Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• milovat
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 06-01 18:06
Hallo allemaal,
Ik heb een aantal problemen met Wifi.internet sinds ik ben overgestapt.
Ik hoop dat iemand van jullie hier er wat meer verstand van heeft als ik.

Ik ben sinds kort overgestapt van Budget alles in 1 (voorheen NLEx) naar ziggo.
Dit vooral omdat in mijn appartement via adsl niet meer dan 100mbps gehaald kan worden.
Doordat ik ben gaan samenwonen en meer apparaten in huis heb kregen we wat problemen met snelheid als de tv aanstond, de xbox, en via smartphone van alles gedaan werd.
Ik ben dus overgestapt naar Ziggo. En sinds dag 1 is het een hel.
Ik heb inderdaad sneller internet, het is alleen onbruikbaar.
Via lan is het allemaal wel oke.
Maar wifi is een drama.
Het valt geheel weg, ik heb datastops(Laggs/Disconnects of lange laadtijden), Apparaten die van het netwerk afgekicked worden etc. (Zie derde linkje)

Ik heb al gigantisch veel geprobeerd.en zit nu bijna 2 maand met onbruikbaar wifi..
Ziggo doet zijn best met de klantenservice, dat geef ik ze na.
Maar de oplossing is er nog niet
Dit is vooral lastig omdat ik met school, werk online meetings heb, ik zo af en toe een potje wil gamen wat nu allemaal niet meer kan op wifi omdat het onbetrouwbaar is.

Op dit moment zit ik wel op een noodlijn vanwege een kabelbreuk en splitsing in dit complex.
Wel is deze 2 x doorgemeten ook, en super stabiel ondanks dat het een noodlijn is
Er zijn hierdoor wel wat storingtjes door, deze heb ik hier echter niet bij opgenomen (er is namelijk duidelijk verschil)

Zelf heb ik het gevoel dat het gewoon bagger modems zijn onderhand.
Vandaag nog telefonisch contact gehad maar ziggo wil me geen ander type modem opsturen.
Alleen de Connectbox V1. want dit is hun standaardmodel.

Woning: Flatgebouw/Appartement
Modem: Connectbox v1
TV-Kastje: Mediabox XL

Hieronder wat onedrive links naar wat er allemaal gebeurd is en ingesteld is.
Ook wat meer uitleg over de problemen

Links:
Logboek&Settings Oude Modem
Logboek&Settings Nieuwe Modem
Ziggo contact/Oplossingen/Bijhouden storingen
Woning : https://postimg.cc/5X7PZ60c

Ik hoop dat iemand van jullie me wil helpen.

Alle reacties

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11:04

Croga

The Unreasonable Man

Wat hier node mist is de indeling van je woning. Waar komt de kabel binnen, waar staat het modem, waar probeer je de wifi te gebruiken? Liefst met een tekening inclusief waar de muren staan. Staat de modem in een kastje? Wat voor bekabeling ligt er naar het modem en naar het kastje waar je het modem op aan sluit?

• GarBaGe
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 16-06 21:35
In mijn ervaring is de wifi functionaliteit van vrijwel iedere modem die je van providers ontvangt relatief slecht tot zeer slecht.
Daarnaast staan die dingen ook vaak in de meterkast, terwijl dat voor wifi bij lange na niet de gunstigste plek is.

Maar heeft Ziggo geen wifi top experience service oid?
Dat ze het voor jou fixen?

Edit: de Ziggo Power Promise: https://www.ziggo.nl/alles-in-1/powerpromise/

[Voor 10% gewijzigd door GarBaGe op 14-07-2020 12:59]

Ryzen5 2600X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:37
Maar wifi heeft toch niets met ziggo te maken? Je ziggo verbinding is stabiel en goed. Dat wifi niet optimaal is heeft waarschijnlijk te maken met de plaatsing, de indeling van de woning, storing van wifi vanuit de buren (ik lees appartementencomplex) enz.

Simpele oplossing is toch om de router in bridge modus te laten plaatsen en een goede wifi router neer te zetten?

• Rensjuh
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 10:47
mcsluis schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:58:
Simpele oplossing is toch om de router in bridge modus te laten plaatsen en een goede wifi router neer te zetten?
Of, makkelijker, een Access Point er op aansluiten.
Waarom komt het altijd toch weer voorbij om het modem in bridge te zetten?

[Voor 12% gewijzigd door Rensjuh op 14-07-2020 13:01]

• dolopfriet
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 16-06 21:12
Je kan accespoints plaatsen, dan heb je overal waar je wilt goede wifi.

• milovat
Croga schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:54:
Wat hier node mist is de indeling van je woning. Waar komt de kabel binnen, waar staat het modem, waar probeer je de wifi te gebruiken? Liefst met een tekening inclusief waar de muren staan. Staat de modem in een kastje? Wat voor bekabeling ligt er naar het modem en naar het kastje waar je het modem op aan sluit?
bedankt, Ik heb een kleine snelle tekening gemaakt en bij de links gezet

• milovat
dolopfriet schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:00:
Je kan accespoints plaatsen, dan heb je overal waar je wilt goede wifi.
Maar de ""hoofdwifi"" Valt dan alsnog vaak weg en datastops zullen denk ik ook invloed hebben op de acces points denk ik?
Daarnaast is dit een klein appartement en zou het niet nodig moeten zijn neem ik aan.

Of begrijp ik de term acces points hier verkeerd? dan excuus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
Begin bij het begin.

Met 1 WiFi verbinding, net naast je Modem, hoe is de verbinding dan? Als dat goed is ga je verder weg meten/meer apparaten aansluiten.

Als dat slecht is, logs van je Modem bekijken.

[Voor 13% gewijzigd door bregweb op 14-07-2020 13:06]

Hattrick: Thorgal Eagles

• Rensjuh
Een access point sluit je met een kabel aan op je modem (Connectbox?).
Vervolgens is het misschien het beste om de wifi op je modem uit te zetten zodat deze niet met je access point in gevecht gaat.
Desnoods plaats je 1 AP in 1 ruimte, en als het nodig is een 2e AP aan de andere kant (afhankelijk van hoe groot je appartement is).

• milovat
mcsluis schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:58:
Maar wifi heeft toch niets met ziggo te maken? Je ziggo verbinding is stabiel en goed. Dat wifi niet optimaal is heeft waarschijnlijk te maken met de plaatsing, de indeling van de woning, storing van wifi vanuit de buren (ik lees appartementencomplex) enz.

Ik kan dit proberen. Maar ik heb jaren hier via een Experia box nooit problemen gehad met wifi.
En met deze modem barst ik opeens van de problemen.

Ik kan dit uiteraard proberen. Maar het zou toch niet nodig hoeven zijn?

• milovat
bregweb schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:06:
Begin bij het begin.

Met 1 WiFi verbinding, net naast je Modem, hoe is de verbinding dan? Als dat goed is ga je verder weg meten/meer apparaten aansluiten.

Als dat slecht is, logs van je Modem bekijken.
Met de nieuwe modem heb ik inderdaad eerst alleen mijn Telefoon erop gezet om alles te proberen
De modem staat in de vensterbank in de woonkamer (1 m van de bank af achter een gordijn)
Problemen waren er alsnog.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rensjuh
milovat schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:06:
[...]

Ik kan dit proberen. Maar ik heb jaren hier via een Experia box nooit problemen gehad met wifi.
En met deze modem barst ik opeens van de problemen.

Ik kan dit uiteraard proberen. Maar het zou toch niet nodig hoeven zijn?
Mijn ouders hebben KPN met een Experiabox.
Ikzelf heb Ziggo met een Connectbox.
Ik merk dat het WiFi signaal van de Experiabox sterker / stabieler is dan het signaal van de Connectbox.

Bij mij thuis heb ik het wifi op de connectbox uitgezet en 1 AP in de woonkamer en 1 AP op zolder geplaatst.
Sindsdien nergens last van en overal goede, snelle en stabiele verbinding.

• antubus
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 08-06 07:48
Ik denk dat het inderdaad goed op te lossen in met een accesspoint. Ben wel met je eens dat het niet nodig zou moeten zijn, maar als ziggo geen fatsoenlijke wifi in de connectbox heeft en jij bij ziggo wilt blijven is dat denk ik de beste optie. Er staan er genoeg in de pricewatch voor schappelijke prijzen https://tweakers.net/acce...InVhytO-26hKyf4Nr2jGHbti8

• milovat
Rensjuh schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:08:
[...]

Mijn ouders hebben KPN met een Experiabox.
Ikzelf heb Ziggo met een Connectbox.
Ik merk dat het WiFi signaal van de Experiabox sterker / stabieler is dan het signaal van de Connectbox.

Bij mij thuis heb ik het wifi op de connectbox uitgezet en 1 AP in de woonkamer en 1 AP op zolder geplaatst.
Sindsdien nergens last van en overal goede, snelle en stabiele verbinding.
Ik ga dit dan proberen.
Hoe is de wifi snelheid nadat het via een accespoint loopt?
Ongeveer hetzelfde?

En toevallig een aanrader welk merk voor AP die een beetje leuk geprijsd is?
Of maakt dat allemaal niet zo veel uit?
Wifi wordt vooral gebruikt voor de laptops, phones en de Nintendo Switch en de Smart home producten

• milovat
antubus schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:12:
Ik denk dat het inderdaad goed op te lossen in met een accesspoint. Ben wel met je eens dat het niet nodig zou moeten zijn, maar als ziggo geen fatsoenlijke wifi in de connectbox heeft en jij bij ziggo wilt blijven is dat denk ik de beste optie. Er staan er genoeg in de pricewatch voor schappelijke prijzen https://tweakers.net/acce...InVhytO-26hKyf4Nr2jGHbti8
Bedankt voor de link.
Ik zal er een tussen neuzen

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

milovat schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:13:
[...]

En toevallig een aanrader welk merk voor AP die een beetje leuk geprijsd is?
Ziggo verkoopt die dingen zelf ook; had je al in de shop gekeken bij ze? Geloof 5 of 6 tientjes voor een "werkende" Ziggo AP (zwart van kleur) en die is eigenlijk gelijk aan de Archer C5 maar dan met iets andere firmware

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rensjuh
milovat schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:13:
[...]

Ik ga dit dan proberen.
Hoe is de wifi snelheid nadat het via een accespoint loopt?
Ongeveer hetzelfde?
Via de WiFi is de snelheid gewoon goed.
Kabel is sneller, maar als ik iets download op de laptop via de WiFi heb ik niks te klagen,.
Weet zo geen exacte snelheden, maar gewoon voldoende voor alles.

Ik heb 2 Access Points die je bij Ziggo kon krijgen, de oudere versie.
De TP Link Archer C7.
Tegenwoordig hebben ze een ander model.
Aangezien je probleem al bekend is bij de klantenservice kun je misschien vragen of je er zo 1 kunt krijgen i.v.m. de problemen die je hebt (coulance)?
Anders kost ie €60,-, ook wel prima te betalen.

Of kijk hier bij V&A, staan er ook genoeg.
Al is het alleen maar om het te proberen...

@MAX3400
Die zwarte hebben ze niet meer, dit was een TP-Link Archer C7 met Ziggo branded firmware.
Tegenwoordig zijn ze wit :)

[Voor 6% gewijzigd door Rensjuh op 14-07-2020 13:17]

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10:34

Standeman

Moderator Witgoed / General Chat

Prutser 1e klasse

Is het niet zo dat de ziggo standaard staat ingesteld op een ander kanaal dan een experiabox? Ik zou toch eens even kijken welke kanalen allemaal gebruikt worden!

En de vraag is of je zowel op 2,4GHz als op 5GHz deze problemen? 5GHz komt nou eenmaal minder ver.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
milovat schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:08:
[...]

Met de nieuwe modem heb ik inderdaad eerst alleen mijn Telefoon erop gezet om alles te proberen
De modem staat in de vensterbank in de woonkamer (1 m van de bank af achter een gordijn)
Problemen waren er alsnog.
Mijn advies zou zijn om geen geld uit te geven en dit probleem op te lossen. Ziggo heeft een mannetje dat pas weggaat als alle problemen verholpen zijn. Ik heb zelf geen Ziggo, maar ik hoor goede verhalen.

Kun je ons wat meer vertellen over die problemen als je met 1 telefoon naast je Modem zit? Is de verbinding traag? Valt ie weg om na 2 minuten zelf terug te komen?

Hattrick: Thorgal Eagles

• milovat
bregweb schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:17:
[...]

Mijn advies zou zijn om geen geld uit te geven en dit probleem op te lossen. Ziggo heeft een mannetje dat pas weggaat als alle problemen verholpen zijn. Ik heb zelf geen Ziggo, maar ik hoor goede verhalen.

Kun je ons wat meer vertellen over die problemen als je met 1 telefoon naast je Modem zit? Is de verbinding traag? Valt ie weg om na 2 minuten zelf terug te komen?
Liever geef ik er inderdaad niks extra's aan uit. Maar als een ap iets oplost. dan is dit zeker de moeite waard (het is namelijk gewoon niet betrouwbaar en bruikbaar nu
heb al lan kabels, Usb-c naar gigabyte adapters moeten aanschaffen (laptops hebben geen port nml).
Dus misschien dat ziggo dat als coulance doet zoals hierboven iemand als tip gaf.
Hopen dus.

Ja, Ik heb vaak datastopts (Er is wel wifi, maar voor cq 1/2 minuten doet het eigenlijks niks, dus bufferd geen video's, blijft hangen bij laden apps/websites etc). Ook valt de wifi soms compleet weg(onvindbaar dan voor apparaten) dit was dus ook met alleen mijn telefoon er nog op en cq 1 m van de modem af (zittend op de bank). later op de dag heb ik al mijn apparaten er weer op gezet.

Meeste tijd zit in de woonkamer, dus eigenlijk met apparaten altijd wel binnen 3/4 meter van de modem af.
In de woonkamer is het vooral de laptop en smartphone die de wifi oppakken.

• milovat
Standeman schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:17:
Is het niet zo dat de ziggo standaard staat ingesteld op een ander kanaal dan een experiabox? Ik zou toch eens even kijken welke kanalen allemaal gebruikt worden!

En de vraag is of je zowel op 2,4GHz als op 5GHz deze problemen? 5GHz komt nou eenmaal minder ver.
Ik heb op beide problemen.
maar na splitsen is 2,4ghz inderdaad een stuk betrouwbaarder.

Maar met mijn laptop zit ik gemiddeld 3/4meter van de modem af. Dit zou voor 5ghz nog goed haalbaar moeten zijn toch?

Ziggo staat inderdaad op een ander kanaal.
En nu heb ik de instellingen op automatisch staan.
Maar heb in afgelopen 1,5 maand met de oude modem verschillende kanalen geprobeerd en MHZ waardes met hulp van de Ziggo Community. Maar dit was ook geen succes
Soms hielp het een beetje, maar niet het gewenste resultaat.

Een beetje slecht internet zou me niet eens zo heel veel uitmaken.
Maar het zou fijn zijn met vrienden savonds een potje te gamen zonder er telkens uitgekicked te worden door een disconnect. Of niet elke dag mijn google home apparaten opnieuw op het netwerk te hoeven zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

milovat schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:27:
[...]

....Of niet elke dag mijn google home apparaten opnieuw op het netwerk te hoeven zetten.
Ga hier nog eens over nadenken; een netwerk (alhoewel niet zo slecht als wat je nu ervaart), kan echt wel eens onderuit stuiteren. Sterker nog, ik heb zelf een Asus-router en die update ik regelmatig met een firmware; zeg eens per maand. En ja, dan is mijn bekabelde en wireless netwerk een minuut of 5 "weg". Maar je denkt toch zeker niet dat ik dan "al mijn apparaten" weer op het netwerk hoef tezetten? Dan zijn gewoon DHCP-reservations / firewall-rules / port-forwards.

Oftewel, update, reboot Asus, zet koffie, tada alles werkt weer.

Als jij inderdaad bij "elke storing" allerlei apparaten van grond af aan moet gaan instellen / verbinden, heb je (ook) een ander probleem op je interne netwerk.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• 8mile13
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-04 22:50
Ik zou sowieso gamen en TV doen via LAN (zoals ik dat begrijp heeft ie ook TV via wifi). Als je van alles tegelijk doet, internetten telefoon etc... met gamen en TV erbij via wifi dan is het niet gek dat er problemen opduiken. Ik zou het wat zwaardere spul dus doen via LAN dan en kijken of de wifi dan wat stabieler is.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11:22

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wat mij opvalt in je topic start is dat je nogal veel last hebt van het veranderen van de netwerk naam op je 5 GHz band. Da's vreemd; mijn connectbox v1 verandert nooit van netwerk naam, maar ik laat 'm ook op de standaard ZiggoABCDEFG naam staan.
Het zou kunnen zijn dat één van jou apparaten nog steeds denkt dat hij met de experiabox verbonden is en daardoor een foutief authenticatie of encryptie protocol gebruikt waardoor de connectbox crasht. Kortom: kun je een tijdje testen met de standaard ZiggoABCDEFG naam?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• milovat
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:25:
Wat mij opvalt in je topic start is dat je nogal veel last hebt van het veranderen van de netwerk naam op je 5 GHz band. Da's vreemd; mijn connectbox v1 verandert nooit van netwerk naam, maar ik laat 'm ook op de standaard ZiggoABCDEFG naam staan.
Het zou kunnen zijn dat één van jou apparaten nog steeds denkt dat hij met de experiabox verbonden is en daardoor een foutief authenticatie of encryptie protocol gebruikt waardoor de connectbox crasht. Kortom: kun je een tijdje testen met de standaard ZiggoABCDEFG naam?
Er is door ziggo een keer een volledige reboot gepushed, dus naar fabrieksinstellingen
Dit heb ik een weekend zo gebruikt. (dus inderdaad op de ziggoABCD.. naam) Dit had geen succes
Ook vanaf dag 1 had ik nog geen zin om instellingen te veranderen. ook daar heb ik dus de eerste dagen op de fabrieksinstellingen gewerkt.

ook is de wifi naam die ik nu ingesteld heb en had op de ziggo modem anders dan hoe ik de wifi op de xperiabox genoemd had.

En inderdaad, soms valt mijn 5GHZ weg en komt terug onder de naam Ziggo, een reboot fixed dat weer.
Maar ik heb geen idee wat er op dat moment eigenlijk aan de hand is.

• milovat
MAX3400 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:00:
[...]

Ga hier nog eens over nadenken; een netwerk (alhoewel niet zo slecht als wat je nu ervaart), kan echt wel eens onderuit stuiteren. Sterker nog, ik heb zelf een Asus-router en die update ik regelmatig met een firmware; zeg eens per maand. En ja, dan is mijn bekabelde en wireless netwerk een minuut of 5 "weg". Maar je denkt toch zeker niet dat ik dan "al mijn apparaten" weer op het netwerk hoef tezetten? Dan zijn gewoon DHCP-reservations / firewall-rules / port-forwards.

Oftewel, update, reboot Asus, zet koffie, tada alles werkt weer.

Als jij inderdaad bij "elke storing" allerlei apparaten van grond af aan moet gaan instellen / verbinden, heb je (ook) een ander probleem op je interne netwerk.
wel is het alleen google home apparaten (mini, hub, chromecast etc). Dat vind ik wel een beetje raar.
De rest pakt het inderdaad allemaal weer op.
Ik heb geen idee of dit in het netwerk licht of misschien in de firmware van Google.

• milovat
Ik ben met ziggo nu in gesprek of er uit coulance een Acces point geleverd kan worden en/of het andere type modem misschien te leveren valt.
-Update;
Ziggo wil op dit moment geen Acces Point/wifibooster leveren uit coulance of met korting.
Ik ga er dus 1 bestellen bij de Media Markt.

[Voor 29% gewijzigd door milovat op 14-07-2020 15:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 11:02

Comgenie

Soms heb je dat

Als je de zelfde ziggo modem hebt als ik (Ziggo Connect Box), probeer dan eens bij Advanced Settings -> Security -> Firewall , de volgende vinkjes uit te zetten als ze aan staan:

- Block fragmented IP packets
- Port scan detection
- IP flood detection

Dat kan bij de connect box veel schelen qua stabiliteit.

No animals were harmed in the making of this comment.

• Rensjuh
milovat schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:29:
[...]
En inderdaad, soms valt mijn 5GHZ weg en komt terug onder de naam Ziggo, een reboot fixed dat weer.
Maar ik heb geen idee wat er op dat moment eigenlijk aan de hand is.
Dit klinkt meer als een issue in de firmware/connectbox zelf dan daadwerkelijk iets met het WiFi signaal.
Op het moment dat dit gebeurd, valt je bekabelde verbinding / televisie / telefonie ook weg?

Hebben alle / meerdere apparaten hier dan last van of alleen je laptop?
Even uitsluiten dat het probleem niet op je laptop / mobiel speelt...

• milovat
Comgenie schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:36:
Als je de zelfde ziggo modem hebt als ik (Ziggo Connect Box), probeer dan eens bij Advanced Settings -> Security -> Firewall , de volgende vinkjes uit te zetten als ze aan staan:

- Block fragmented IP packets
- Port scan detection
- IP flood detection

Dat kan bij de connect box veel schelen qua stabiliteit.
Ik ga dit direct proberen.
Bedankt
-Alleen IP Flood stond aan, de rest stond al uit.
Ik heb deze nu ook uitgezet en ga dit proberen.

[Voor 9% gewijzigd door milovat op 14-07-2020 14:43]

• milovat
Rensjuh schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:37:
[...]

Dit klinkt meer als een issue in de firmware/connectbox zelf dan daadwerkelijk iets met het WiFi signaal.
Op het moment dat dit gebeurd, valt je bekabelde verbinding / televisie / telefonie ook weg?

Hebben alle / meerdere apparaten hier dan last van of alleen je laptop?
Even uitsluiten dat het probleem niet op je laptop / mobiel speelt...
Als de 5ghz naam veranderd. Valt bekabeld, tv etc niet weg, ook het 2,4ghz kanaal blijft.
En dit is merkbaar op alle apparaten die 5GHZ ondersteunen. dus hij is ook niet meer zichtbaar op Xbox/Smartphone etc

Voor alle andere problemen, ja, daar hebben alle apparaten last van.

p.s., dit gebeurt trouwens niet super vaak.
Ik heb nu 1,5 maand de connectbox, op de oude is het 3 x gebeurd, en op de nieuwe modem nu 1 x
Het is niet het ergste probleem dus. Maar wel een raar iets.

Tot nu toe nog niet zon fan van de connectbox :P

[Voor 11% gewijzigd door milovat op 14-07-2020 14:47]

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen fan van de connectbox...join the club :P

Wat ook nog wel eens wil helpen: Ziggo hotspot uitzetten. Staat default aan, kun je via Ziggo site zelf uitzetten. Die heeft default op de 2,4Ghz zo mogelijk nog een sterker signaal dan je eigen wifi :X

Verder: 5Ghz is niet heel handig met muren enzo. 2,4Ghz ook niet echt maar beter. Zeker als het betonmuren zijn ben je vrij snel borked.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• R.G
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 03:18
Heey topic starter, ik heb hetzelfde..

Maar heb een connectbox van een kennis gebruikt en totaal geen last meer het ligt aan onze box en idd ziggo weigert het te vervangen..

Het ligt 100000% aan je box.

Helaas moest de tweede connectbox terug. En heb toen op mp een gehaald maar die bleek niet geactiveerd te zijn dus heb ie niets aan..

Over stappen is waar ik woon niet mogelijk kpn kab maar dat is ook niet om blij van te worden..

Sterker nog deze week was de monteur hier, en dexe heeft een filter geplaatst maar hierdoor was het tv singnaal boven weg. Dus filter er uit gehaald encweer tv wel is door hem het internet bekabeld beter geworden ivm plastic vervangen voor metaal en tv en internet gescheiden. Dat werkt veel beter allren wifi klapt er zovaak uit

• R.G
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 03:18
Kan iemand keer hun firewall uit zetten en testrn of internet en wifi uberhaupt werkt?

Nameliik hier niet maar wel met de kennis ziin connectbox iets zegt me er is ietd mis met de connectbox

• scartissue
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
Mijn ouders hadden dezelfde vage problemen. Mijn conclusie was al vrij snel dat het de connectbox was. (Door inderdaad dat wegvallen van de 5Ghz netwerknaam en dan terugkomen onder een andere naam tot een herstart.) Klantenservice wilde het modem niet omruilen. Monteur laten langskomen, deze het verhaal uitgelegd. Hij heeft vervolgens direct het modem vervangen. Daarna geen problemen meer gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10-01 17:43

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Daarnaast, met de Ziggo Connectbox op de plaats waar hij staat is het onmogelijk om in de slaapkamers en keuken goede Wifi te krijgen. Reden, er zit een natte ruimte tussen en de keuken is ook een "natte ruimte", hoewel de keuken wat minder issues moet kennen.

Daarnaast zit je in een appartementen complex. Dus 300-Wifi devices, allemaal op 2.4Ghz vechten om een beetje ruimte.

Enige goed oplossing is, kabel naar slaapkamer 1, daar een extra wifi punt of een AP ophangen/neerzetten.

Daarnaast nog een gratis tip, zet de kanaal breedte op 20Mhz in plaats van 40Mhz. Daardoor is er minder interferentie. Hoogst waarschijnlijk staat het bij de halve flat op 40Mhz want men denkt 40 is beter dan 20.

En wanneer je een extra AP neer zet, kijk dan of je vermogen omlaag geschroefd kan worden. Niks ergers dan een device wat je AP kan zien, maar zelf te zwak of te veel storing heeft om te antwoorden. Zie het als een winderige vlakte ergens waar 20 mensen staan te roepen en jij hoort jouw maatje roepen, maar zelf heb je te weinig volume om hoorbaar te antwoorden.
The Eagle schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:45:
Geen fan van de connectbox...join the club :P

Wat ook nog wel eens wil helpen: Ziggo hotspot uitzetten. Staat default aan, kun je via Ziggo site zelf uitzetten. Die heeft default op de 2,4Ghz zo mogelijk nog een sterker signaal dan je eigen wifi :X
Hotspot zit op de zelfde radio als gewone wifi en heeft alleen een andere SSID. De ene drukt de andere niet weg en er zit geen extra radio voor in.

[Voor 19% gewijzigd door Wim-Bart op 14-07-2020 17:34]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• ArnoutV
  • Registratie: december 2005
  • Nu online
Wat al vaker gemeld is, hangt ook bij ons de box op een onhandige plek waar de kabel binnenkomt in de woning.
Gebruik nu al heel wat jaren tot volle tevredenheid powerline adapters.
Overal in huis goede WiFi en ook op plek van de powerline adapter een ethernet aansluiting.

• milovat
@Wim-Bart Ik ga dat nog eens proberen, de 20MHZ.
Ik had dit al een x geprobeerd met de oude modem. maar wie weet bij de nieuwe dat t wat verhelpt :)
direct even aanpassen

Ik ga inderdaad een AP neer zetten, Door de vele comments hier heb ik er vandaag direct 1 besteld (eerst 1) om te kijken wat dit doet in de woonkamer (hier ben ik het meest). Als dit werkt dan ga ik zeker nog een AP in de slaapkamer brengen.

Ik heb niet de duurste ap, dus degene die ik besteld heb zend alleen uit in 2,4 GHZ.
Deze zet ik in de ziggo modem dan uit. Kan ik wel de 5GHZ aan laten staan of dat beter om ook uit te zetten? Dan kan ik het wegvallen en andere problemen nog merken namelijk om voor ziggo bij te houden.

@scartissue Ik heb ook inderdaad een nieuw modem gekregen omdat de problemen wel erg veel waren en ziggo het ook echt wel wil oplossen heb ik het idee, Maar omdat ik de nieuwe nog geen week in bezit heb willen ze niet direct nu nog een nieuwe sturen maar eerst afwachten ondanks dat problemen hetzelfde zijn (al heb ik wel t gevoel dat deze modem minder snelheids verlies momenten heeft, hetgeen wat er nog wel is kan te maken hebben met andere netwerken hier denk ik)

@R.G Ik heb bij de vorige modem met de ziggo community al heel wat gestunt hierin (er zou volgens wat community members een bug zitten ergens hierin). Maar dit had bij mij niet het gewenstste resultaat.
Ik heb hier vandaag door een tip nog eens de IP Flooding uitgezet. Ik moet hier even een dag of 2 opzitten nu voor ik kan zeggen of dit ook echt iets merkbaars doet.
Jammer dat je met dezelfde problemen zit en niet kan overstappen.
Ik ben juist naar ziggo overgestapt omdat in dit complex de KPN lijn nog oud is, en max op 100 mbps kan, wat ik niet eens red hier door de losses.(centrale kast bij flat 1) Wel was het altijd stabiel en bruikbaar De snelheid werd pas echt een probleem door te gaan samenwonen,
De ziggo kast zit letterlijk bij mijn flat (kabel lengte nog geen 20M) en ziggo kan mij een hogere snelheid bieden hier. eerlijk is eerlijk, dat krijg ik ook.

[Voor 16% gewijzigd door milovat op 14-07-2020 18:33]

• milovat
ArnoutV schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:41:
Wat al vaker gemeld is, hangt ook bij ons de box op een onhandige plek waar de kabel binnenkomt in de woning.
Gebruik nu al heel wat jaren tot volle tevredenheid powerline adapters.
Overal in huis goede WiFi en ook op plek van de powerline adapter een ethernet aansluiting.
Dit kan ik zeker nog als last resort gaan proberen. Dus bedankt.
Wel komt bij mij de kabel via de woonkamer binnen (flat gebouw) en is de groene kabel lengte nog geen 20M tot aan de centrale (Eerder rond de 15m). En staat de modem dus ook in de woonkamer naast de aansluitbox.

• htn02
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15-06 09:57
milovat schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:16:
@Wim-Bart Ik ga dat nog eens proberen, de 20MHZ.
Ik had dit al een x geprobeerd met de oude modem. maar wie weet bij de nieuwe dat t wat verhelpt :)
direct even aanpassen

Ik ga inderdaad een AP neer zetten, Door de vele comments hier heb ik er vandaag direct 1 besteld (eerst 1) om te kijken wat dit doet in de woonkamer (hier ben ik het meest). Als dit werkt dan ga ik zeker nog een AP in de slaapkamer brengen.

Ik heb niet de duurste ap, dus degene die ik besteld heb zend alleen uit in 2,4 GHZ.
Deze zet ik in de ziggo modem dan uit. Kan ik wel de 5GHZ aan laten staan of dat beter om ook uit te zetten? Dan kan ik het wegvallen en andere problemen nog merken namelijk om voor ziggo bij te houden.

@scartissue Ik heb ook inderdaad een nieuw modem gekregen omdat de problemen wel erg veel waren en ziggo het ook echt wel wil oplossen heb ik het idee, Maar omdat ik de nieuwe nog geen week in bezit heb willen ze niet direct nu nog een nieuwe sturen maar eerst afwachten ondanks dat problemen hetzelfde zijn (al heb ik wel t gevoel dat deze modem minder snelheids verlies momenten heeft, hetgeen wat er nog wel is kan te maken hebben met andere netwerken hier denk ik)

@R.G Ik heb bij de vorige modem met de ziggo community al heel wat gestunt hierin (er zou volgens wat community members een bug zitten ergens hierin). Maar dit had bij mij niet het gewenstste resultaat.
Ik heb hier vandaag door een tip nog eens de IP Flooding uitgezet. Ik moet hier even een dag of 2 opzitten nu voor ik kan zeggen of dit ook echt iets merkbaars doet.
Jammer dat je met dezelfde problemen zit en niet kan overstappen.
Ik ben juist naar ziggo overgestapt omdat in dit complex de KPN lijn nog oud is, en max op 100 mbps kan, wat ik niet eens red hier door de losses.(centrale kast bij flat 1) Wel was het altijd stabiel en bruikbaar De snelheid werd pas echt een probleem door te gaan samenwonen,
De ziggo kast zit letterlijk bij mijn flat (kabel lengte nog geen 20M) en ziggo kan mij een hogere snelheid bieden hier. eerlijk is eerlijk, dat krijg ik ook.
2.4 ghz enkel? ik wist niet dat ze dat nog verkochten.

ik vrees dat je voor een 5 ghz versie moet gaan. zeker in een appartementen gebouw: 5 ghz heeft minder bereik, maar veel meer bruikbare kanalen, waarmee een beetje AP zo in een kanaal kan zitten dat niet gebruikt wordt. verder is 5 ghz gewoon sneller. en als je hem in je huiskamer hangt, heb je echt in je hele huiskamer fantastisch bereik.

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09:21
@milovat weet dat er 2 connectboxen zijn, Compal en Arris, ze zien er 100%identiek uit.

Welke heb jij in huis gehad?

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Gewoon de WiFi functionaliteit van die Connectbox niet gebruiken maar fatsoenlijke access points gebruiken. Of de Connextbox in bridge modus zetten en dan een router neerzetten die wel werkt.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield TV Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

• milovat
wopper schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:46:
@milovat weet dat er 2 connectboxen zijn, Compal en Arris, ze zien er 100%identiek uit.

Welke heb jij in huis gehad?
@wopper Dit wist ik helemaal niet ! Excuus.
Ik heb het even gecontroleerd en de Compal was het als het goed is, deze heb ik nu in iedergeval zowiezo.

• milovat
D vd V schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:57:
Gewoon de WiFi functionaliteit van die Connectbox niet gebruiken maar fatsoenlijke access points gebruiken. Of de Connextbox in bridge modus zetten en dan een router neerzetten die wel werkt.
Dit is wat ik nu ga uitproberen zodra die binnenkomt
Mocht deze bevallen dan koop ik een wat degelijkere variant die ook 5GHZ ondersteunt.
Het is allleen jammer dat dit nodig is bij de connectbox die ik heb.

• wopper
milovat schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:11:
[...]

Dit is wat ik nu ga uitproberen zodra die binnenkomt
Mocht deze bevallen dan koop ik een wat degelijkere variant die ook 5GHZ ondersteunt.
Het is allleen jammer dat dit nodig is bij de connectbox die ik heb.
Ik heb je thread doorgelezen en ben echt heel benieuwd naar je resultaten. Het is een bijzonder verhaal, wat vage signalen dat het modem reset naar default instellingen/SSID.

Heb je wel eens geprobeerd om al je devices de ontkoppelen, en eens 24hr met 1 of 2 noodzakelijke devies te testen?

Het is niet dat je packetloss op het WAN verward met WiFi loss?

• milovat
wopper schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:23:
[...]

Ik heb je thread doorgelezen en ben echt heel benieuwd naar je resultaten. Het is een bijzonder verhaal, wat vage signalen dat het modem reset naar default instellingen/SSID.

Heb je wel eens geprobeerd om al je devices de ontkoppelen, en eens 24hr met 1 of 2 noodzakelijke devies te testen?

Het is niet dat je packetloss op het WAN verward met WiFi loss?
@wopper
Ja, ik heb met de nieuwe modem eerst alleen mijn smartphone gekoppeld
Ook na de hard reset vanuit ziggo Eerst alleen Laptop en me smartphone (Geen zin om lampen en de rest terug te koppelen nog)
Maar geen verschil

Ik begrijp de packetloss vraag niet zo goed, sorry. Ik probeer hem zo goed mogelijk te beantwoorden,
Ik merk vooral""Datastops op het wifi"" en dat de Gehele wifi wegvalt (zowel 2,4 als 5)
dat zijn de 2 ergste problemen die ik ervaar en ervoor zorgen dat ik niet fijn het Wifi kan gebruiken
Ik heb het gevoel dat de Lan verbinding hierbij nog steeds stabiel is wanner dit gebeurt
ik krijg geen Errors van Philips hue of Homewizard link namelijk
Ook de Mediabox XL heb ik tot dusver nog niet op "offline error" kunnen betrappen,

Ja, de default instellingen op SSID gebeurt alleen bij ge 5GHZ wanneer deze niet tegelijk met de 2,4 uitvalt
(een totaal ander probleem dus). waarbij deze soms onder de stadaard naam terugkomt.
Ik moet zeggen dat met het nieuwe modem dit nu maar 1 x gebeurd is en tot dusver nog niet
Ook de snelheid lijkt met de nieuwe modem minder verlies te hebben(dit gebeurde ook nog een aantal x per dag). het geen wat er nu nog aan verlies/trage momenten is lijkt me gewoon normaal door andere netwerken die misschien kunnen storen zoals ik dat bij de xperiabox ook weleens had.

• milovat
@htn02

Oke, Kleine miskoop waarschijnlijk dus.
maar wel een mooi iets om te proberen of hiermee een stabiel/niet wegvallend/zonder datastops netwerk gemaakt kan worden. Direct een goeie manier om te testen of er ook echt niks met de lan verbindingen zijn
(anders is er waarschijnlijk iets ander met de modem aan de hand)

Wanneer dit werkt koop ik voor woonkamer straks een AP met 2,4 + 5ghz ondersteuning.
En verplaats ik deze naar de hobbykamer of slaapkamer.

Ik neem aan dat dit zou moeten kunnen.

[Voor 19% gewijzigd door milovat op 14-07-2020 21:16]

• htn02
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15-06 09:57
mwa, je kan testen of het internet goed is met een kabel. dat heb je geprobeerd, en dat is prima.

als jij nu ipv met 5ghz (met storing in het modem) een 2.4 ghz met storing in de lucht (5ghz redt met gemak die 10-15 meter die jij van je modem af zit, tenzij je echt gewapend beton oid er tussen heb) dan is de kans groot dat jij nog steeds storingen ervaart. andere bron, maar hetzelfde effect.

bedenk wel dat met 2.4 ghz er maar 3 access points op 2.4 ghz kunnen functioneren zonder dat ze elkaar in de weg zitten.
mits goed ingesteld.
ik durf te wedden dat er bij jou meer netwerken zijn op 2.4 ghz, en dat ze niet allemaal goed zijn ingesteld.

met deze tool kan je het kanaalgebruik zien:
http://nutsaboutnets.com/archives/netsurveyor-wifi-scanner/

• milovat
htn02 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:52:
mwa, je kan testen of het internet goed is met een kabel. dat heb je geprobeerd, en dat is prima.

als jij nu ipv met 5ghz (met storing in het modem) een 2.4 ghz met storing in de lucht (5ghz redt met gemak die 10-15 meter die jij van je modem af zit, tenzij je echt gewapend beton oid er tussen heb) dan is de kans groot dat jij nog steeds storingen ervaart. andere bron, maar hetzelfde effect.

bedenk wel dat met 2.4 ghz er maar 3 access points op 2.4 ghz kunnen functioneren zonder dat ze elkaar in de weg zitten.
mits goed ingesteld.
ik durf te wedden dat er bij jou meer netwerken zijn op 2.4 ghz, en dat ze niet allemaal goed zijn ingesteld.

met deze tool kan je het kanaalgebruik zien:
http://nutsaboutnets.com/archives/netsurveyor-wifi-scanner/
Klopt.
Ik heb het nu met een AP geprobeerd.
Werkt prima.
Ik kan er niet anders bijkomen dat dit probleem in de modem van ziggo zit.
Of er iets met het modem doet.
De ap valt nooit weg, niet ideaal met alleen 2,4GHZ maar het is voor 30 euro meer bruikbaar dan de ziggo modems tot nu toe zijn geweest. het valt niet weg en is stabiel.
ook de datastops op het wifi van ziggo zijn niet aanwezig op de AP(zijn er wel, maar in zoals het normaal te noemen is)

Ik ga nog een keer proberen met ziggo tot een oplossing over hun AP te komen.

Ik wil iedereen in iedergeval bedanken voor elke oplossing die geboden is.
Ik heb nu dus een AP. dat werkt prima, het is alleen in mijn mening jammer dat dit moet nogmaals
Het probleem zelf is dus niet opgelost, maar ik denk dat dit puur in de modems van ziggo zit
Ik heb bij wat vrienden rondgevraagd.
van de 5 die ziggo hebben, hebben er 2 die de zelfde problemen als mij hebben.

• wopper
milovat schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:36:
[...]

Klopt.
Ik heb het nu met een AP geprobeerd.
Werkt prima.
Ik kan er niet anders bijkomen dat dit probleem in de modem van ziggo zit.
Of er iets met het modem doet.
De ap valt nooit weg, niet ideaal met alleen 2,4GHZ maar het is voor 30 euro meer bruikbaar dan de ziggo modems tot nu toe zijn geweest. het valt niet weg en is stabiel.
ook de datastops op het wifi van ziggo zijn niet aanwezig op de AP(zijn er wel, maar in zoals het normaal te noemen is)

Ik ga nog een keer proberen met ziggo tot een oplossing over hun AP te komen.

Ik wil iedereen in iedergeval bedanken voor elke oplossing die geboden is.
Ik heb nu dus een AP. dat werkt prima, het is alleen in mijn mening jammer dat dit moet nogmaals
Het probleem zelf is dus niet opgelost, maar ik denk dat dit puur in de modems van ziggo zit
Ik heb bij wat vrienden rondgevraagd.
van de 5 die ziggo hebben, hebben er 2 die de zelfde problemen als mij hebben.
Je hebt een aantal opties die je kunt bespreke:
CBv1 Arris
CBv1 Compal
CBv2 Giganet

Alle 3 hebben een andere WiFi chip.

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

@milovat Zou je het Wifi kanaalgebruik (van alle draadloze netwerkin in de buurt) in jouw woning met ons willen delen? Met een tool als inSSIDer of Wifi Analyzer is dit vrij eenvoudig.

Daarnaast heb ik de huidige Wifi instellingen niet teruggezien, wellicht kunnen we je daarin ook adviseren. Zo is automatische frequentie, naar mijn mening, verre van ideaal. En zo zijn er tal van instellingen die van invloed zijn op de stabiliteit.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• milovat
lier schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:57:
@milovat Zou je het Wifi kanaalgebruik (van alle draadloze netwerkin in de buurt) in jouw woning met ons willen delen? Met een tool als inSSIDer of Wifi Analyzer is dit vrij eenvoudig.

Daarnaast heb ik de huidige Wifi instellingen niet teruggezien, wellicht kunnen we je daarin ook adviseren. Zo is automatische frequentie, naar mijn mening, verre van ideaal. En zo zijn er tal van instellingen die van invloed zijn op de stabiliteit.
Jazeker, ik heb al bestanden geupload in onedrive en de links hier geplaatst in het eerste bericht
In de Setting nieuwe modem staat ook een screenshot van Wifi Analyzer waar de andere netwerken en kanalen te zien zijn.

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Ah...ben erg visueel ingesteld. Kunnen in ieder geval wel vaststellen dat er genoeg 2,4GHz netwerken (en dus interferentie) aanwezig is. Los nog van potentiele andere non-Wifi interferentie bronnen.

Ben benieuwd of het 5GHz netwerk beter en stabieler werkt als je een vast kanaal instelt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jordynegen11
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 03-06 23:22
Stap 1: Connectbox in bridge mode laten zetten
Stap 2: Eigen router erachter gooien van beetje kwaliteit graag. Zelf gebruik ik Unifi maar ben ook te spreken over de Asus RT-AC86U voor de prijs.
Stap 3: Nooit geen gezeur meer.

[Voor 15% gewijzigd door jordynegen11 op 17-07-2020 23:28]

• mkoskamp
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 16-06 17:51
jordynegen11 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:27:
Stap 1: Connectbox in bridge mode laten zetten
Stap 2: Eigen router erachter gooien van beetje kwaliteit graag. Zelf gebruik ik Unifi maar ben ook te spreken over de Asus RT-AC86U voor de prijs.
Stap 3: Nooit geen gezeur meer.
Mee eens, Kreeg helaas onterecht een connectbox opgestuurd om mijn ubee te vervangen (want het TV signaal was weg??). De details bespaar ik jullie. Ziggo is wel heel behulpzaam om het nieuwe modem in bridge mode te zetten en dat is binnen 10 minuten geregeld. Dat doen ze dan wel weer goed vindt ik.

Ik heb al jaren mijn Asus router er achter zitten. Mijn geluk is dat er een UTP kabel naar zolder lag. Daar zit nu een ASUS repeater als access point voor mijn dochter. Deze repeater was werkelijk om te janken als repeater, maar als access point doet hij het prima.

Wat ook een punt bij de connectbox is, is dat de 2.4Ghz dezelfde SSID heeft als 5Ghz, Als je die verschillende namen geeft weet je waar je op verbindt en dat kan heel veel schelen. Op korte afstand werkt 5Ghz meestal beter. Op wat langere afstand doet de 2.4 het weer beter.

Maarten

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True