Hoi
Ik heb een nzxt 510 met daarin een amd3600 en een 5700xt Pulse.
De 3600 word gekoeld met een aio met 240mm radiator. de 2x120mm fans op die radiator zijn tevens de 2 intake fans. Probleem is dat die op combinatie op 50% al behoorlijk lawaaig word, (iets in de kast resoneert ook mee)
dus ik heb het nu zo ingesteld dat ze pas beginnen te opspinenn als de cpu 45c word, en pas bij de 80 Graden op full speed gaan lopen.
Dat werkt prima voor die cpu, de aio blijkt nogal overbemeten en de cpu word zelden warmer dan 55c.
So far so good.
Alleen zeker tijdens gamen word die gpu gloeiend heet, terwijl de cpu amper warm word.
Waarschijnlijk omdat er te weinig airflow in de kast is.
Nu kan ik de fan van de gpu aanpassen a.d.v. gpu temps. Maar ik wil eigenlijk ook de intake fans laten opspinenn. als of de gpu OF de cpu te warm word.
Maar ik heb nog geen software gevonden waarmee ik dat kan. Ik heb diverse programma's gehad.
maar het is altijd hetzelfde stramien casefans adhv case/cpu temp. GPU fans adhv GPU temmperatuur.
Weet iemand een programma wat dit wel kan ?
En ik hoop het ook te kunnen oplossen zonder verdere controllers te moeten kopen
Ik heb een nzxt 510 met daarin een amd3600 en een 5700xt Pulse.
De 3600 word gekoeld met een aio met 240mm radiator. de 2x120mm fans op die radiator zijn tevens de 2 intake fans. Probleem is dat die op combinatie op 50% al behoorlijk lawaaig word, (iets in de kast resoneert ook mee)
dus ik heb het nu zo ingesteld dat ze pas beginnen te opspinenn als de cpu 45c word, en pas bij de 80 Graden op full speed gaan lopen.
Dat werkt prima voor die cpu, de aio blijkt nogal overbemeten en de cpu word zelden warmer dan 55c.
So far so good.
Alleen zeker tijdens gamen word die gpu gloeiend heet, terwijl de cpu amper warm word.
Waarschijnlijk omdat er te weinig airflow in de kast is.
Nu kan ik de fan van de gpu aanpassen a.d.v. gpu temps. Maar ik wil eigenlijk ook de intake fans laten opspinenn. als of de gpu OF de cpu te warm word.
Maar ik heb nog geen software gevonden waarmee ik dat kan. Ik heb diverse programma's gehad.
maar het is altijd hetzelfde stramien casefans adhv case/cpu temp. GPU fans adhv GPU temmperatuur.
Weet iemand een programma wat dit wel kan ?
Ik heb geen losse fan controller. Alles is direct aangesloten op het mobo.418O2 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:30:
Je kan in de NZXT software wel instellen dat je fans (of specifieke groepen fans) op je GPU temperatuur reageren. Maar dan moet je wel de NZXT controller gebruiken denk ik
En ik hoop het ook te kunnen oplossen zonder verdere controllers te moeten kopen
[ Voor 20% gewijzigd door heuveltje op 14-07-2020 10:32 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d