Import kosten met Express + DDP shipping?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50
Een paar weken geleden heb ik bij een shop op Alibaba een tweede order geplaatst, gekozen voor Express + DDP shipping.

Nu is zojuist UPS langsgeweest en ineens moest ik kosten betalen om het pakket te mogen ontvangen, om precies te zijn:

- Omzetbelasting
- Voorschot toeslagen

Ik begrijp hier niets van, ik heb gekozen voor Express + DDP om dit juist te voorkomen. Dit werkte bij de vorige order ook prima.
Wat is hier verkeerd gegaan? Kan het komen omdat het pakket via China - Korea - Germany is verscheept?

Onder de track and trace staat vermeld:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XMX5XHe.jpg

https://www.ups.com/nl/nl...are-for-cod-shipment.page

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
vorige order is erdoorheen geglipt, normaal moet dat altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
99ruud99 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:06:
Omdat? Hierom kies je toch juist DDP?

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:30
Omdat je import heffingen moet betalen... Soms heb je mazzel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:25

DataGhost

iPL dev

99ruud99 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:06:
Erwin schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:09:
Omdat je import heffingen moet betalen... Soms heb je mazzel...
Zoek voor de grap eens op wat DDP betekent.

@Strider Ik zou even naar de voorwaarden bij de verzender kijken. Het zou best kunnen dat ze de kosten niet betalen in de hoop dat er geen kosten zijn, en dat je die kosten zelf moet voorschieten en vergoed krijgt na het indienen van de factuur. Niet netjes maar met uiteindelijk hetzelfde resultaat. Het kan ook gewoon zijn dat ze een fout gemaakt hebben. De route zou voor jou niks uit mogen maken.

[ Voor 19% gewijzigd door DataGhost op 13-07-2020 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54

Rmg

Even een bericht naar de seller. En anders heeft alibaba ook gewoon een dispute systeem toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:06
DAP:
DAP is the abbreviation of Delivered at Place. It means that the seller needs to bear cost, risk and responsibility for goods until made available to buyer at named place of destination.

A kind remind: the seller clears goods only for export, not import.

DDP:
DDP means Delivered duty paid. It is a transaction in which the seller must pay for all of the costs related to transporting the goods and is responsible in full for the goods until they have been received and transferred to the buyer. This includes paying for the shipping, the duties and any other expenses incurred while shipping the goods.

Het zou inderdaad met DDP gedekt moeten zijn volgens mij. Even de verzender contacten.

[ Voor 6% gewijzigd door Cave_Boy op 13-07-2020 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:30
DataGhost schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:09:
[...]

[...]

@Strider Ik zou even naar de voorwaarden bij de verzender kijken. Het zou best kunnen dat ze de kosten niet betalen in de hoop dat er geen kosten zijn, en dat je die kosten zelf moet voorschieten en vergoed krijgt na het indienen van de factuur. Niet netjes maar met uiteindelijk hetzelfde resultaat. Het kan ook gewoon zijn dat ze een fout gemaakt hebben. De route zou voor jou niks uit mogen maken.
:o iedere dag leer je iets nieuws... Zou het kunnen zijn dat ze inschatten of ze de kosten verhaald kunnen krijgen en dan gewoon alsnog naar de koper gaan. ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
DataGhost schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:09:
[...]

[...]

Het lastige is dat UPS morgen weer op de stoep staat, als ik het pakket dan weer weiger gaat het terug naar China. Hopelijk krijg ik morgen een bericht van de verzender terug dat het word opgelost.

In totaal heb ik 250 dollar betaald, hiervan was de helft shipping. Nu heb ik een rekening van € 56,-, dat is op dit bedrag toch wel fors.

Ik heb nog even naar de order details op Alibaba gekeken en daar staat wel netjes: Express + DDP.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:25

DataGhost

iPL dev

Strider schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:17:
[...]

Het lastige is dat UPS morgen weer op de stoep staat, als ik het pakket dan weer weiger gaat het terug naar China. Hopelijk krijg ik morgen een bericht van de verzender terug dat het word opgelost.

In totaal heb ik 250 dollar betaald, hiervan was de helft shipping. Nu heb ik een rekening van € 56,-, dat is op dit bedrag toch wel fors.

Ik heb nog even naar de order details op Alibaba gekeken en daar staat wel netjes: Express + DDP.
Even gegoogled naar Alibaba DDP en dan komt deze snel naar boven: https://andrewminalto.com/delivered-duty-paid-ddp-scam/. Waarschijnlijk doen ze het met opzet en je zal inderdaad van de seller een "garantie" moeten krijgen dat hij je importkosten gaat terugbetalen. Hoe waarschijnlijk dat is (gezien de opzet) moet je zelf beoordelen, ze willen natuurlijk ook geen slechte reviews. Als je dit bedrijfsmatig doet heb je waarschijnlijk voor je vorige order niet de juiste papieren gehad, en krijg je ze nu bij toeval van UPS.

Afhankelijk van hoe belangrijk je order is (en het nu hebben ervan) kan je hem uiteraard weigeren en hopen dat je al je geld terugkrijgt (dat pakket gaat vast ook niet gratis terug naar de seller). Ik weet niet hoe makkelijk en vanzelfsprekend dat gaat bij Alibaba maar dat is het risico van shoppen bij zo'n site natuurlijk. Dus je afweging is het mogelijk "verliezen" van een onbekend bedrag van max 250 dollar of het mogelijk extra kwijt zijn van 56 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door DataGhost op 13-07-2020 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54

Rmg

[...]

56 euro op 250 euro is net aan de btw. Dus wat dat betreft is het een koopje.

Betalen aan ups, dispute indienen bij alibaba, formulieren aanleveren en dan krijg je het via die weg terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Klinkt alsof de Seller wel het geld voor de duty heeft geint, maar niet de papieren en import kosten heeft gedaan.

Wel handig gezien er aardig wat doorheen kan glippen als ie er gift 10 euro op plakt.
Goede winstmaker :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Het lastige is dat UPS morgen weer op de stoep staat, als ik het pakket dan weer weiger gaat het terug naar China.
In je eerdere topic had iemand er al voor gewaarschuwd: Nijn in "Alibaba - Shipping terms: DAP vs DDP"

Vraag is hoe graag wil je het hebben. Ik zou pakket aannemen en hopen dat ik na zeuren het te veel betaalde terug krijg van de afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
JaDatIsPeter schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:14:
[...]

In je eerdere topic had iemand er al voor gewaarschuwd: Nijn in "Alibaba - Shipping terms: DAP vs DDP"

Vraag is hoe graag wil je het hebben. Ik zou pakket aannemen en hopen dat ik na zeuren het te veel betaalde terug krijg van de afzender.
Ik heb de doos gezien, en ook de bon en daar staat wel gewoon netjes de waarde op.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Tsjonge, jullie hadden gelijk. De verkoper komt met alleen maar excuses, maar gaat niet de importkosten betalen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:39
Misschien betaalt met CC/PayPal/achteraf betalen? Zo ja dan je eventueel niet betalen dan gaat het terug. En kan je via hun je geld terug krijgen. Ze hebben zich immers niet aan de overeenkomst gehouden. En misschien kan je die 56 ook nog wel via ... Terug krijgen er is immers niet met DDP verzonden.
Pagina: 1