Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

"Geen contact met server" QNAP TBS-453A

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TTS 1
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 13-06 14:59
Beste Tweakers,

Mijn eerste help post. Mocht ik iets niet correct volgens de regels doen dan hoor ik het graag.

Ik heb het volgende probleem.
Ik zie mijn nas met Qfinder in mijn lokale netwerk (althans soms wel soms niet. Nadat ik met Qfinder deze probeer te benaderen (omdat ik moet initialiseren) krijg ik de melding "server is niet bereikbaar".
Dan komt er af en toe een scherm waarin ik doorverwezen wordt naar QNAP, maar krijg geen verbinding met die site (zie iets staan met poort 8080).
Echt van alles geprobeerd, maar kom er niet uit. Mijn vorige QNAP nas had deze problemen niet, aansluiten op de router en klaar.
Ook heb ik alle beveiliging tijdelijk uitgezet, maar geen andere resultaat helaas.

Ziggo modem staat in Bridge Modus.
ASUS RT-AC88U (opnieuw opgestart etc.)
QNAP TBS-453A met nu 2 WD RED 1TB / 2x 8GB Ram.

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 18:57
TTS 1 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:11:
Beste Tweakers,

Mijn eerste help post. Mocht ik iets niet correct volgens de regels doen dan hoor ik het graag.
Het wordt gewaardeerd om geen capslock te gebruiken in topic titels, dat komt zo schreeuwerig over ;)
Ik heb het volgende probleem.
Ik zie mijn nas met Qfinder in mijn lokale netwerk (althans soms wel soms niet. Nadat ik met Qfinder deze probeer te benaderen (omdat ik moet initialiseren) krijg ik de melding "server is niet bereikbaar".
Dan komt er af en toe een scherm waarin ik doorverwezen wordt naar QNAP, maar krijg geen verbinding met die site (zie iets staan met poort 8080).
Echt van alles geprobeerd, maar kom er niet uit. Mijn vorige QNAP nas had deze problemen niet, aansluiten op de router en klaar.
Ook heb ik alle beveiliging tijdelijk uitgezet, maar geen andere resultaat helaas.

Ziggo modem staat in Bridge Modus.
ASUS RT-AC88U (opnieuw opgestart etc.)
QNAP TBS-453A met nu 2 WD RED 1TB / 2x 8GB Ram.

Bij voorbaat dank!
Wat je zou kunnen doen is om in de client list te kijken van je asus router. Ik denk dat de UI er bij jou hetzelfde uitziet als bij mijn RT-AC66U, dus als je inlogt, dan zie zie je een knop 'View List' onder de client icoon.
Staat je NAS hier tussen? Je kunt het zien aan de client name of aan het icoontje. Probeer vervolgens in de browser je nas te benaderen door het ip-adres in te vullen met als poortnummer 8080.

• TTS 1
Hallo Jeroen,

Ja stom Ik zal zeker geen capslock meer gebruiken.

Klopt, in mijn cliënt lijst staat de nas vermeld en Qfinder vindt de nas ook, maar daarna gaat er ergens iets niet goed.
De nas initialiseert niet (!). Daarom wordt ik gevraagd of ik webpagina beheer wil openen en ja dat doe ik, maar er gebeurd niets. Het adres is niet benaderbaar.

• TTS 1
Bedankt voor je reactie btw.
Grt, Jari

• TTS 1
De reactie van Qfinder is "kan geen reactie van de server krijgen".

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:13

nelizmastr

Goed wies kapot

En waarom gebruik je steeds Qfinder?

Niet makkelijker om het ding gewoon een statisch IP te geven en via de browser in te loggen, zoals het eigenlijk hoort?

Initialiseren is namelijk alleen nodig bij de eerste keer instellen.

Hang hem eens rechtstreeks aan je Ziggo modem, dan moet-ie te vinden zijn.

I reject your reality and substitute my own

• TTS 1
Omdat ik niet zou weten hoe ik de nas anders kan benaderen.
Het moet haast wel een netwerk probleem zij. Ik heb alle utp kabels gecheckt en die functioneren prima.
Ook de router functioneert goed.
Goed idee, morgen verder mee. Ik zal de Asus uitschakelen en de Ziggo modem/router inschakelen (uit bridge mode). En dan de nas daarop aansluiten.
Hopelijk gebeurt er dan iets.
Bedankt voor je reactie btw.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TTS 1 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:35:
Omdat ik niet zou weten hoe ik de nas anders kan benaderen.
Maar waar gebruik je de NAS voor dan? Want, in essentie, het is network attached storage. Daar heb je dus die hele Finder-app niet voor nodig; een PC of een smartphone of een TV moet "gewoon" een bepaald protocol kunnen praten met een IP-adres en de bijbehorende share.

Oftwel; geef je NAS in je router een static IP, reboot even de NAS (en misschien ook je router) en probeer dan vanaf je PC het nieuwe static IP van de NAS te benaderen.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TTS 1
Ik had een paar jaar geleden ook een nas. Eigenlijk is dit mijn derde. Die gebruikte ik als mijn persoonlijke cloud. Dat wil ik weer. Nooit problemen gehad met installeren etc. dat verliep automatisch na het opstarten. Nu voor het eerst wel opstart problemen dus. Okay de nas een static IP geven. (ik ben geen it'er :-)). Dat ga ik ook proberen.
Bedankt!

• TTS 1
Altijd QNAP gehad.
En ook gebruiken als surveillance nas.

• TTS 1
De router ziet de nas. Staat in mijn off line lijst zie ik.
Hopelijk kan ik de nas een static IP adres geven.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True