Toon posts:

PC advies voor mijn broertje. Zelfbouw ipv configurator werk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Iruk1981
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 16:59
Hallo allen,

Mijn broertje is na lange tijd op zoek naar een nieuwe PC. Hij had al wat in in configurator gegooid.

Daar was ik het niet mee eens en ben zelf aan het samenstellen gegaan. Aangezien het niet voor mezelf is, maar voor een ander wil ik graag feedback of het systeem bij elkaar past. Belangrijker nog of het goed is voor wat mijn broertje er mee wil doen. Ik heb de BBG van juli als basis gebruikt, maar dan met een B550 bordje.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn broertje wil zijn pc gebruiken voor internetten en wat games op full HD en zo hoog mogelijke instellingen (Cyberpunk 2077 en Vampire the Masquerade Bloodlines 2). Er zit een DVD brander in, omdat mijn broertje in ieder geval nog DVDs wil kunnen lezen. De Windows licentie heb ik erbij gedaan om het vergelijk met de gamepc configurator te maken

Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij heeft zelf een PC samengesteld van €1302 (incl. win licentie), dit houd ik aan als max.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Full HD scherm, toetsenbord en muis gaan mee de rest moet nieuw

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenAsus TUF Gaming B550M-PLUS€ 147,24€ 147,24
1VideokaartenPowercolor Red Devil RX 5700 XT€ 456,16€ 456,16
1BehuizingenCooler Master NR400 (with ODD)€ 58,90€ 58,90
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 104,40€ 104,40
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 32,-€ 32,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 60,35€ 60,35
1Optische drivesLG GH24NSD1€ 16,99€ 16,99
1VoedingenCorsair CX550M€ 74,39€ 74,39
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 106,90€ 106,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.222,33

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn broertje heeft geen voorkeur. Het is nu een AMD feestje geworden, omdat mijn voorkeur AMD is. Intel en/of NVidia mag ook, mocht dat beter zijn

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje koel en daarmee stil systeem zou een pre zijn. Locatie waar zijn PC staat kan in de zomer lekker warm worden

Ga je overklokken?
Overklokken ligt niet in de lijn der verwachtingen

Wat verwacht je van ons?
Past het systeem dat ik heb uitgezocht zo bij elkaar? is de voeding ok? en kan mijn broertje straks onbekommerd zijn spelletjes spelen? alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:50
Ik zou dan eerder zoiets doen, imo betere keuzes dan degene die je broertje gemaakt had.
https://gamepc.nl/s/17180
Een 2060 of zelfs 5700(xt) lijkt me niet nodig voor full HD, of het moet 144hz zijn?
Windows licentie koop je voor een tientje online.

Bedenk je wel dat bij jouw setup nog wel verzend en assemblage kosten komen, dan kom je boven de 1300.
Het syseem is wel een stuk beter natuurlijk.
Moederbord (en dus videokaart) lijken me overkill.

[Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 14-07-2020 01:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baardhaas
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20-09 19:04
Op het systeem wat in de configurator staat is inderdaad wel het één en ander op aan te merken.
quote: Iruk1981
Wat verwacht je van ons?
Past het systeem dat ik heb uitgezocht zo bij elkaar? is de voeding ok? en kan mijn broertje straks onbekommerd zijn spelletjes spelen? alvast bedankt
Ja, het systeem past prima bij elkaar.
Met deze voeding heb ik geen ervaring, het wattage is in elk geval voldoende voor deze build.
Spellen op FullHD zullen uitstekend werken, op 1440p ook.

[Voor 9% gewijzigd door Baardhaas op 14-07-2020 00:35]

• Iruk1981
@mitsumark en @Baardhaas bedankt voor de feedback. Wellicht dat een 5700xt inderdaad wat overkill is. Ik heb ook een 5700xt en merk dat die er niet echt warm van wordt op Full HD.

Bedankt voor de tip over verzend -en assemblagekosten. Ik had via de wensenlijst al snel gekeken naar bestellen bij 1 webshop ipv verschillende. Dan zijn er twee keuzes onder de 1300. Bij beide heb ik zelf goede ervaringen. Assemblagekosten zullen nul zijn (niet helemaal waar kost mij wat tijd, benzine en afschrijving). Ik zal hem helpen met de assemblage.

De keuze voor Windows licentie laat ik aan hem over. Ik heb een link gegeven naar het HWI artikel om wat in te lezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 15:48

iPhone 12 Pro 128GB Goud // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:14
En in die kleine kast zijn 2 casefans onvoldoende met een RX5700XT. Neem er dus nog minimaal eentje bij.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 22:37
koop dan wel een fan split kabel, want je hebt maar 2 aansluitingen op je bord.

• Iruk1981
Bedankt voor tips mbt koeling.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee