Budget foto editing laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-06 14:23

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Topicstarter
Voor een kennis (je kent het wel) ben ik opzoek naar een budget laptop voor het editen van foto's en spelletje spelen.

Wat ga je met je laptop doen?
Laptop is bedoeld voor het editen van foto's(Lightroom), tekstverwerken, netflix,en gamen(sims bijv) Alles op windows 10

Wat is je budget?
Max budget is 800 liever iets minder.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Voornamelijk thuis gebruik, evt voor workshops fotoshop wordt de laptop meegenomen..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifiek merk ingedachte

Ben zelf al even opzoek geweest, maar ben niet helemaal thuis in de laptop componteten. Momenteel ben ik aan het kijken naar de volgende laptops.

- Lenovo IdeaPad 5 15IIL05 (81YK00DKMH)
- Lenovo IdeaPad 3 15IML05 (81WB00GNMH)
- HP 15-dw2480nd

Waarom? bovengenoemde laptops ben ik een aantal keer tegen gekomen met betrekking tot Lightroom reviews. Zelf heb ik het idee dat ik mij een beetje aan het doodstaren ben op de GPU MX330.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 17:06
Voor dit budget heb je helaas geen scherm met een hoge color accuracy. Heb je de Ideapad 5 met Ryzen al overwogen die pas hier is getest? Die kost 699,- bij mediamarkt ( https://www.mediamarkt.nl...hannel=mmnlnl&outlet=1360) en doet qua graphics weinig onder voor de MX330. Echter heb je aan CPU kracht veel meer aan de Ryzen.

Wat ook een mooie keuze is is deze: pricewatch: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15IMH05 (81Y400DWMH)

Je hebt dan een stuk betere videokaart. Met de GTX1650 kan je echt wel fatsoenlijk gamen op FullHD en valt net binnen je budget. Let wel. Dit zijn fatsoenlijke schermen maar kunnen niet het volledige kleurspectrum weergeven. Maar dat zal ook niet echt snel te vinden zijn binnen je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
IPS wil niet zeggen dat het beeldscherm beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 17:06
Berlinetta schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 06:53:
Waar refereer je naar of is dit gewoon zomaar een opmerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle E
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-03 11:34
Berlinetta schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 06:53:
Zeker wel. IPS is voor fotobewerking sowieso beter dan TN.

Dat gezegd hebbende is IPS inderdaad geen garantie voor een natuurgetrouwe kleurrepresentatie.