Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

vsync probleem 5700xt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gekkeboel
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 27-05 20:18
beste tweakers ik heb een vraagje heb een probleem met me videokaart gaat om de Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse ik kom er zelf niet meer uit het probleem is zo dra ik vsync in game aan doen wil vsync nog al droppen van 60 naar 59 naar 58 en soms 55 en dan weer naar 60fps waar door ik even een stotter krijg zo dra ik vsync uit doe heb ik nergens geen last van en komt ie nooit onder de 60 alleen probleem is dan screen tearing mij vraag is is dit normaal mag vsync dit doen en is dit op te lossen met een freesync monitor

in cod warzone op de grond is het goed geen last van drops ma games zo alls
destiny beyond 2 souls evil whitin 2 altijd drops met vsync aan
...

gaat dus om de Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse met een combi Philips 276E8VJSB 4k monitor
...

wat ik zelf geprobeerd heb is voeding vervangen en hdd naar ssd verschilden winkels gebeld en geen 1 die er een antwoord op heeft rest van de onderdelen zie onder

amd ryzen 2700
asus b450-a
antec hcg gamer gold voeding 750watt
rx 5700xt
16gb jigsaw ram
ssdm2 kingston a2000
a data ssd 256gb voor windows
...

Beste antwoord (via gekkeboel op 14-07-2020 16:14)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Allicht een inkoppertje maar een 5700XT doet toch helemaal geen 2160p60 zonder drops / issues?

Laat ik het anders zeggen: je monitor is native 2160p dus ik vermoed dat je dan instelt dat je games op 1080p draaien (en netjes scalen) of dat je native de resolutie van je OS & monitor gebruikt en op 2160p speelt?

Of is het vsync-issue ook in je OS aanwezig bij "gewoon" internetten, muziekje luisteren, etc?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Allicht een inkoppertje maar een 5700XT doet toch helemaal geen 2160p60 zonder drops / issues?

Laat ik het anders zeggen: je monitor is native 2160p dus ik vermoed dat je dan instelt dat je games op 1080p draaien (en netjes scalen) of dat je native de resolutie van je OS & monitor gebruikt en op 2160p speelt?

Of is het vsync-issue ook in je OS aanwezig bij "gewoon" internetten, muziekje luisteren, etc?

• gekkeboel
goede avond max muziek en films gaat gewoon goed zonder problemen de meeste games kan de 5700xt gewoon aan in 4k niet alle games dan zet ik in de game gewoon op 1440p ma dan alls nog heb ik last van vsync drops ik doe alls zonder scalen ma ik zie ook in me amd controll panel dat me kloksnelheid erg op en neer schommelt met vsync aan en zo dra ik hem uit doe loopt ie wel aardig in een rechte lijn

• Sokucho
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 20:39
Waarom vsync aanzetten en niet gewoon in game je frames cappen op 60?

• gekkeboel
Zonder vsync loopt het niet soepel heb het cap al is geprobeerd loopt lang zo soepel niet is voor mij geen optie ben bang dat amd drivers nog steets buggie zijn ik denk zelf dat enige uitweg een freesync monitor is

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10-01 17:43

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Met vsync aan wordt het gewoon 60fps. Freesync zou het tearing op moeten lossen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• gekkeboel
Wim goede morgen klopt zo alls ik het lees moet het met freesync soepel spelen ma kan ik freesync ook mixxen met vsync volgens mij alls hij dan onder de 60 komt moet het nog smooth spelen tog
Alls ma binnen de range van freesync ben

• gekkeboel
Beste tweakers ik heb het probleem gevonden voor mensen die het probleem ook hebben zet alle overlays uit discord steam xbox game bar alles wat een overlay heeft gebruik niet de overlay in amd zelf voor de temps enz u zult merken dat drops een stuk minder of helemaal weg

• MAX3400

MAX3400

gekkeboel schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:14:
Beste tweakers ik heb het probleem gevonden voor mensen die het probleem ook hebben zet alle overlays uit discord steam xbox game bar alles wat een overlay heeft gebruik niet de overlay in amd zelf voor de temps enz u zult merken dat drops een stuk minder of helemaal weg
Fijn dat je het gevonden hebt maar is dat niet een beetje "basic" troubleshooting?

Ik snap dat het niet altijd wenselijk is maar hoe vaak vraagt een fabrikant of iemand op Tweakers wel niet "Heb je al een clean install van Windows gedaan"?

Dan had je namelijk sowieso al geen overlays (ingesteld / gekregen) van Discord, Steam, Xbox en AMD. En nee, die AMD overlay kan je voorkomen (vaak) door de driver / setup selectief te installeren.

• gekkeboel
Na ja basic vind van niet dit grapje heeft me 200 euro gekost overal waar je op zoekt ging via google krijg je te lezen of dat je cpu moederbaord gpu of ram een defecht heeft of wat mis is met je voeding alls amd hun drives gewoon top voor elkaar hat sceelde mij nieuwe voeding plus me hdd lopen vervangen voor ssdm2 terweil gewoon aan overlays lag ma ja maakt niet uit probleem op gelost

Daarom vroeg ik hier om hulp mischien dat er ook 1 was met zelfde probleem

En nee hat er niet aan gedacht om een clean install
Zal het mee nemen voor de volgede format c

Tog bedankt voor u berichten en de hulp
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True