Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Is mijn snoer compatible met de Sony MDR-1A?

Pagina: 1
Acties:

• noud
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 11-06 14:17
Hoi,

Ik een bestelling in China gedaan voor een koptelefoon snoer.
Hier

Dit snoer past niet op mijn huidige koptelefoon. Ik heb een onder de Online shoppen in China een topic geplaatst maar vond dat ik met deze vraag niet daar terecht kan omdat ik nu wil weten of ik de specificaties toch over het hoofd heb gezien.

Grandado wil mij een deel vergoeden maar ik wil dat zij alles vergoeden.
Voordat ik dit aanvraag wil ik van jullie weten of ik iets over het hoofd heb gezien.
Want die Chinese websites zijn zo chaotisch. Een komma teweinig of een spatie teveel kan wellicht een ander product zijn. Ik heb hen al aangegeven dat ze de site moeten aanpassen. Inmiddels heb ik screenshots gemaakt zover het mogelijk was.

Ik heb de Sony MDR-1A

Dus een snoer Sony MDR-1A

POYATU Voor Sony MDR-Z1000 7520X10X920 Xb900 ZX770BN 1RNC 1RBT ZX700 ZX750DC NC50 NC600D HDR-MV1 NC500d MDR 1R 10R 1A AUX kabel

Nu dacht ik dat dit mijn snoer was. Dik gedrukt en cursief.

Nu las ik net vandaag deze spec. waar hij niet tussen zit.

Merknaam: POYATU
Pakket: Ja
grootte: 1.5M
Kleur: Zwart
Modelnummer: PYT-188
Aritkeltype: Oortelefoon Kabels
Product Name: For Sony MDR ZX700 AUX Cable
For Sony MDR 1RBT AUX Cable: Yes
Function 1: AUX Cable
Function 2: Cable
Function 3: For Sony MDR ZX770BN AUX Cable
Function 4: For Sony MDR Xb900 AUX Cable
Usage 1 : For Sony MDR X920 AUX Cable
Usage 2 : For Sony MDR X10 AUX Cable
Feature: For Sony MDR 7520 AUX Cable
For Sony MDR-Z1000 AUX Cable: Yes

Voordat ik iemand verder ga beschuldigen. Kan ik geld terugvragen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 00:05
Je kunt gewoon je product retourneren, daar heb je ook recht op.

Verzendkosten zijn bij grandano wel voor eigen rekening.

Zie de FAQ op hun site

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

• noud
Ik heb alle verpakkingsmaterialen ed niet meer in bezit. En om dit weer op te sturen per vliegtuig terug te sturen.

• LuisjeNL
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 00:05
Aangezien zij al aangegeven hebben een deel te vergoeden zou ik dat gewoon aannemen. Verkoop je deze snoer weer door of je geeft aan dat je de orginele verpakking niet hebt en dat je het toch graag terug wilt sturen.

En ach, ik zou mij niet druk maken over een snoer die op het vliegtuig terug gaat, dan had je beter een dure snoer in een nl winkel kunnen halen ;)

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Waarom past dit snoer niet op je koptelefoon? Als het een stukje kunststof is wat in de weg zit dan zou ik dat netjes weghalen met een scherp mesje.

Verder moet je de connector natuurlijk stevig in de behuizing drukken, sommige gaan iets zwaarder omdat zet onderweg gebruikt worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17-06 22:27
noud schreef op maandag 13 juli 2020 @ 23:24:
Ik een bestelling in China gedaan ...
[...]
Want die Chinese websites zijn zo chaotisch.
Je kiest ervoor om bij een buitenlandse webwinkel te kopen. Daar hoort nu eenmaal bij dat retourneren en een duidelijke productomschrijving soms niet zo goed zijn geregeld als in Nederland.
noud schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 01:51:
Ik heb alle verpakkingsmaterialen ed niet meer in bezit.
Dan houdt het op. Beetje flauw, maar je dient de verpakking te bewaren totdat je besluit het product te houden. Gelukkig ging het in dit geval slechts om een kabeltje.

[Voor 80% gewijzigd door TBTL op 14-07-2020 18:43]

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02:14

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Dan is het toch meer iets voor Shopping Forum dan voor Audio en Hifi. Verhuis ik het topic die kant op: AUD > SF

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• noud
Nee, deze topic is niet voor de Shopping Forum bedoeld. Mijn eerste vraag was of ik het goed op de website heb gelezen dat het snoertje op de koptelefoon past.

Ik wil enigszins mijn ecologisch voetafdruk verkleinen, zover mogelijk ik daar zin in heb haha.
Dus daarom vind ik terugsturen per vliegtuig een beetje te ver gaan.

Het snoertje past niet op de koptelefoon omdat het stukje te small/klein is, niet omdat hij te groot/breed is.
Enfin, ik kan het altijd als wurgtouw gebruiken als er inbrekers in mijn huis spoken.

Voorlopig voor mij geen Chinese shops meer, dit is de tweede keer dat een product onvoldoende is.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19:02
Snelle google leert ons dat alle kabels voor die koptelefoon een 3 polige 3.5mm connector heeft bij de koptelefoon kant en een 4 polige aan de andere kant (voor de mic in het snoer). Snoer moet ook gewoon erin passen dus, het is niet alsof zulke connectoren nou heel speciaal zijn. Ik begrijp niet echt hoe het stukje te smal/klein kan zijn, tenzij ze je een kabel met een 2.5mm connector hebben opgestuurd. Dat kan je nameten als je niet zeker bent (of hem gewoon naast een andere 3.5mm connector leggen).
Ik wil enigszins mijn ecologisch voetafdruk verkleinen
_O-

• noud
Ik ben echt geen techneut maar hij past niet. Zelfs met hard duwen.
Wilde een filmpje maken maar die kan ik niet uploaden en foto's verkleinen lukt even niet.

Foto 1 snoertje dat past
Foto 2 snoertje dat niet past
Foto 3 snoertjes dat in het koptelefoon gaat. Links= China Rechts= Nederland
Foto 4 snoertjes dat in de I-pod gaat Links= Nederland Rechts: China

China snoertje lijkt toch iets breder en minder hoog te zijn.

Edit: Ik begrijp nu van jou dat dit een standaard snoer is. Ik dacht dat het snoer enkel op de Sony paste.
Inmiddels ben ik aan het zoeken of ik een in Nederland kan kopen.

[Voor 4% gewijzigd door noud op 14-07-2020 20:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
noud schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:36:
Foto 4 snoertjes dat in de I-pod gaat Links= Nederland Rechts: China
Zodra je een snoertje hebt met stereo geluid én een microfoon heb je de linker van de 2 nodig. De zogenaamde TRRS jack (Tip-Ring-Ring-Sleeve). De rechter op de vierde foto is een TRS jack, voor stereo geluid zonder microfoon.

Waar je in ieder geval goed naar moet kijken is dat die met TRS in je koptelefoon gaat en die met TRRS in je telefoon o.i.d. gaat.

Wanneer het kunststof te dik is en niet in die vergulde bus past zoek je een scherp mesje en snijd je het laatste kunststof ringetje bij zodat het wel past. Als het dan toch gaat om het verkleinen van je ecologische voetafdruk is dit het minste wat je kunt doen, er gaat alleen wat kunststof verloren (wat je weer gescheiden in kunt leveren).

• noud
Helaas, hij past nog niet. Ik proef een beetje cynisme in jouw laatste zin. ;)
Dat wordt functie wurgsnoer.

Het is wel mogelijk een TRRS jack op de I-pod aan te sluiten? De microfoon heb ik niet nodig wel de volumeregeling en een snoer dat niet na paar maanden kapot gaat. Heb er al twee kapot gemaakt. Wel door mijn eigen toedoen, blijven haken aan een fietsstuur of stoel.

Ik heb een mooi kabeltje gezien deze en deze

[Voor 12% gewijzigd door noud op 14-07-2020 22:07]

• sypie
  • Niet online
Zet je nou 2 keer dezelfde link in je laatste bericht?

En ja, mijn laatste zin was misschien een beetje cynisch maar toch, je bent Tweaker of niet. Je laatje toch niet tegenhouden door een stom stukje kunststof? De rest van de jack past namelijk wél, dat is een standaard die wereldwijd gebruikt wordt. Voordat je een andere kabel bestelt zou ik eerst dit eens proberen, het kan je zo weer €15+ schelen voor een stom kabeltje die misschien weer niet past omdat er een stukje kunststof in de weg zit.

Een nieuwe kabel kopen terwijl deze prima functioneert is niet heel erg goed voor het milieu, maar dat wist je vast al wel. Dat het ook minder goed voor je portemonnee is maakt mij dan weer niet zoveel uit, daar voel ik niks van.

Ow, je kunt ook nog een kogel door de Chinese kabel heen proberen te schieten. Kijken of je garantie krijgt, ze beloven immers dat het een en ander van kevlar is gemaakt wat "bulletproof" is.

EDIT: Omdat je 2e link nu aangepast is: ik vertrouw die kabel óf de foto's van die kabel niet. Een TRS jack met microfoon? Volgens mij heb je daar minimaal een TRRS jack voor nodig. Uiteraard laat ik me graag corrigeren wanneer dat niet zo is.

[Voor 22% gewijzigd door sypie op 14-07-2020 22:59]

• noud
Ha, er kwam iets tussendoor.

Ik laat mij enkel beetje tegenhouden als ik de kabel weer moet terugsturen. Het is niet dat ik mij hiermee erg bezig hou. Maar voor een kabel de wereld over, dat gaat mij op dat punt te ver.

De kabel uit China functioneert dus niet. Ik heb het kunststof stukje eraf gesneden. Het past net, maar maakt geen klik geluid zoals bij het originele kabel.

Ik snap niet wat je bedoelt met "je kunt ook nog een kogel door de Chinese kabel heen proberen te schieten. Kijken of je garantie krijgt, ze beloven immers dat het een en ander van kevlar is gemaakt wat "bulletproof" is."

Ik heb garantie maar niet de volle mep.

Bedankt voor je hulp. Ik kijk nog even verder. Ik snap nog steeds niet waarom die originele Sony kabels zo kostbaar zijn.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

noud schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:22:
... Ik snap nog steeds niet waarom die originele Sony kabels zo kostbaar zijn.
Die zijn niet kostbaar, die zijn gewoon (te) duur.
Vooral omdat er 'Sony' op staat... ;)

Mooie Plaatjes   

• sypie
  • Niet online
noud schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:22:
Ik snap niet wat je bedoelt met "je kunt ook nog een kogel door de Chinese kabel heen proberen te schieten. Kijken of je garantie krijgt, ze beloven immers dat het een en ander van kevlar is gemaakt wat "bulletproof" is."
Afbeelding van de kabel die je nu in huis hebt, volgens de link in je eerste bericht van dit topic.

• noud
Ik zag hem gisteren ook, maar deze snoertjes die gaan te snel stuk. In een tweeëneenhalf jaar tijd zijn zij gesneuveld/

• Kitano
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16-06 16:50
Waarom koop je bij grandado. Dat is een ordinaire dropshipper. Bij Ali kost dezelfde kabel 4 IPV 12 euro
https://nl.aliexpress.com/i/32816937624.html

En bij deze van 3 euro staat expliciet MDR-1A vermeld
https://nl.aliexpress.com/i/4000103866946.html

[Voor 25% gewijzigd door Kitano op 15-07-2020 17:03]

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
noud schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:36:
Ik ben echt geen techneut maar hij past niet. Zelfs met hard duwen.
Wilde een filmpje maken maar die kan ik niet uploaden en foto's verkleinen lukt even niet.

Foto 2 snoertje dat niet past

[Afbeelding]
Voor de zekerheid: heb je de andere kant wel geprobeerd? Zo gaat ie natuurlijk niet passen nee ... (op het origineel past ie ook niet met deze kant).
En anders is het inderdaad niet de juiste kabel. In de commentaren bij de aliexpress link staat wel een comment dat je na het plastic wat bij te werken wel passend krijgt:
vóór: https://ae01.alicdn.com/kf/UTB8xMlod3nJXKJkSaelq6xUzXXa0.jpg
na: https://ae01.alicdn.com/kf/UTB8zQxvd__IXKJkSalUq6yBzVXae.jpg

Dit zijn overigens die van de originele kabels resp. zonder en met bediening:

[Voor 41% gewijzigd door apis29 op 15-07-2020 21:47]

• noud
Ik kwam pas later achter dat Granado een Chinese webwinkel is. Omdat de hele site in Nederlands was geschreven.
Ik heb hem van POYATU gehaald alleen die past niet. En ja natuurlijk heb ik de plugs ook andersom erin gestoken. :)

Ik heb hele andere kabels gekregen. Die foto die jij laat zien wat je eraf moet veilen, zo zien erbij niet uit.

Mijn kabel loopt in een boogje van 70 graden.

Ik heb in het verleden 1 ding uit China besteld.
Vandaag is weer een pakketje aangekomen, en jahoor ik mis weer een snoer.

[Voor 13% gewijzigd door noud op 17-07-2020 14:20]

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15:55
Heb je met PayPal betaald? Dan kan je je artikel misschien gratis retour zenden.

https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns

• Medione1210
noud schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:27:
Ik zag hem gisteren ook, maar deze snoertjes die gaan te snel stuk. In een tweeëneenhalf jaar tijd zijn zij gesneuveld/
Het mooie van Amazon is dat zij hele goede aftersales hebben. Als je kabel binnen de garantieperiode defect is krijg je gewoon je geld terug, ook bij derde verkopers.

• noud
@Medione1210
Ik heb het via iDEAL betaald. Bedankt voor de tip.

• Medione1210
noud schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:16:
@Medione1210
Ik heb het via iDEAL betaald. Bedankt voor de tip.
Wellicht weet je het al,maar probeer altijd met PayPal, CC of Klarna(AliExpress) te betalen voor een klein beetje extra zekerheid. Sowieso heeft AliExpress ook nog een goede dispute regeling.
En bestellen op Aliexpress of eBay is ook vaak goedkoper dan via sites die vaak alleen maar dropshippen. Ook Amazon heeft tegenwoordig veel Chinese verkopers met redelijke prijzen én je hebt daar garantie en aftersales vanuit Amazon.

Specifiek in jouw geval zou ik genoegen nemen met een deelvergoeding en er verder niet teveel tijd in steken. Zie het als leergeld.

[Voor 10% gewijzigd door Medione1210 op 17-07-2020 21:44]

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
noud schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:19:
Mijn kabel loopt in een boogje van 70 graden.
:
Waarom koop je bij grandado. Dat is een ordinaire dropshipper. Bij Ali kost dezelfde kabel 4 IPV 12 euro
https://nl.aliexpress.com/i/32816937624.html
De andere kant loopt niet in een boogje (foto 4 van jou), dat is de kant die erin moet in de koptelefoon (nooit de kant met het boogje). Was ook wel duidelijk op de foto dat die kant tekort is ja, door het te bewerken heeft diegene het volgens de comments wel passend gekregen (gaat dus om de kabel rechts, links houdt ie de originele ernaast).

[Voor 36% gewijzigd door apis29 op 17-07-2020 21:53]

• noud
Die van Poyatu die moet bij geschuurd worden.

Wie gaat er nou de comments lezen van een kabeltje als er duidelijk in de productbeschrijving staat dat hij voor de koptelefoon gemaakt is.

Foto 4 zijn 2 verschillende kabels.
Met een boogje bedoel ik niet het jack/metaal/koper gedeelte.

Topic kan dicht. Snoer is gemold. Ik haal wel nieuwe van Amazon.

Bedankt voor de hulp
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True