al eens heel hard tegen het MicroSD-kaartje geroepen? Misschien dat dat werkt?

Nee, zonder meer info over wat je wel al hebt en wat je wilt bereiken, kan ik alleen maar naar diezelfde turorials wijzen, want het werkt gewoon. Ik heb hem zelluf ook.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• QempZoR
Dat is wel een goeie, maar Meneer S.D. reageert helaas niet :+

Wat ik wil?
homebridge.domeinnaam.nl moet naar http://localhost:xxx1
unifi.domeinnaam.nl moet naar https://localhost:xxx2

Zowel unifi.domeinnaam.nl als homebridge.domeinnaam.nl staan geforward naar mijn huis IP adres (DNS A record)

Ik heb deze gevolgd; maar ik heb het idee dat dit enkel voor 1 domein/subdomein geld.

Apple - MacBook Pro 13” 2020 | 14 Pro Max | Watch S7 45mm | TV 4k ||| Smarthome - Homekit | Philips Hue | Aqara | Synology | Unifi

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
QempZoR schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:17:
Zowel unifi.domeinnaam.nl als homebridge.domeinnaam.nl staan geforward naar mijn huis IP adres (DNS A record)
En die weer naar het IP-adres van je Raspberry Pi, toch? En welke poort?
QempZoR schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:17:
[...]

Ik heb deze gevolgd; maar ik heb het idee dat dit enkel voor 1 domein/subdomein geldt.
Maar wat is jouw config nu dan? Ik bedoel, als je die tutorial volgt, moet het werken... mits je hem naar jouw situatie aanpast. ;)

En hoe test je precies?

Overigens hoef je niet per se te zoeken naar nginx i.c.m. Raspberry Pi... De config is op elk systeem hetzelfde.

[Voor 29% gewijzigd door Room42 op 14-07-2020 14:23]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 16:35
maar, als ze naar het publieke ip van je router wijzen, hoe komen de requests dan uberhaupt bij je RPi aan?

dan meot je ofwel:
- hairpinning aan hebben staan, en forwarding naar je RPi
of
- lokaal een DNS draaien die het IP adres van de RPi teruggeeft bji DNS requests voor *.jedomeinnaam.nl

Als dat werkt, kan je gewoon 2 hosts aanmaken met een proxypass naar localhost:port

Acties:
  • +1Henk 'm!

• QempZoR
Blijkbaar starte NGINX niet goed vanwege "server_names_hash_bucket_size"
Deze was in de /etc/nginx/nginx.conf nog gedisabled.

Inmiddels werkt het naar behoren. Mag een slotje op!
Thanks voor de hulp.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee