Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vraag: Game pc 1440P 144hz ~ 1300 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• superheldo
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 06-06 01:20
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een game pc voor mijn zusje. Zij zou graag een investering willen doen voor een PC die ongeveer 1440P op 144 hz aankan ( uiteraard met lagere settings voor sommige games).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget: Rond de 1300~ euro. Dit staat niet vast omdat wij bewust zijn van kosten baten. Tips zijn van harte welkom!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
geen componenten
Heb zelf nog wat extra fans liggen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenMSI B450-A Pro Max€ 91,05€ 91,05
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio€ 590,-€ 590,-
1BehuizingenNZXT H510 Elite Zwart€ 155,05€ 155,05
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR€ 93,77€ 93,77
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 84,70€ 84,70
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 114,85€ 114,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.294,42

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
- MSI gaming x trio GPU, koelt goed, relatief stil.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer moet goed kunnen koelen in warme ruimtes! De computer zal op een zolder kamer komen waar het erg warm kan zijn!

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Anders dan de standaard overclock(boost) van de kaart, is er niet de ambitie dit te doen tenzij dit echt een meerwaarde heeft in gamen / frames.

Wat verwacht je van ons?[i]
Sta open om feedback te geven! _/-\o_

Is er bijvoorbeeld een CPU koeler nodig? Betere CPU?

Alvast dank !!!

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 07:15
Waarom wil je geen 5700xt als je bang for buck wilt?
Cpu koeler maakt je pc vooral wat stiller, kan wel handig zijn. Cpu is prima.
Als je de 2070 super aanhoudt zou ik net wat meer steken in je moederbord.

• superheldo
Welk moederbord zou je aanraden als upgrade?
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 124,90€ 124,90

Flinke stap in prijs, is dat het waard? Ben niet thuis in AMD en de CPU's.

GPU 2070 super vs 5700
Omdat ik zelf een 1080ti heb en een soort 'voor-gevoel' heb dat de 5700 XT dan net niet datgeen haalt waarvoor de built bedoeld is: de 1440P 144hz.

Anders word het immers duurkoop.

CPU koeler
Wat is een degelijke koeler, niet te overkill, voor deze cpu?

[Voor 10% gewijzigd door superheldo op 14-07-2020 00:15. Reden: table was niet goed]

• PatrickSeastar
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 02:52
Waarom moet je meer in je moederbord pompen als je voor de 2070 Super kiest? Daar zou ik graag wel wat meer uitleg over willen hebben.

@superheldo YouTube: GeForce GTX 1080 Ti vs. 5700 XT & RTX 2070 Super, 35 Game Benchmark

• superheldo
Hi @PatrickSeastar !

Dank voor je reactie allereerst! 5700 XT doet het nog erg goed! Begin te twijfelen of het de premium waard is als je kijkt naar games als COD en degelijk (grote) games. Zou je stellen dat de super het waard is?

Met betrekking tot het moederbord, ik heb werkelijk waar geen idee. RAM zit goed naar mijn idee en voldoende bandwith?

• PatrickSeastar
@superheldo
Het enige wat ik kwijt wil over AMD vs Nvidia is dat ik een slechte ervaring heb gehad met de 5700XT en dat ik over ben gegaan naar een 1080Ti en daar heb ik verder geen problemen mee gehad. Men zegt dat de problemen van Amd tegenwoordig niet meer bestaan dan zou ik zelf voor de 5700XT gaan als dat daadwerkelijk het geval is. Maar om helemaal mijn mening over te geven is dat ik nu sowieso zonde vind om premium prijs te betalen voor voor beide Amd/Nvidia omdat de nieuwe generatie om de hoek is vind ik eigenlijk dat beide kaarten 5700XT/2070Super bad value is en dat zal nog meer blijken als de nieuwe generatie komen. Mijn advies zal ten aller tijden zijn koop een goedkoop kaartje en upgrade over een paar maanden naar een nieuwe kaart of een 5700xt/2070Super als ze goedkoper zijn dan nu.

Moederbord wat je in eerste instantie hebt gekozen is prima, overclocken heeft toch niet zoveel bijzonder veel nut met de Ryzen geef het een 0.050 undervolt en kijk nooit weer terug. Met Ram zit je goed maar je kunt ook voor deze pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B gaan iets goedkoper en ook 100% werking met xmp profiel.

• superheldo
Hi @PatrickSeastar !

Het probleem is dat mijn zusje eigenlijk ongeduldig is en bijkomend niet wetende wat de 3000 series gaan leveren qua prestaties, prijs/prestaties t.o.v. de huidige en daarmee de prijs / waarde van de huidige kaarten, en de kaart beschikbaarheid.

Ze stellen dat de kaarten in augustus worden gepresenteerd? De beschikbaarheid in NL is dan meestal 1-2 maanden erna, waarna ze niet te verkrijgen zijn haast + premium. De 'goeie' kaarten moeten nog ontwikkeld worden gezien die founders-edities het geld niet waard zijn qua koeling e.d.

Eer dat die kaarten beschikbaar zijn, denk ik zelf dat we kijken naar november, december. Dat is lang wachten, voor een paar tientjes en bijkomende PS4 online-kosten.

Heb jij wellicht meer gelezen over de 3000 series dan mij? Is het het wachten echt waard in deze?

[Voor 6% gewijzigd door superheldo op 14-07-2020 02:37. Reden: vraag toegevoegd]

• PatrickSeastar
Ik kan niet echt uitspraken doen over de nieuwe generatie videokaarten van zowel Amd/Nvidia omdat feitelijk alles theorie is op dit moment totdat de grote bedrijven zelf de specs releasen. Maar met een beetje youtube zoekwerk kom je al snel wat dingen te weten waarvan je zelf een conclusie kan maken of het waard is om een nu een highend kaart te kopen of niet. Maar als je zusje gewoon content is met wat er nu op de markt is dan is het verder geen probleem om een kaart aan te schaffen het doel is natuurlijk dat zij blij wordt van wat jij voor haar in elkaar zet. (:

• atsan
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 23:20
superheldo schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 00:13:

CPU koeler
Wat is een degelijke koeler, niet te overkill, voor deze cpu?
Ik heb de volgende er op zitten:

1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 32,-€ 32,-

• kyrillajax
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 20-06 18:41
superheldo schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 02:36:
Hi @PatrickSeastar !

Het probleem is dat mijn zusje eigenlijk ongeduldig is en bijkomend niet wetende wat de 3000 series gaan leveren qua prestaties, prijs/prestaties t.o.v. de huidige en daarmee de prijs / waarde van de huidige kaarten, en de kaart beschikbaarheid.

Ze stellen dat de kaarten in augustus worden gepresenteerd? De beschikbaarheid in NL is dan meestal 1-2 maanden erna, waarna ze niet te verkrijgen zijn haast + premium. De 'goeie' kaarten moeten nog ontwikkeld worden gezien die founders-edities het geld niet waard zijn qua koeling e.d.

Eer dat die kaarten beschikbaar zijn, denk ik zelf dat we kijken naar november, december. Dat is lang wachten, voor een paar tientjes en bijkomende PS4 online-kosten.

Heb jij wellicht meer gelezen over de 3000 series dan mij? Is het het wachten echt waard in deze?
Zoals patrick al zei. Het is lastig om te zeggen, want het zijn slechts geruchten die worden rondgebracht. Maar! Er wordt wel een grote sprong gemaakt in performance. Zo zal de RTX 3080 bijvoorbeeld ~30% sneller zijn dan de RTX 2080 ti. Als we nvidia mogen geloven, worden de kaarten rond begin september uitgebracht. Turing zal dan ook tegen de tijd in prijs dalen, let wel op dat de productie van turing stop wordt gezet.

• superheldo
Hi Heren! @PatrickSeastar @kyrillajax

Wil jullie erg bedanken voor het meedenken!

Dus uitgaande van een release in September, hebben we het over degelijke kaarten beschikbaar bij volgend jaar. Na gesprek met mijn zusje vind ze dat te lang wachten, dus de keuze hierin is gemaakt, aanschaf zal op dit moment plaatsvinden.

@atsan
Zijn de temps goed te reguleren met die koeler? Wat zijn deze ongeveer? zie namelijk zelden bij een built met ryzen een aftermarket koeler erop staan, maar voor 30 euro een upgrade daarin is natuurlijk geen probleem! Dank voor uw reactie!

• superheldo
Nu blijft de vraag hangen:

Waarom een betere moederbord?

• tritimee
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19:45
atsan schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 06:41:
[...]

Ik heb de volgende er op zitten:

1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 32,-€ 32,-
ik heb deze er ook op zitten, had er al jaren 1 op mijn vorige pc. in eerste instantie zonder CPU cooler besteld, want er zit er toch 1 bij... maar de stock cooler, maakt zo verschrikkelijk veel herrie...

ik ben blij met deze cooler, houdt de CPU op een nette temperatuur en hoor hem eigenlijk nooit.

Edit: ik heb ook de Ryzen 5 3600

• superheldo
In dat geval gaat die koeler er zeker op!

Volstaat deze PC verder in de huidige samenstelling?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True