Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

hoeveel intern geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• mariovanwetten
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 29-04 11:07
hierbij een vraagje of ik nog intern geheugen van mijn macbook kan verhogen. en zo ja wat gaat er dan beter?

ik heb een MacBook Pro (13-inch, Mid 2012)
processor 2,5 GHz Dual-Core Intel Core i5

er zit nu 2 x 4 8 GB 1600 MHz DDR3 in

Geheugensleuven: ECC: Uitgeschakeld Uitbreidbaar geheugen: Ja

ik hoor graag of dit mogelijk is en welk intern geheugen ik moet gebruiken.

groet mario van wetten

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

mariovanwetten schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:19:
hierbij een vraagje of ik nog intern geheugen van mijn macbook kan verhogen. en zo ja wat gaat er dan beter?

ik heb een MacBook Pro (13-inch, Mid 2012)
processor 2,5 GHz Dual-Core Intel Core i5

er zit nu 2 x 4 8 GB 1600 MHz DDR3 in

Geheugensleuven: ECC: Uitgeschakeld Uitbreidbaar geheugen: Ja

ik hoor graag of dit mogelijk is en welk intern geheugen ik moet gebruiken.

groet mario van wetten
Voor welk gebruik heb je meer dan 8GB nodig ?
(via zoekmachine kun je veel info zelf vinden)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mariovanwetten
ik wil graag parallels erbij draaien ivm sollidworks die ik voor mijn opleiding nodig heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 02:08

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Als het kritisch is voor je opleiding (als in: je kunt niet zonder deze software) dan zou ik eerder investeren in een andere, nieuwere laptop dan in meer RAM. Deze laptop is dus al 8 jaar oud en kan op zich nog prima meekomen (heb hem zelf ook als daily driver) maar de CPU begint toch echt wel oud te worden. De nieuwe versie van MacOS in het najaar zal er ook niet meer op beschikbaar komen.

• mariovanwetten
oke bedankt voor de info

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19-06 08:28
Ja, kan je vervangen voor 2x8GB zodat je totaal 16GB hebt.

• mariovanwetten
Top heel hartelijk bedankt

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Ik heb SolidWorks gedraaid op mijn MacBook Unibody eind 2008, met 8GB RAM, ook onder VMware Fusion. Het werkt. Daar is het meeste wel mee gezegd. De modellen die ik maakte waren niet de meest ingewikkelde, zeker geen krachtenberekeningen etc. Gewoon wat onderdeeltjes tekenen en daar iets van maken, dat was wat ik er mee deed.

De MacBook Pro mid 2012 kan 16GB RAM aan:
Standard RAM: 4 GB Maximum RAM: 16 GB*
Details: 4 GB of RAM is installed as two 2 GB modules, no slots free.

*Apple officially supports a maximum of 8 GB of RAM, but third-parties have determined that this model actually is capable of using up to 16 GB of RAM with two 8 GB memory modules.
Bron: https://everymac.com/syst...2-unibody-usb3-specs.html

Verder is het natuurlijk noodzaak dat die MacBook voorzien is van een SSD, wat ik niet uit je verhaal kan halen. Door een SSD wordt de boel in ieder geval werkbaar, zeker met een pakket zoals SolidWorks.

[Voor 6% gewijzigd door sypie op 14-07-2020 11:18]

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True