Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Xurasmo
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 14-09-2020
Goedenavond,

Sinds een aantal dagen valt het mij op dat de downloadsnelheid op de Playstation 4 zeer laag is, zowel draadloos als met kabel. Op andere apparaten, waaronder mijn computer en telefoon, behaal ik een downloadsnelheid van ~30 MB/s. Op de PS4 is dit slechts ~4 MB/s, mocht het niet lager zijn. Hier heb ik nooit eerder problemen mee gehad. de kabel is overigens niet defect. Dezelfde kabel functioneert prima op de computer.

Ik ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben. Hoor graag jullie reacties tegemoet :) .

Alvast bedankt,
Jeffrey

Alle reacties

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 04:29
Staat de Playstation nog wel ingesteld om het bedrade netwerk te gebruiken?

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:48

BM

Moderator Spielerij
Even een move naar Spielerij - Problemen & Vragen :)

Xbox | iRacing
Even the dark has a silver lining

• Flapperbol
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 16:05
Mijn ervaring is dat Playstation Network sowieso nooit snel is, heb hier 1gbit glasvezel.
Als ik een game wil downloaden kan ik beter ondertussen een andere game opstarten dan wachten tot het klaar is, want dat kan met de games van tegenwoordig wel enkele uren duren.

• Xurasmo
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 14-09-2020
@Jorgen Yes. Heb dit ook meerdere malen gecontroleerd. Het verbinden met de kabel is ook geen enkel probleem. Als ik een verbindingstest doe geeft hij soms rond de 200 Mbit/s aan. Als ik dan m’n download start of de test nog een keer doe, is het opeens 40 Mbit/s.

Ook met WiFi hetzelfde probleem. En dit gebeurt echt alleen op de PS4 :(.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 02:52

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee of dat mogelijk is bij je thuis; een (snelle) test is je PS4 even in de DMZ van je router/modem hangen. Dan heb je (theoretisch) 0 invloed van andere apparaten en voor de PS4 lijkt het alsof die dan "direct" aan het internet hangt.

Is dat ook traag? Dan zou ik Sony bellen (of in ieder geval je PS4 de schuld gaan geven of het bijbehorende PSN-netwerk).

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True