Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Basis PC +/- €500,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• timmm96
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 11-06 19:45
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk huis tuin en keuken surfen en mailen, school werk (Verslagen maken / SPSS), en een beetje gamen (hoeft niet op de hoogste settings). Enige game die wordt gespeeld is Sims.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen €400 en maximaal €500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
WNeel

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een aantal dingen samengesteld, maar is misschien al een beetje overkill.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, gewoon lekker snel zijn tijdens het surfen, en Sims op normale settings kunnen runnen.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb dus een lijstje samengesteld, maar kom al iets over mijn budget. Wat kan ik hierop nog besparen? Rond de €500 zou ideaal zijn. Pc is niet voor mij maar voor m'n vriendin.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 1600 (12nm) Wraith Stealth koeler Boxed€ 109,-€ 109,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 77,90€ 77,90
1VideokaartenMSI Radeon RX 570 ARMOR 4G OC€ 139,-€ 139,-
1BehuizingenPhanteks Eclipse P300 Zwart€ 54,99€ 54,99
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 59,89€ 59,89
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 67,55€ 67,55
1Solid state drivesWD Blue SN550 250GB (WDS250G2B0C)€ 51,90€ 51,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 560,23

Mijn PC waar ik vorige week feedback op gevraagd heb is nu up en running! Heerlijke build :)

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
Ipv de huidige GPU pak een tweedehandse 580 (8 gb) https://tweakers.net/vide...gv-XAnDDrqGQpHWaDmVnfIOX8 . Die kan net wat meer aan :) .
pricewatch: MSI B450M-A PRO MAX is al genoeg als moederbord :)
https://tweakers.net/behu...yEtvyhXIS0xuSS_SCm2trYWAA heeft wat stillere behuizingen - je hebt namelijk een klein bord gepakt ,dus kan er ook kleine behuizing omheen. Als je de nr400 pakt (beste koeling van de goedkopere behuizingen), kan het zijn dat je later 2x een pricewatch: be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm erbij wilt.
Pak sneller geheugen: pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3600C19D-16GVRB (normaal pak je de 3200, maar vandaag is deze goedkoper)
Een SSD van 250 GB is te klein: pricewatch: Kingston A2000 500GB of pak er een hdd bij.

Al met al wordt de pc niet veel goedkoper, tientje goedkoper bord, 2-3 tientjes goedkopere videokaart, tientje goedkopere behuizing (mogelijk juist tientje duurder als je stilte wilt). 5 euro extra voor RAM, tientje extra voor SSD. Komt neer op zo'n 530 euro.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True